Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داوود بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تهیه سند آمایش اقدام مهمی بود که در استان ما و سایر استان‌ها انجام گرفت و سند آمایش ملی هم اسفندماه سال گذشته تصویب شده است.

وی افزود: سند آمایش به بازآرایی سکونتگاه‌های جمعیتی و محل استقرار فعالیت‌های اقتصادی مثل کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات به شکل متعادل و متوازن در پهنه سرزمینی با افق بلندمدت ۲۵ سال آینده می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهبودی توضیح داد: در حال حاضر آرایش جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی متناسب با مسیر توسعه پایدار نبوده و نیمه شرقی و غربی استان از لحاظ پهنه سرزمینی و استقرار جمعیت و صنایع در حالت متعادل قرار ندارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در بحث‌های محیط زیست هم با چالش‌هایی مثل خشکی دریاچه ارومیه مواجه هستیم و مهاجرت و حاشیه نشینی هم همچنان خودنمایی می‌کند؛ تاکید کرد: اصولاً باید در قالب یک برنامه بلندمدت این ناپایداری‌ها و ناترازی‌ها را به سمت تعادل و پایداری ببریم.

وی سند آمایش را یک سند بالادستی بلندمدت خواند و تصریح کرد: در آستانه تهیه برنامه هفتم توسعه هستیم که باید امسال تمام می‌شد و سال بعد به اجرا در می‌آمد که به دلیل تغییر دولت و جهت جلوگیری از دوباره کاری فعلاً مسکوت مانده؛ بهرحال در تهیه برش استانی برنامه هفتم حتماً یکی از اسناد بالادستی مرجع ما سند آمایش خواهد بود.

بهبودی یادآور شد: ۱۴ محور و رویکرد اولویت دار صنعت استان را شناسایی کرده‌ایم؛ آذربایجان شرقی در صنایعی مثل ماشین سازی و خودروسازی، شیرینی و شکلات، الکترونیک، دارویی، بهداشتی و غذایی؛ پتروشیمی و نفت و نیز بخش کشاورزی، خدمات و گردشگری قابلیت‌های مطلوبی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این عرصه‌ها ما قطب شمال غرب کشور هستیم و نقش فراملی نیز داریم؛ در نتیجه می‌توانیم در خدمات برتر مثل آموزش عالی، درمان، گردشگری و بازارهای مالی نقش مؤثری ایفا کنیم که اینها در سند آمایش به عنوان نقش‌های برتر استان تعریف شده است.

این اقتصاددان اذعان داشت: در بخش‌های زیربنایی مثل جاده‌ها و راه‌آهن، تولید انرژی، خطوط انتقال و پست‌ها باید سرمایه‌گذاری و بخش ترانزیت مجدداً فعال شود که همه این مسائل در افق برنامه بلندمدت آمایش لحاظ می‌شود.

وی متذکر شد: منتها باید در برنامه پنج ساله هفتم برش عملیاتی‌تر موارد مذکور تهیه و در عین حال بحث تأمین مالی کلان این برنامه‌ها از طریق دولت یا بخش خصوصی دنبال شود؛ همچنین ضروری است با ایجاد ثبات و اطمینان خاطر در کشور این برنامه‌های تدوین شده اجرایی شوند.

بهبودی تاکید کرد: آینده اقتصادی و توسعه پایدار کشور در گرو سیاست‌های کلان و ایجاد ثبات در تعاملات داخلی و بین‌المللی با کشورهای همسایه و سایر کشورها است و قطعاً بعد از ایجاد ثبات و امید، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی سهل‌تر خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: دولت هم باید به عنوان بسترساز و تسهیل‌گر فعالیت بخش خصوصی یا مجری پروژه‌های دولتی به شکل مناسب و با منابع مشخص ورود یابد.

کد خبر 5273782

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی توسعه پایدار ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه گرگان محرم 1400 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه اردبیل ایلام عکس استانها واکسیناسیون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی در حکمی، جهانبخش سلمانیان را به عنوان دستیار خود منصوب کرد.

همچنین در حکم دیگری، حجت الاسلام اسماعیل روشن تن به عنوان مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت منصوب شد.

استاندار آذربایجان شرقی، مجید یاریگر را نیز به عنوان مشاور صنعتی خود منصوب کرد.

کد خبر 6063849

دیگر خبرها

  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • حجم عجیب برف در آذربایجان شرقی + فیلم
  • سوال روز پنج شنبه پویش ملی «زندگی با آیه ها» در آذربایجان شرقی
  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • چرا سند استراتژی توسعه صنعتی تدوین نمی شود؟
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی جوی پایدار و آرام است
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی