Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:48:24 GMT

۱۳ مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۲۶۷۲

۱۳ مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

البته در این میان و در کنار رنج ابتلای بیشتری از افراد به ویروس مرگبار کرونا، پر شدن تخت های بیمارستانی و برخی بی نظمی ها در فرایند واکسیناسیون انتقادهایی به همراه داشته است.

خبرنگاران از جمله گروه هایی هستند که طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ردیف دریافت واکسن قرار گرفتند اما به دلیل فقدان برنامه ریزی و هماهنگی های لازم، عده زیادی در صف های طولانی جهت تزریق واکسن معطل شدند و هنوز شمار زیادی از خبرنگاران هم واکسن دریافت نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گله از بی نظمی در روند واکسیناسیون تنها به خبرنگاران پایتخت ختم نمی شود این وضعیت در استان های مختلف هم وجود دارد که در این رابطه امروز گزارشی از مرکز ایرنا در سنندج با عنوان سرگردانی خبرنگاران کردستانی برای تزریق واکسن کرونا منتشر شد مبنی بر اینکه با توجه به ارائه اسامی خبرنگاران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در نهایت ارسال این فهرست به وزارت بهداشت، کارکنان شبکه‌های بهداشت به عنوان زیرمجموعه علوم پزشکی به تصمیمات وزاتخانه متبوع کم توجهی کردند.

در بروجرد هم بنا بر اعلام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مجوز تزریق واکسن کرونا برای خبرنگاران صادر و از امروز آغاز شده است.

نادر ارجمندی اظهار داشت: بیش از ۵۰ خبرنگار در شهرستان بروجرد واجد دریافت واکسن کرونا هستند که اسامی آنان به شبکه بهداشت و درمان بروجرد اعلام شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد بیان کرد: طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان بروجرد از امروز چهارشنبه تزریق واکسن برای خبرنگاران آغاز و طبق لیست ارسالی انجام خواهد شد.

در ادامه مروری داریم بر وضعیت کرونایی استان ها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: آمار فوتی های روزانه کرونا دراستان رو به افزایش بوده و باز هم شاهد ثبت یک رکورد جدید و مرگ ۱۹ نفر دیگر از مردم استان بر اثر ابتلا به این ویروس هستیم.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: ویروس کووید ۱۹ بسیار مرگبار بوده و همه گروه های سنی از کودک، جوان و پیر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند و فوتی های شبانه روز گذشته نیز در بازه سنی ۲۹ تا ۹۵ سال از شهرستان های بندرعباس، کیش، قشم، سیریک، پارسیان، رودان، جاسک و بستک بودند.

وی بیان داشت: تمام مناطق هرمزگان آلوده به ویروس کرونا بوده و وضعیت همه شهرهای استان قرمز است و متاسفانه تخت های کووید ۱۹ در استان تکمیل شده و پذیرش بیماران بیشتر از ظرفیت موجود است که به طور قطع در این شرایط فشار بسیاری بر کادر درمان و همچنین نحوه خدمت رسانی به بیماران وجود دارد ، هرچند که با تمام کمبودها نیروهای بهداشت و درمان به بهترین شکل ممکن مشغول ارایه خدمات هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۳۱۴ مبتلای جدید در بیمارستان های استان بستری شدند، افزود: هم اکنون شمار بستری ها به یک هزار و ۲۴۴ نفر رسیده است که این آمار ۲۴۴ نفر بیشتر از ظرفیت تخت های کووید ۱۹ در هرمزگان است.

در ارومیه نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی خبر داده که تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان افزایش یافته به گونه ای که هزار و ۲۰۰ مورد در این مدت ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شده است که بیشترین تعداد طی ۱۰۰ روز گذشته است.

دکتر جواد آقازاده افزود: از این تعداد حدود ۲۳۵ نفر معادل ۲۰ درصد مبتلایان در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند و طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر در آذربایجان غربی از جمله سه نفر در میاندوآب بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد کل فوتی ها بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به چهار هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

درباره وضعیت کرونا در آذربایجان غربی نیز رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۷۸ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده که بیشترین آمار تزریق روزانه تاکنون بوده است.

علی احمد آقاپور افزود: با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۴۱۸ هزارو ۵۴۶ دُز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

شهرستان خلخال نیز بنا بر اعلام سرپرست فرمانداری این شهرستان سیر صعودی در ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان را در پیش گرفته و در وضعیت بحرانی قرار دارد.

مسعود یگانه افزود: پس از سپری شدن ۴۵ روز عاری از فوتی کرونا در خلخال با افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در هفته جاری دوباره شاهد جان باختن بیماران مبتلا به بیماری مهلک کووید ۱۹ هستیم.  

وی اظهارکرد: هم‌اکنون ۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال بستری هستند که ۳۱ نفر از آنها در بخش داخلی و ۶ نفر نیز در بخش ویژه کرونا در حال درمان هستند و همچنین در این مدت تعداد بیماران سرپایی نیز ۹۰ نفر به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هم اعلام کرد: میزان مراجعه و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل هر روز افزایش پیدا می‌کند و این استان با محدودیت جدی در پذیرش بیماران رو به روست.

دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: اگر روند ابتلا به کرونا در استان اردبیل به این شکل ادامه یابد و تعداد مبتلایان به بیش از ۶۵۰ نفر برسد، در بستری مبتلایان به خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه دچار کمبود تخت خواهیم شد.

وی سرعت انتشار این ویروس را مثل ویروس آبله مرغان ذکر کرد و گفت: سویه دلتای ویروس کرونا مسری‌ترین ویروس شناخته شده است به طوری ۱۰ ثانیه تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می تواند باعث ابتلا شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: هم‌اکنون ۸۷۹ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد به ۱۳۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌ های ویژه آی .سی.یو( I.C.U) خدمات درمانی ارایه می‌شود.

ابراهیم سلمانی افزود:  همچنین در شبانه‌روز گذشته از یک هزار و ۳۶۰ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی سازمان جهانی بهداشت در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی ۵۱۷ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند. 

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود و 
هم اکنون ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۳ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رییس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفته است: طبق بررسی ها ۴۰ درصد فوتی های ناشی از کرونا طی ۴۸ ساعت اول ورود به بیمارستان رخ می دهد که نشان دهنده مراجعه دیرهنگام ناشی از بیمارستان هراسی است.

دکتر علیرضا صداقت افزود: این روزها یکی از عواملی که باعث افزایش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا شده، مراجعه دیرهنگام بیماران بدحال به بیمارستان است.
وی اضافه کرد: برخلاف تصور عموم مردم، نه تنها کرونا بیماری بدون درمان نیست بلکه با مراجعه زودهنگام به پزشک به راحتی و با هزینه های کمتر از مراجعه دیرهنگام درمان پذیر خواهد بود و  مراجعه دیرهنگام شانس بهبودی را کاهش داده و یا این که طول دوره بیماری را افزایش می دهد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: در زمان حاضر ۲ هزار و ۳۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: روند ابتلا به کرونا در بخش سرپایی و بستری و همچنین تعداد فوتی ها همچنان افزایشی است به طوری که روز گذشته ۶۵۵ نفر بستری جدید در بیمارستان های خراسان رضوی گزارش شده است.

در بابل یک از شهرستان های استان مازندران هم بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان با جهش‌های روزانه و غیرقابل کنترل کرونای دلتا سرانجام سرریز شده و مرکز بستری موقت بیماران کرونایی آغاز به کار کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در این رابطه گفت: برای کاهش حجم ورودی به بیمارستان های بابل این مرکز به بیماران کرونایی که نیاز به درمان سرپایی دارند خدمت رسانی می کند.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: برخی از بیماران کرونایی که بیماری خفیف تری دارند در این مرکز به مدت دو الی سه ساعت حضور می یابند و برخی از داروهای کرونایی به آنها تزریق و سپس به قرنطینه در منازل می روند.

وی با اظهار این که موج پنجم کرونا در بابل هنوز به نقطه پیک نرسیده است و به همین دلیل هم راه اندازی مرکز موقت ضروری بود ، توضیح داد : تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار دوز واکسن کرونا در بابل تزریق شده است و ظرفیت روزانه تزریق هم از چهار هزار دز به مرز ۶ هزار دز رسیده است.

در ادامه خبری هم بخوانیم به نقل از قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در رابطه با وضعیت کرونایی مردم این استان گفته است: میزان ابتلا به کرونا در استان طی مرداد ماه جاری نسبت به تیرماه گذشته سه برابر شده است.

دکتر علی فرهادی بیان کرد: روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح لرستان رو به افزایش است تا حدی که در روزهای اخیر این میزان در برخی شهرستان های استان نسبت به ماه گذشته تا پنج برابر نیز افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تیرماه میزان ابتلای روزانه در استان ۱۶۹ نفر بود و اکنون به ۸۶۶ نفر رسیده است اظهار داشت: میانگین بستری روزانه بیماران کرونا در استان طی ماه گذشته ۹۱ نفر بود که اکنون این میزان به ۲۲۰ نفر رسیده است.

وی به این موضوع هم اشاره کرد که تعداد جان باختگان مبتلا به کرونا در استان شتاب گرفته است و روز گذشته ۶ نفر در استان قربانی کووید ۱۹ شدند و تعداد فوتی ها از مرز ۲ هزار نفر نیز گذشته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان هم با بیان اینکه ایرانشهر و بمپور همچنان در وضعیت قرمز هستند، اعلام کرد: زاهدان، میرجاوه ، خاش، تفتان و حوزه سیستان اکثر شهرهای آن نارنجی شدند به غیر از شهر نیمروز و مهرستان که در وضعیت زرد قرار دارند.

علیرضا شهرکی اظهارداشت:آمار بستری‌های کرونا در سیستان و بلوچستان در حال کاهش بوده اما آنچنان نیست که قابل لمس باشد و نگرانی همچنان برای بالا بودن تلفات انسانی این ویروس وجود دارد. 
وی افزود: واکسیناسیون گروه‌های هدف بالای ۴۵ سال در سیستان وبلوچستان در حال اجراست و همچنان بیماران خاص، دیابتی‌ها و بیماران صعب العلاج در فرآیند تزریق واکسن قرار دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان هم گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۲۰۵ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۹۸ هزار و۶۹۸ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: همچنین با فوت ۱۳ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.

وی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و با بیان اینکه در عین حال کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم، افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه استان بوشهر هم گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان نگران کننده‌است و ظرفیت بخش کرونای این مرکز از بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ پر شده است

خشایار وطن خواه اعلام کرد: در موج پنجم شیوع ویروس کرونا (دلتا) بیشتر مبتلایان در این شهرستان خانوادگی هستند و دورهمی ها همچنان برقرار و بازار شلوغ است که ائمه جمعه و جماعت شهرستان باید در برگزاری نماز جمعه تجدید نظر کنند.

وضعیت کرونایی قم نیز که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

استاندار قم با بیان اینکه نباید اجازه عادی‌انگاری شرایط دشوار کنونی در جامعه داده شود، گفت: در قالب آمار و اطلاعات موج پنجم سهمگین‌ترین موج کرونایی قم از ابتدای شیوع این ویروس مرگبار است.

بهرام سرمست خاطرنشان کرد: در ماه محرم هرگونه تجمعی که باعث شیوع بیشتر ویروس شود باید با طرح های ابتکاری به سمت رعایت پروتکل های بهداشتی و پایبندی به نظرات کارشناسی مرکز بهداشت قم سوق داده شود.

در جلسه ستاد مدیریت بحران نیز نسبت به تعطیلی حداقل یک هفته‌ای قم برای مدیریت و جلوگیری از روند روبه افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونایی تاکید شد.

در استان همدان نیز که از مجموع ۱۰ شهرستان آن، ۹ شهرستان در وضعیت قرمز و یک شهرستان (فامنین) در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفته است: کار تزریق واکسن کرونا به گروه های هدف در سطح این شهرستان با فعالیت ۵۰ تیم واکسیناسیون براساس برنامه و اولویت های اعلام شده، درحال انجام است.

محمد خیراندیش افزود: برهمین اساس و با فعالیت منسجم این تیم های تخصصی، تا پایان ۱۲ مرداد تزریق دوز نخست واکسن برای ۹۰ هزار نفر و تزریق دوز دوم برای ۳۰ هزار نفر در شهرستان همدان انجام شده است.

در پایان هم چند گزارش و یک مصاحبه در رابطه با کرونا حاصل تلاش خبرنگاران ایرنا در مراکز استان ها بخوانید:

علل گسترش کرونا از نگاه مبتلایان و جامعه‌شناسان

نزدیک شدن موج پنجم کرونا در گیلان به خط رکوردشکنی

هیولای کرونا و مرگ‌هایی که دیگر عادت شده است

مادران مبتلا به کرونا شیردهی را قطع نکنند

پایان اعتباربخشی تست کرونا در مازندران

مطالبه‌گری و مسئولیت‌گریزی دوروی سکه محدودیت‌های کرونا

تازه ترین آمار کرونایی کشور

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه اعلام کرد:‌ کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۴۰۹ نفر دیگر را گرفت و مجموع شمار تلفات کرونا در کشور به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسیده است.

همچنین از دیروز تا امروز ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۲۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹ هزار و ۸۴ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون ۴۴۴ هزار و ۷۹۸ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۱۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۸۵ هزار و ۲۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

اکنون ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ویروس دلتا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس دلتا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا ویروس دلتا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا کرونا در سیستان و بلوچستان بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی بیماران مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته مراجعه دیرهنگام بیماران کرونایی آذربایجان غربی مبتلا به کرونا ابتلا به کرونا کرونا در استان ویروس کرونا بیماران کرونا وضعیت قرمز نفر رسیده وزارت بهداشت شهر در وضعیت وضعیت زرد تزریق واکسن خراسان رضوی واکسن کرونا وضعیت کرونا قرار دارند روز گذشته تزریق شده نفر رسید هم اکنون موج پنجم استان ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری