Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دو طرف در این ملاقات درخصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی و به ویژه آخرین تحولات افغانستان به مذاکره و تبادل نظر پرداختند.

رایزنی در خصوص روابط و همکاری های دو جانبه ایران و اتحادیه اروپا در حوزه های مختلف بخش دیگری از دستورکار این ملاقات بود. 

همچنین با توجه به اینکه مورا در ادوار اخیر مذاکرات برجامی، نقش هماهنگ کننده نشست های کمیسیون مشترک برجام را عهده دار بوده است، در این ملاقات آخرین وضعیت برجام و موضوع ادامه مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر خارجه کشورمان در این ملاقات مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تاکید قرار داد.
«اشتفان کلمنت»، سفیر اتحادیه اروپا در وین و «برونو شول» رییس میز اقدام ایران در اتحادیه اروپا  مورا را در این سفر همراهی می کنند.

پربیننده ترین آماده بازگشت به مذاکرات وین هستیم / آمریکا بحث مبادله زندانیان را با تهران ادامه می‌ دهد حادثه برای یک کشتی در سواحل امارات + عکس نفتکش آسفالت پرینسس ، ربوده شده است برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته چه کسانی برای شرکت در مراسم تحلیف وارد ایران شدند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیدعباس عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در شرایطی که نوار غزه در سکوت مرگبار جامعه جهانی و محاصره ظالمانه صهیونیستی با حمایت واشنگتن و وضعیت شکننده منطقه با تحریک سران رژیم صهیونیستی روز به روز در آستانه وضعیت فاجعه‌باری قرار داده است، تلاش‌ها برای وضعیت امدادرسانی به ساکنان غزه با وجود مانع تراشی این رژیم ادامه دارد.

در همین ارتباط، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در سخنانی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه وضعیت «فاجعه‌بار انسانی» در نوار غزه هشدار داد که در صورت ادامه درگیری‌ها در منطقه، اوضاع در باریکه غزه آرام نخواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت شکننده منطقه غرب آسیا تاکید کرد که فاجعه انسانی در غزه مادامی که منطقه روی آرامش نبیند و جنگ و خونریزی در منطقه ادامه یابد، فاجعه انسانی در باریکه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما در ۳ موضوع اصلی مرتبط با جنگ غزه شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده‌ایم. این موضوعات شامل: ۱- آزادی اسرای صهیونیست ۲- استقرار آتش بس و ۳- کاهش بحران بشردوستانه در این باریکه که اکنون در محاصره کامل قرار دارد.

بورل که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: ۳ مسئله است که ما به آن احتیاج داریم. متأسفم که این را می‌گویم، اما در هیچکدام از این ۳ مسئله ما شاهد پیشرفت چشمگیر نبوده‌ایم. هیچ پیشرفتی در آزادی اسرا انجام نشده است، به آتش بس درخواستی قطعنامه شورای امنیت احترام گذاشته نشد، و در نهایت کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است مثال‌هایی از ایجاد موانع در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را مطرح می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: بروکسل خواستار دسترسی بدون مانع به نوار غزه به منظور ارسال و توزیع کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این باریکه است. این مسئله روشن است که در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز بحران بشردوستانه در غزه همچنان ادامه دارد.

با این حال، این مقام اروپایی حاضر به محکوم کردن اسرائیل به دلیل ایجاد مانع در روند امدادرسانی‌ها به غزه و ایجاد قحطی عامدانه در این باریکه نشد.

دیگر خبرها

  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات