Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@07:55:07 GMT

کشورهای پیشرو در هوش مصنوعی کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۲۰۸۹

کشورهای پیشرو در هوش مصنوعی کدامند؟

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نام ۱۰ دانشگاه برتر کشور در حوزه هوش مصنوعی (AI ) و کشورهای پیشرو در این حوزه را اعلام کرد.

علی اصغر انصاری در رویداد گرنت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه گذاری‌های کلانی روی فناوری هوش مصنوعی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نحوی که کشورهای چین، آمریکا، بریتانیا، هند، آلمان، ژاپن، فرانسه، کانادا، ایتالیا و اسپانیا در لیست ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی قرار دارند.

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ایران نیز ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه هوش مصنوعی شامل دانشگاه‌های آزاد، تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، شیراز، تبریز و فردوسی مشهد می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه گذاری‌ها در دنیا در حوزه هوش مصنوعی با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، ادامه داد: پردازش و ذخیره سازی داده‌ها مبتنی بر توسعه هوش مصنوعی نیز در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد و ایجاد پلتفرم‌هایی برای حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه نیز بر این اساس در حال انجام است.

انصاری به پروژه ابررایانه سیمرغ به عنوان دستاورد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد که خدمات لازم را به پژوهشگران ارائه می‌دهد و گفت: بعد از راه اندازی ابر رایانه سیمرغ، راه اندازی ابررایانه مریم در دستور کار این پژوهشگاه قرار گرفته است. علاوه بر این، پروژه دیگری در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی تعریف شده که در حد ابر رایانه سیمرغ است و پیش بینی می‌شود تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حوزه هوش مصنوعی توسعه هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: «سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتور‌ها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتور‌های تلفن همراه پولی دارند، باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.»

به گزارش ایرنا، وی افزود: من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول را تأیید یا تکذیب کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع‌پور تأکید کرد: ان‌شاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم، یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود