Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@20:43:18 GMT

آخرین موجودی اسکناس و سکه در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۲۷۹۶

طبق آخرین اعلام بانک مرکزی، تا پایان خرداد امسال، معادل ۷۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از انواع اسکناس و سکه‌ها در اختیار مردم بوده است. تا پایان خردادماه امسال، حدود ۸۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در گردش بوده که این رقم در قیاس با پایان سال قبل ۰.۸ درصد رشد دارد.

علاوه براین، طبق آخرین آمار منتشر شده از بانک مرکزی مجموع اسکناس و مسکوک فعلی نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین از ۸۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد اسکناس و مسکوک موجود در شبکه بانکی ۷۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست مردم در گردش است که این مبلغ نسبت به پایان سال گذشته معادل ۲.۷ درصد افت داشته است.

بر این اساس، معادل ۹۳۶۰ میلیارد تومان از اسکناس و سکه‌های موجود در بانک‌ها قرار دارد که نسبت به ۶۷۶۰ میلیارد تومان پایان سال قبل تا ۲۶۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

اما موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی به ۱۲۶۰ میلیارد تومان می‌رسد که کاهش ۲۰ میلیاردی نسبت به اسفند سال قبل دارد و از این موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی، هر زمان که لازم باشد بنابر نیاز بازار تزریق خواهد شد.

/ایسنا برچسب ها: اسکناس و سکه ، بانک مرکزی ، بازار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Oqz

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اسکناس و سکه بانک مرکزی بازار میلیارد تومان اسکناس و سکه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از مهر، مجیدرضا خاکی، سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: تخصیص ارز محموله‌های برنج که از ابتدای شهریور تا کنون به گمرکات کشور اظهار و ترخیص شده‌، همچنان در انتظار تأیید وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نهاد متولی و سپس بانک مرکزی است.

وی افزود: وخامت این مساله زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم قرارداد این محموله با فروشنده خارجی حداقل دو ماه پیش‌تر به امضا رسیده و این یعنی قراردادهای مربوط با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه هنوز تسویه نشده است.

خاکی با بیان اینکه واردکنندگان رسالت خود را در قبال تنظیم بازار داخلی با عرضه مکفی ایفا کرده و برنج مربوط به این محموله‌ها را با نرخ مورد تأیید به فروش رسانده‌اند، ادامه داد: اکنون نه تنها وزارتخانه تخصصی و بانک مرکزی به وعده‌های خود در تأیید، تخصیص و تأمین ارز عمل نکرده‌اند که حتی با وجود گذشت یک ماه از سال جدید، پایه ارزی برای واردات برنج در سال ۱۴۰۳ نیز رسماً مشخص نشده و در این شرایط، مواضع ضد و نقیض سیاست گذار نیز فضای بلاتکلیفی را به وجود آورده است.

وی گفت: آخرین اعلام نظر از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص ارز در بهمن سال گذشته است که کوتاژ برنج وارداتی تا شهریور ۱۴۰۲ را پوشش می‌داد. پس از آن اما مراجعات مکرر اعضا هیأت مدیره انجمن برای پیگیری تأیید تخصیص ارز محموله‌های باقی مانده به جایی نرسید و این آمدورفت‌ها، نتیجه‌ای جز گفتار درمانی مسئولان با چاشنی خلف وعده در بر نداشت.
خاکی افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که حتی پیگیری مسؤولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی از بانک مرکزی نیز در این خصوص، حاصل چندان مثبتی به‌همراه نداشته است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه هزینه‌های گزافی از محل دموراژ، دیرکرد بانک و صرافی یا دیرکرد تسویه حساب به واردکننده تحمیل می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این هزینه‌ها، به دلیل اعتبار رو به اتمام بازرگانان ایرانی نزد تأمین کنندگان خارجی، احتمال قطع شراکت و بروز اخلال در روند تأمین برنج از محل واردات وجود دارد.

وی ادامه داد: توجه به این نکته نیز ضروری است که در این شرایط، برنج وارداتی به قوت غالب بیش از ۶ دهک کم برخوردار درآمدی جامعه تبدیل شده و بیم آنکه سفره قشر آسیب پذیر از این کالا نیز خالی شود، وجود دارد.

خاکی اظهار کرد: مساله حائز اهمیت اینکه، اختلال در جریان تأمین کالا با تأخیر چند ماهه خود را در بازار نشان می‌دهد و این عارضه ممکن است منجر به تکرار تجربه نه چندان دور سال ۱۴۰۱ و جهش قیمت برنج داخلی و سوداگری دلالان شود. اهمیت این مساله زمانی دو چندان می‌شود که بدانیم یکی از ایام پر مصرف این کالا یعنی ماه محرم نیز در پیش است. تولید داخلی تکافو نیاز بازار را نمی‌دهد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران در پایان با اشاره به آمار واردات برنج گفت: مطابق آمار گمرک، ۱.۰۵۶ میلیون تن برنج سفید معادل ارزش حدود ۱.۲ میلیون دلار طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ از مبادی ورودی کشور ترخیص شده که نسبت به سال گذشته از کاهش ۳۸ درصدی در وزن و ۴۲ درصدی در ارزش حکایت دارد.

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی
  • نرخ رشد نقدینگی در مسیر کاهش