Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور در دیدار دبیر کل اتحادیه آلبا تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین را از اولویت‌های سیاست خارجی ایران برشمرد.

به گزارش ایسنا،  سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در دیدار دبیرکل «اتحادیه بولیواری ملل آمریکای ما» (آلبا) با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه آلبا از ارزش‌های مشترک برخوردار هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با کشورهای عضو این اتحادیه بیش از پیش تقویت کند و این کار را در راستای ارزش‌ها و مواضع مشترک دو طرف ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رئیسی بر ضرورت همکاری دوجانبه تصریح کرد و اظهار داشت: ضروری است با برنامه‌ریزی و طراحی مناسب سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود را در عرصه‌های مختلف دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش دهیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای استکباری و زیاده‌خواه جهان تلاش ملت‌های مستقل و آزادیخواه را ضدارزش دانسته و در مقابل آن توطئه می‌کنند، اظهار داشت: بی‌تردید فعال شدن هر چه بیشتر سطح همکاری ایران و کشورهای آمریکای لاتین می‌تواند آمریکایی‌ها و سایر مستکبرین را منفعل کند.
«ساچا سرخیو لورمتی سولیز» دبیرکل اتحادیه آلبا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اینکه به نمایندگی از ۹ کشور عضو این اتحادیه در تهران حضور یافته و با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: هدف اتحادیه «آلبا» این است که روابط بین کشورهای عضو آلبا و جمهوری اسلامی ایران را هر چه بیشتر ارتقا دهد.
وی خاطر نشان کرد: ایران و اتحادیه آلبا از مشترکات فراوانی برخوردار بوده و هر دو به دنبال دفاع از استقلال و حق حاکمیت ملت‌ها و ایستادگی مقابل زیاده خواهی های آمریکا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئيس جمهور ابراهیم رئیسی اتحادیه آلبا جمهوری اسلامی ایران اتحادیه آلبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد

وزیر امور خارجه ایران از سفر خود به ترکمنستان خبر داد.

‏به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم.

روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود.

بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد.»

کد خبر 739779

دیگر خبرها

  • جنجال خبرنگار زن آدربایجانی در سفارت ایران + عکس
  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!
  • وزیرخارجه راهی عشق‌آباد شد/ امیرعبداللهیان: بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد
  • امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین