Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@09:04:58 GMT

آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب تهران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۲۷۲۳

آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب تهران افتتاح شد

آیین افتاح پردیس تئاتر و موسیقی، آمفی‌تئاتر روباز و فروشگاه آنلاین باغ کتاب تهران با حضور شهردار تهران و رییس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش برنا، آیین افتاح پردیس تئاتر و موسیقی، آمفی‌تئاتر روباز و فروشگاه آنلاین باغ کتاب تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در باغ کتاب تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروز حناچی شهردار تهران در این مراسم گفت: مدت‌ها بود که برنامه ریزی برای افتتاح آمفی تئاتر روباز باغ کتاب، چند استودیو در طبقات پایین و همچنین فروش آنلاین کتاب و محصولاتی که در بازار باغ کتاب عرضه می‌شود، انجام شده بود.

او با بیان اینکه این مجموعه پیش از این به صورت غیر رسمی افتتاح شده بود و امروز به صورت نمادین افتتاح شد، افزود: این مجموعه ها در همه شرایط و به ویژه در شرایط کرونایی مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

حناچی درباره تاثیرات فرهنگی این مجموعه ها و فروش آنلاین کتاب در جامعه  تشریح کرد: از آنجا که در شرایط کرونا که تحرکات محدود است، عرضه خدمات اینترنتی ارزش ویژه ای پیدا کرده و خوشبختانه باغ کتاب نیز این سرویس را تا یک سقف مشخص به شکل رایگان برای خریداران فراهم می کند که اقدام مثبت و موثر خواهد بود.

به گفته شهردار تهران وجود سالن آمفی تئاتر روباز نیز در شرایط کرونا که مردم نیازمند تفریح و استفاده از فضای روباز هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

همچنین مدیرعامل باغ کتاب تهران با بیان اینکه در این چند سال بخش‌های متعددی در باغ کتاب افتتاح شده است گفت: این مجموعه در سال ۱۳۹۶ با هفت بخش آغاز به کار کرد و امروز ۳۰ بهره‌بردار مستقر داریم. یکی از بخش‌های مهمی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به باغ کتاب اضافه شد، پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب بود که یک استودیوی ضبط موسیقی بسیار بزرگ دارد و گروه‌های بزرگ تا ۷۰ نفر نوازنده می‌توانند از آن استفاده کنند. یک بلک باکس با ۱۸۰ نفر ظرفیت برای اجرای نمایش دارد و سالن اصلی تئاتر آن هم با یک سن بسیار بزرگ به مساحت ۱۵۰ متر مربع، ۲۸۰ نفر ظرفیت تماشاگر دارد. این مجموعه در اوایل شیوع ویروس کرونا آماده شد و در یک سال اخیر به عنوان سالن تمرین در اختیار گروه‌ها قرار می‌گیرد.

جلالی فراهانی اظهار کرد: فروشگاه اینترنتی باغ کتاب هم چند ماهی است راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند به صورت اینترنتی کتاب و سایر کالاهای باغ کتاب را از سایت shop.bagheketab.com خریداری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر شهردار تهران فرهنگی و هنری بخش خصوصی موسیقی ویروس پیروز حناچی رییس سازمان فرهنگی هنری باغ کتاب تهران پردیس تئاتر و موسیقی آمفی تئاتر آمفی تئاتر روباز باغ کتاب تهران شهردار تهران افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • این خبرها را از دست ندهید
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد