Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به رویکرد قانونمداری اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بیش از هر چیز به دنبال قانون‌مداری و همچنین ترویج فرهنگ تعاون در استان هستیم و این موضوعات در اولویت کاری ما قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه قطع به یقین رویکردها در دولت آینده با رویکردهای ۸ سال اخیر در همه حوزه ها متفاوت است تصریح کرد: امیدواریم دولت آیت الله رئیسی در خصوص نگاه متفاوت به تعاونی‌ها و توجه ویژه به این بخش از اقتصاد کشور موجب تحول در بخش تعاون شود موضوعی که در دولت روحانی کمرنگ دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق تعاون استان تصریح کرد: وقتی رویکردها در قوه مجریه و دولتمردان نسبت به بخش تعاونی تغییرکند شاهد شکوفایی هر چه بیشتر در اقتصاد و اشتغال خواهیم شد و در کنار بخش دولتی و بخش خصوصی آن چه را که قانون برای ما تعریف کرده برای شکوفایی اقتصاد و معیشت مردم انجام می‌دهیم.

محمدی در ادامه به برخی از دغدغه های خود و همکارانش در اتاق تعاون استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعاونی‌ها در ادارات استان علاوه بر اینکه در گذشته تخلفاتی داشته‌اند که گاهاً تخلفات بزرگ بوده متأسفانه به دنبال ادامه همان رویه سابق هستند.

رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که به صورت مصداقی به چه نکاتی می توان اشاره کرد یادآور شد: برای نمونه به موضوع خرید زمین‌هایی به نام تعاونی توسط ادارات دولتی که نگاه کنیم تخلف بارز و آشکار و حق خوری و حق کشی صورت گرفته و حقوق بسیاری از کارمندان در همان ادارات ضایع شده است.

وی ادامه داد: زمین‌هایی را به نام تعاونی در شهر یاسوج و سایر نقاط استان خریداری کردند و برگ سبزی در اختیار کارمند نگون‌بخت قرار ندادند و اکنون پس از سالها خبری از زمین واگذاری به این دسته از کارمندان نیست.

رئیس اتاق تعاون استان گفت: مواردی داشتیم که کارمند فلان اداره بعد از سالها که به زمین تعاونی خود نرسیده از دنیا رفته است و اکنون در صندوقچه همان کارمند تنها یک فیش واریزی دیده می شود به جز این هیچ سند دیگری در دست ندارند سوال اینجاست که زمین به نام تعاونی چه شده و چه کسی مالک آن است؟ آیا نباید نام این کار را تخلف گذاشت و نباید پیگیری شود؟.

وی با بیان اینکه بر حسب وظایف اتاق نظارت بر عملکرد اتحادیه ها و تعاونی ها و رسیدگی به شکایات آنها با هر شخص حقیقی و حقوقی تا مرحله صدور رای لازم الاجرا هستیم ، نامه‌ای به ادارات استان زده و خواستار ارسال اطلاعات تعاونی ها  در این خصوص شده‌ایم اما بسیاری از ادارات استنکاف کرده و جوابی به نامه‌های اتاق تعاون استان ندادند یادآور شد: ضرب الاجلی برای این دسته از ادارات در نظر گرفته‌ایم و در صورتی که همکاری لازم نشود به صورت مصداقی تخلفات آنها را رسانه‌ای کرده و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

محمدی گفت: با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب مدیران اصلح، انقلابی و دستپاک امیدواری برای پیگیری تخلفات بیش از پیش شده و اتاق تعاون استان نیز بر همین اساس به کمک دستگاه قضایی همچنین با همکاری ادارات دولتی به تخلفات تعاونی های ادارات ورود خواهد کرد.

وی گفت: هدف این است از این پس تمام تعاونی‌ها در مسیر قانونی حرکت کنند و همچنین حقوقی که ضایع شده مورد پی‌گیری قرار گیرد.

به گزارش فارس؛ داستان تخلفات در استان کهگیلویه و بویراحمد سر درازی دارد هر کجا که پا بگذاری از دست درازی و چنگ‌اندازی و صدها نمونه دیگر از جمله تخلف تعاونی‌های ادارات به قانون شکنی و قانون‌ گریزی خواهیم رسید.

در سالیان گذشته به یاد داریم که برخی ادارات به نام تعاونی زمین های با ارزشی را به قیمت مفت و مجانی خریداری کرده و با قطعه بندی آنها سود کلان به جیب عده‌ای خاص رفته که البته در این بین بسیاری از کارمندان بینوا که مبالغی واریز کرده‌اند به حق خود نرسیده‌اند.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت روحانی رونمایی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد نام تعاونی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، شماره تلفن ۰۹۱۷۰۴۰۴۳۳۳ جهت اشتراک ویدئو‌ها و تصاویر شما مخاطبان گرامی جهت انعکاس در بسته گفتن نگین پیش بینی شده است.
نکته لازم اینکه در هنگام ضبط ویدئو حتما گوشی تلفن همراه بصورت افقی باشد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست