Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:59:15 GMT

بیمه رایگان روستاییان طرحی که بر زمین ماند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۲۴۴۵

بیمه رایگان روستاییان طرحی که بر زمین ماند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا اسدی ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران و اجرای ماده ۲۹ قانون اساسی پیش‌بینی و تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۵۱ هزار نفر مشمول هیچ بیمه‌ای نیستند اما از سال ۱۳۸۴ تاکنون حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده‌اند، بیان داشت: سال گذشته بیش از یک هزار نفر بازنشسته و ۷۳ نفر هم از کار افتاده شدند که ماهیانه حقوق می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در استان حدود ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند که این موضوع نگران‌کننده است، مطرح کرد: پوشش این بیمه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هم افزوده شد که تمام شهرهای استان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

اسدی با اشاره به بهره‌مندی مشاغل از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مطرح کرد: اقشار مختلف مانند رانندگان بین‌شهری، فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و غیره هم می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

وی بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری‌بگیری بر اثر فوت سرپرست، انتقال سابقه را از مزایای این بیمه عنوان کرد و افزود: این بیمه چون از اعتبارات ملی بهره‌مند است، هر تعدادی که بخواهند می‌توانند تحت پوشش آن قرار بگیرند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی مطرح کرد: افرادی که عضو این صندوق می‌شوند با پرداخت حق بیمه مختصری که  2 برابر سهم فرد را دولت پرداخت می‌کند و پس از طی زمان قانونی از مزایای مستمری‌بگیری و بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

اسدی همچنین به طرح دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور سابق ۱۵ مهرماه روز روستا، طرحی را کلید زد که براساس آن، سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و تا ۵ سال اول کمک‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه این طرح تاکنون محقق نشده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص سهمیه خراسان‌جنوبی تحت پوشش قرار دادن ۳۵ هزار نفر است که امیدواریم در دولت سیزدهم محقق شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی بیرجند مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان جنوبی اسدی بیمه روستاییان و عشایر طرح بر زمین مانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد. 

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفتگو با ما از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت‌تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

منبع: تسنیم

tags # اخبار پزشکی ، بیمه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند