Web Analytics Made Easy - Statcounter

همانقدر که افکارعمومی از آقای رئیسی انتظار تحول و پیشرفت دارد، به همان میزان نیز به این مسئله آگاه است که دولت روحانی زمین سوخته به دولت بعد تحویل داد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** مردم در آینده به دوران روحانی حسرت خواهند خورد

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«آقای روحانی هم رفت. ارزیابی دقیق و منصفانه عملکرد دوره هشت ساله او اکنون ممکن نیست. به ویژه اینکه ما منتظریم که ارزیابی عملکرد را با آینده‌ای که هنوز نیامده است مقایسه کنیم! در حقیقت باید گفت که در آینده همچون دفعات پیش، مردم حسرت گذشته را خواهند خورد. شاید فقط در دوره اصلاحات بود که چنین حسرتی مشاهده نشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در تاریخ جدید ایران سراغ ندارم، یک نفر مسوول که از مردم هم رای گرفته باشد تا این حد تحت فشار و توهین و چوب گذاشتن لای چرخش باشد...روحانی...خوش‌شانس است که عملکرد دولت پس از این، به احتمال فراوان او را به نوستالژی مردم ایران تبدیل خواهد کرد».

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، دوران روحانی مصداق «عبرت» است و نه حسرت. عملکرد دولت روحانی در حوزه های مختلف و به خصوص سیاست خارجی و اقتصاد عبرت آموز است و باید از تکرار آن جلوگیری کرد.

جریان اصلاح طلب و رسانه های این طیف همزمان با آغاز به کار دولت رئیسی، ضمن تطهیر کارنامه غیرقابل دفاع دولت تدبیر و امید به یأس آفرینی و ناامیدکردن افکارعمومی مشغول هستند.

بانیان فتنه ۸۸ و غائله آبان ۹۸ و حامیان برجام و مدافعان کرسنت و توتال و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و حامیان مدیران نجومی بگیر و مفسدان گردن کلفت اقتصادی، ژست کارشناس و تحلیلگر به خود گرفته و آدرس غلط به افکارعمومی می دهند.

آیا جهش دلار از ۳ هزارتومان به ۳۲ هزارتومان در «دولتِ اصلاح طلبان» جای حسرت خوردن دارد؟! آیا ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا به واسطه تصمیم دلار ۴۲۰۰ تومانی جای حسرت خوردن دارد؟! آیا ضرر حداقل ۱۵۰ هزارمیلیارد تومانی به واسطه حذف کارت سوخت در «دولتِ اصلاح طلبان» حسرت دارد؟!

از جماعتی که عیار دفاع از حقوق زنان را در ماجرای نجفی عیان کرد و شعار دفاع از حقوق جوانانش هم در ماجرای حضور آقازاده های گردن کلفت در هیات مدیره هلدینگ ها و شرکت های اقتصادی آشکار شد، بیش از این انتظار نیست.

** دولت رئیسی نباید مشکلات را به دولت قبل حواله دهد

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم در یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:«دولت سیزدهم باید نه براساس مختصات ستادی بلکه طبق نیازهای جامعه و استفاده از کارشناسان و افراد دارای سابقه تشکیل شود. آنچه کارنامه آقای رئیسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد کسانی هستند که می‌توانند مشکلات کشور را در سایه دولت سیزدهم رفع کنند و خیلی زود بارقه‌های امید را با انتخاب مدیران کارآمد ایجاد کنند».

فلاحت پیشه در ادامه نوشت:«از دیروز دولت آقای روحانی با همه فرازونشیب‌ها و نقاط ضعف و قوت کنار رفت. این اتفاق به این معناست که دوران انتقاد برای اصولگرایان و جریان‌های حامی آقای رئیسی به پایان رسیده و آنها باید وارد برنامه‌های اجرایی برای رفع مشکلات کشور شوند. پس از این پذیرفته نیست که دولت سیزدهم ناکارآمدی‌های آینده را به دولت گذشته حواله دهد. عمر نقد پس از انتخابات به پایان رسیده و نمی‌توان مسائل آینده را گردن دولت گذشته انداخت».

آقای رئیسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم گفت:«آنچه مردم از دولت جدید خواستند یک تحول است. این تحول برای کشور اجتناب ناپذیر است و باید اتفاق بیافتد. برنامه دولت برنامه تحول است که به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مستند است». همانطور که رئیس جمهور تاکید کرده است، تحول برای کشور اجتناب ناپذیر است و برنامه دولت سیزدهم نیز بر همین مبنا طراحی شده است. اما این موجب نمی شود که میراث دولت روحانی انکار شود.

دولت رئیسی باید با تمام توان به رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبات مردم اقدام کند. اما تورم ۴۳ درصدی و نقدینگی سرسام آور در دولت روحانی و بدهی های کلان دولت تدبیر و امید به بانک مرکزی و بی عملی دولت روحانی در ساخت مسکن و...انکارشدنی نیست.

تبعات تصمیم غلط و غیرکارشناسی دولت روحانی در اجرای طرح دلار ۴۲۰۰ تومانی و خسارت محض برجام و عملکرد بسیار ضعیف وزارت نفت در هشت سال اخیر قابل انکار و توجیه نیست.

همانقدر که افکارعمومی از آقای رئیسی انتظار تحول و پیشرفت دارد، به همان میزان نیز به این مسئله آگاه است که دولت روحانی زمین سوخته به دولت بعد تحویل داد. بزک و تطهیر این زمین سوخته، توهین به فهم و شعور مردم است.

** باید از دولت تدبیر و امید بابت پذیرش انتقادها تقدیر و تشکر شود

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تشکر از روحانی» نوشت:«دوران مسئولیت آقای روحانی بعد از هشت سال تصدی ریاست‌جمهوری ایران به پایان رسید. بدیهی است نقد و ارزیابی عملکرد دولت آقای روحانی امر پسندیده‌ای است که باید انجام شود اما فضای عمومی و به‌ویژه فضای رسمی کشور به‌گونه‌ای است که گویی او نه خدمت بلکه خیانت مرتکب شده و نه‌تنها شایسته تقدیر نیست بلکه باید او را مجازات کرد و به تعبیری نقدها بیشتر بوی انتقام می‌دهد تا ارزیابی. از این‌رو به نظر می‌رسد با همه نقدها و انتقاداتی که به آقای روحانی و دولتمردانش می‌توان داشت اما فضای یک‌سویه علیه او اقتضا دارد با حفظ انتقادها، از وی و دولت او تقدیر و تشکر شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«از روحانی باید تشکر کرد که فضای تعامل در روابط بین‌الملل را جایگزین فضای تقابل کرد...از روحانی باید تشکر کرد که در مقابل تندروهای داخلی ایستاد... از روحانی باید به خاطر انتخاب وزرای لایق و کاردان و حرفه‌ای تشکر کرد...از روحانی باید بابت... گسترش آزادی بیان و رسانه‌ها و مطبوعات و پذیریش انتقاد به دولت و حتی شخص رئیس‌جمهور...تشکر کرد».

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرده که باید بابت پذیرش انتقادها از شخص آقای روحانی و دولت وی تقدیر و تشکر شود. به این موارد توجه کنید: بی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند و ... شخص آقای روحانی و اعضای کابینه وی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ با این تعابیر از منتقدان و کارشناسان استقبال کردند. آیا این سابقه و کارنامه مستحق تقدیر و تشکر است؟!

روزنامه اعتماد در شماره امروز در مطلبی در توصیف ویژگی های شخصیتی روحانی نوشت:«روحانی عصبانی می‌شد، غرور زیادی داشت، مخالفانش را تحقیر می‌کرد، دافعه داشت و فاقد جاذبه بود، زیردستان و همکارانش را کمتر تحویل می‌گرفت. ادبیات تند و بعضا ناروا در عرصه عمومی داشت، قادر به جلب حس همدلی و همراهی مردم نبود، در یک کلام فاقد محبوبیت لازم برای سیاست‌ورزی بود».

قطعا نمی توان کارنامه دولت روحانی را سراسر سیاه نمایش داد و این منصفانه نیست، اما قطعا هم نمی توان سیاست خارجی و یا احترام به منتقدان و آزادی بیان و عملکرد در حوزه فضای مجازی را به عنوان کارنامه قابل دفاع روحانی عرضه کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو ویژه های مشرق دولت آقای روحانی روحانی ویژه های مشرق مجلس دهم دولت اصلاح طلبان وزارت نفت ویژه های مشرق روزنامه اعتماد جیب بر روزنامه همشهری اصولگرایان زمین سوخته توتال دولت روحانی فلاحت پیشه دولت سیزدهم دولت تدبیر و امید فساد صندوق ذخیره فرهنگیان حشمت الله فلاحت پیشه سید ابراهیم رئیسی دولت رئیسی برجام بانک مرکزی اخبار داغ روزنامه اصلاح طلب دولت روحانی تقدیر و تشکر آقای روحانی دولت سیزدهم دولت رئیسی آقای رئیسی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهاد بشارتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت عنوان کرد: در سال‌های اخیر جمعیت به سمت میانسالی سوق پیدا کرده است و این شاید از جهتی خوب باشد، اما منفی هم محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم فرزندآوری در ذهنشان سخت شده و به نوعی ایده آل گرا شده‌اند، گفت: کاهش جمعیت نسل جوان در بلندمدت اثرات منفی خود را می‌گذارد. شرایط باید به گونه‌ای باشد که اذهان نسبت به فرزندآوری سهل گیر‌تر شوند. بشارتی در ادامه افزود: مردم نسبت به فرزندآوری باید خوش بین شوند چرا که جامعه اگر به سمت کهنسالی سوق پیدا کند، آسیب‌هایش زیاد است. جامعه جوان پویا است و آینده کشور را می‌تواند بسازد، وگرنه در آینده باید به فکر این باشیم که چه کسانی و چطور از سالمندان نگهداری کند و چه کسانی به فکر ساختن مملکت باشند.

این هنرمند شناخته شده اظهار داشت: الان مدتی است که در آثار تلویزیونی شاهد انعکاس توجه به فرزندآوری هستیم منتها فقط با تبلیغات کار پیش نمی‌رود، اثرش باید در جامعه دیده شود و در کنارش تبلیغات هم صورت بگیرد. هنرمند هم دراین زمینه نقش موثری دارد. وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی دولت برای جوانی جمعیت گفت: اینها باید عملی شود، هنوز اول سال هستیم و گرانی اجناس، کرایه خانه‌ها، ماشین و احتیاجات مردم سر به فلک کشیده دراین زمینه باید خیلی مراقبت شود تا مردم بتوانند به فرزندآوری فکر کنند. دولت می‌بایست تمهیدات عملی را جلوی پای خانواده‌ها بگذارد

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!