Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:02:17 GMT

آرامستان جدید شهر کرمان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۲۰۹۵

آرامستان جدید شهر کرمان افتتاح شد

به گزارش ایرنا، دو هفته پیش قرار بود این آرامستان افتتاح شود که باوجود اطلاع رسانی قبلی افتتاح نشد و این موضوع پس از آنکه شهرداری اعلام کرد آرامستان قدیم جای دفن ندارد، با نحوه دفن اموات در حفر کانالی طولی در آرامستان قبلی در حاشیه کوه قائم خبرساز شده بود.

نحوه دفن اموات در این کانال به شکل طولی در کنار یکدیگر، و انتشار عکسی از آن و نیز ادعای تخریب درختان جنگل دست کاشت در آرامستان قدیم، در رسانه های استان و کشور بازتاب وسیعی داشت و برخی مدعی دفن اموات در گورهای جمعی شده بودند که مسئولان متولی این موضوع را تکذیب و اعلام کردند که به علت نداشتن فضای دفن در آرامستان قدیم و با هدف صیانت از درختان جنگل دست کاشت، تا افتتاح آرامستان جدید مجبور به دفن به آن شکل در نزدیکی کوه در جوار قبرستانی قدیمی که پیکر چند کوهنورد در آن دفن بوده، شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از زمین آرامستان جدید متعلق به ارتش بوده که طی روزهای اخیر و به دنبال برگزاری جلسات شورای تامین استان، مشکلات حقوقی و اداری واگذاری و نیز ایفای تعهدات متقابل به این نهاد حل و زمینه افتتاح آرامستان جدید فراهم شد.

شهردار کرمان در آیین افتتاح این آرمستان گفت: با وجود ضرورت ها و نگرانی فعالان زیست محیطی در حفظ بزرگترین جنگل دست کاشت ایران در جنگل قائم( آرامستان قدیم)، عملیات اجرایی این آرامستان با همدلی دستگاه های مختلف در دستور کار شهرداری کرمان قرار گرفت و در اجرای آن از قبور ۲ طبقه پیش ساخته استفاده شده که موجب ایجاد نظم در فرایند دفن اموات و آرامستان می‌شود.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: شهرداری کرمان برای احداث آرامستان جدید چند زمین پیشنهاد کرد که حفاظت محیط زیست با محل آن مخالفت داشت و در نهایت این سایت در شرق کرمان انتخاب شده که برای توسعه در آینده مشکلی نخواهد داشت و در اجرای پروژه، ارتش همکاری بسیار خوبی برای تملک زمین آرامستان داشت که جای تقدیر دارد.

عالم‌زاده با اشاره به مشکل آب و برق پروژه و ضرورت همکاری این دستگاه ها برای رفع این چالش ها افزود: طی روزهای گذشته چند تدفین در بهشت کریمان انجام شده و به بهره برداری رسیده است، ضمن اینکه غسالخانه آرامستان جدید کرمان با کمک بخش خصوصی افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: این آرامستان ۶۱۰ هکتار وسعت دارد که ۴۱۰ هکتار آن از اراضی ارتش و مابقی مربوط به اداره راه و شهرسازی کرمان است که برای اجرای پروژه به شهرداری واگذار شده است.

شهردار کرمان در ادامه با اشاره به انتشار شایعه گور دسته جمعی و قطع درختان جنگل قائم در فضای مجازی، افزود: دستگاه قضا باید با مسببان انتشار این شایعات برخورد کند زیرا با انتشار این موارد خلاف واقع، علاوه بر تاثیر بر افکار عمومی، فعالیت و عملکرد مدیران شهری زیر سوال می رود.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر کرمان کرمان شهرداری کرمان بهشت کریمان استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر کرمان کرمان شهرداری کرمان شورای اسلامی شهر کرمان کرمان شهرداری کرمان بهشت کریمان استانداری کرمان آرامستان جدید دفن اموات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز دوم بهسازی خیابان مهدیه در کرمان

سرپرست شهرداری منطقه یک کرمان از آغاز فاز دوم بهسازی خیابان مهدیه از چهارراه مهدیه تا تقاطع شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، حسین سعید اظهار کرد: در فاز دوم بهسازی خیابان مهدیه از چهارراه مهدیه تا تقاطع شهید سلیمانی، دوطرف خیابان به متراژ ۲۹۰۰ متر جدول‌گذاری و پیاده‌روهای این خیابان به میزان ۶۵۰۰ مترمربع، بهسازی و فرش‌موزائیک خواهد شد.

وی افزود: در فاز اول ساماندهی این خیابان، پیاده‌روسازی حدفاصل چهارراه ابوحامد تا چهارراه مهدیه به‌متراژ ۴۸۰۰ مترمربع فرش‌موزائیک تعویض و رفیوژ میانی این محدوده به طول ۸۵۰ متر بهسازی شد.

کد خبر 746816

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • آغاز فاز دوم بهسازی خیابان مهدیه در کرمان
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک