Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@14:12:45 GMT

آخرین موجودی اسکناس و سکه‌ در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۱۶۰

خبرگزاری آریا - طبق آخرین اعلام بانک مرکزی، تا پایان خرداد امسال، معادل 71 هزار و 500 میلیارد تومان از انواع اسکناس و سکه‌ها در اختیار مردم بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، تا پایان خردادماه امسال، حدود 82 هزار و 100 میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در گردش بوده که این رقم در قیاس با پایان سال قبل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد رشد دارد.
علاوه براین، طبق آخرین آمار منتشر شده از بانک مرکزی مجموع اسکناس و مسکوک فعلی نسبت به سال 1398 حدود 14 هزار و 600 میلیارد تومان افزایش دارد.
همچنین از 82 هزار و 100 میلیارد اسکناس و مسکوک موجود در شبکه بانکی 71 هزار و 500 میلیارد تومان در دست مردم در گردش است که این مبلغ نسبت به پایان سال گذشته معادل 2.7 درصد افت داشته است. 
بر این اساس، معادل 9360 میلیارد تومان از اسکناس و سکه‌های موجود در بانک‌ها قرار دارد که نسبت به 6760 میلیارد تومان پایان سال قبل تا 2600 میلیارد تومان افزایش داشته است.
اما موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی به 1260 میلیارد تومان می‌رسد که کاهش 20 میلیاردی نسبت به اسفند سال قبل دارد و از این موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی، هر زمان که لازم باشد بنابر نیاز بازار تزریق خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیارد تومان اسکناس و سکه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:
آماده سقوط قیمت دلار باشید

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228139 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • دلار حواله به ۴۱ هزار تومان نزدیک شد
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • دلار رشد کرد / قیمت روز ارزهای مبادله‌ای
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • نرخ رشد نقدینگی در مسیر کاهش