Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید احسان خاندوزی، عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره آخرین وضعیت طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس گفت: یکی از قدم‌هایی که از سال گذشته مجلس یازدهم برای کاهش هزینه مبادله و سهولت آغاز به کار کسب و کارها در اقتصاد برداشت، تدوین طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که کلیات آن سال گذشته و جزئیات آن امسال در کمیسیون به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر نمایندگان مجلس تا ۱۶ مرداد ماه وقت دارند پیشنهادات خودشان در رابطه با این طرح را در سامانه قوانین مجلس ثبت کنند تا بعد از آن در ماه‌های پیش رو شاهد آن باشیم که طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت این طرح گفت: با توجه به اینکه با تصویب و اجرای طرح تسهیل گره از کار بسیاری از فعالان اقتصادی بازخواهد شد، نمایندگان مایل هستند که از طریق اختیار ماده ۱۰۰ آئین نامه داخلی مجلس که در آن امکان اولویت بخشی به طرح‌های عادی وجود دارد، این طرح را زودتر در صحن علنی مجلس مطرح کنند.

خاندوزی تصریح کرد: بر این اساس نمایندگان با جمع آوری امضا به دنبال این هستند تا طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با سرعت بیشتری به صحن برسد. البته بعد از جمع آوری ۵۰ امضا هم زمان دقیق بررسی طرح در صحن مشخص نیست و بستگی به تصمیم هیأت رئیسه مجلس دارد.

پربیننده ترین جزییات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس جزییات مراسم تحلیف رییسی جزییات برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری اظهارات خضریان درباره قانون لغو تحریم‌ ها برداشت شخصی است قانون مجلس برای خروج ایران از برجام با امضاء روحانی بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجوز کسب و کار طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

تعداد مجوزهای کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز ۲۸ فروردین به ۳۶۸ هزار و ۸۰۷ مجوز رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بررسی های آماری نشان می دهد؛ در میان استان ها رتبه های برتر تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا متعلق به لرستان، گیلان، همدان و چهارمحال و بختیاری است که به ترتیب 30.4 درصد، 23 درصد، 17.4 درصد و 17 درصد از پروانه های صنفی معتبر را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.
اما در میان استان ها کمترین میزان تبدیل پروانه های صنفی کاغذی به شناسه یکتا در بوشهر، ایلام و گیلان انجام شده است.در این استان ها میزان تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا به ترتیب 6.3 درصد، 5.5 درصد و 4.8 درصد است.
از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.اگر فعال اقتصادی هستید ولی شناسه یکتا ندارید یعنی اسم تان در qr.mojavez.ir نیست از mojavez.ir غیرحضوری و راحت شناسه یکتا بگیرید.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها