Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:08:35 GMT

کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانو در مشهد طراحی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۹۹۹

کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانو در مشهد طراحی شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از دکتر هادی منوری گزارش داد: یکی از شرکت های دانش‌بنیان این مرکز مستقر در پارک علم و فناوری سلامت، موفق به طراحی و ساخت این کیت تشخیص سریع کرونا شده است.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح تولید کیت تشخیصی سریع با قدرت تشخیص بیش از ۹۵ درصد از موارد مبتلا به بیماری کروناست که از طریق تست بزاق انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر مرکز رشد فناوریهای دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج آزمایشگاهی ساخت این کیت تشخیصی بر اساس یک طرح تولیدی فناوری مصوب در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیش از ۵۵۰  بیمار انجام شده است که در مقایسه با شیوه استاندارد PCR بسیار موفقیت آمیز بوده است.
منوری افزود: در این روش تشخیصی نیاز به دستگاههای پیشرفته و PCR نبوده و مدت زمان پاسخگویی کمتر از ۱۵ دقیقه برآورد شده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و مراکز تحقیقاتی مختلف هم‌اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود.
هم اکنون ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۳ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان ۳۷۸ تن دیگر از هموطنان را گرفت و طی این مدت ۳۹ هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۸۳۸ نفر از آنها بستری شدند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون سه میلیون و ۹۷۹ هزار و ۷۲۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۹۱ هزار و ۷۸۵ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. 
همچنین سه میلیون و ۴۲۴ هزار و ۶۵۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  
تا کنون ۱۰ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۵۶ نفر از ایرانیان دوز نخست واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۲۵۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۰۶ دوز رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانش بنیان مشهد تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری نقش توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در درمان بیماران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانش بنیان مشهد ویروس کرونا دانش بنیان مشهد تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛  اردوی جهادی دانشجویان علوم پزشکی زنجان در برخی مناطق شهرستان صائین قلعه برگزار شد.

در این اقدام خیرخواهانه و نوع‌دوستانه خدماتی نظیر ویزیت پزشکی، دندانپزشکی، دارویی، غربالگری قند و فشار خون، مشاوره تغذیه، روانشناسی، فرهنگی، مامایی و پرستاری، شنوایی‌سنجی، نوار قلب و تزریقات، آموزش بهداشت، توزیع داروی رایگان ارائه شد.

این اردوی جهادی در بازه زمانی دو روزه با حضور ۵۰ نفر از جهادگران دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برگزار گردید.

دیگر خبرها

  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA