Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:54:26 GMT

تأکید بر اجرای سریع پروژه شهر هوشمند تبریز توسط ایرانسل

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۳۴۳

تأکید بر اجرای سریع پروژه شهر هوشمند تبریز توسط ایرانسل

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، با دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، در محل استانداری این استان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، مدیرعامل ایرانسل، با بیان اینکه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ، در زیرساخت‌های ارتباطی شهر تبریز، سرمایه‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شبکۀ فیبرنوری ایرانسل در راستای اجرای پروژه‌های شهر هوشمند، در شهرهای مختلف ایران، از جمله در استان‌های همجوار مانند اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی، طراحی و اجرا شده است، افزود: «ما آمادۀ سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژۀ فیبرنوری در شهر تبریز به میزان ۱۸۰ کیلومتر و با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومانی هستیم.»

عباسی‌آرند، همچنین با اشاره به افزایش بی‌سابقۀ تقاضای مصرف دیتا پس از همه‌گیری بیماری کرونا، گفت: اجرای هر چه سریعتر پروژه‌های زیرساختی و توسعۀ دسترسی به خدمات ارتباطی، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصاد دیجیتال، به‌خصوص در شرایط کرونایی دارد.

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه فیبرنوری یک زیرساخت امن برای انتقال دیتا و اجرای پروژه‌های شهر هوشمند است افزود: در شرایط فعلی که خدمات ارتباطی در حال تحول به نسل پنجم تلفن‌همراه است، توسعۀ زیرساخت‌های نوین ارتباطی، از جمله فیبرنوری، از ضروریات است و ایرانسل به‌عنوان نخستین ارائه‌دهندۀ ۵G در ایران، آماده است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ارتباطی استان، این خدمات را در مناطق بیشتری از کشور، از جمله آذربایجان شرقی و تبریز، گسترش دهد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی استان، بر تسریع در اجرای دیگر پروژه‌های زیرساختی آذربایجان شرقی، از جمله فیبرنوری تبریز، تأکید کرد.

پورمحمدی، تقویت تعامل بین دستگاه‌های مختلف استان، از جمله شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها با ایرانسل در توسعۀ پروژه‌های شهر هوشمند را نیز مهم ارزیابی کرد و خواستار رفع موانع موجود در این زمینه شد.

هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است. به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا،‌ همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته‌اند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از دیگر دغدغه‌های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند مورد توجه قرار گرفته است. استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی و… همگی از کارکردهای این سامانه محسوب می‌شوند.

در همین راستا، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تاکنون توانسته است پروژه‌های متعدد مرتبط با فیبرنوری و توسعۀ خدمات شهر هوشمند را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، شیراز، اهواز، انزلی، آمل، اراک، ارومیه، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، دزفول و اندیمشک، طراحی و یا اجرا کند.

کد خبر 5273445

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرانسل تبریز ارتقای زيرساخت ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی هوش مصنوعی حکمرانی فضای مجازی گوگل روسیه اینترنت کاربران اینترنت آذربایجان شرقی شهر هوشمند سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها بزرگترین پروژه در تاریخ ارتباطات این استان به شمار می رود، گفت: با این پروژه سرعت های هزار مگابیتی را می توان به مردم ارائه کرد.

قاسم جلیلی نژاد در ویژه برنامه رادیو چی چست اظهار کرد: پروژه فیبر نوری مسئله ارتباطات استان را به شکل اساسی تا چند دهه آینده حل می کند.

وی با بیان اینکه برای اتمام این پروژه تا سال 1404، امسال سال طلایی بوده و با حداکثر سرعت حرکت می کنیم، افزود: در استان آذربایجان غربی در حال حاضر بیش از 380 هزار متر حفاری و 280 هزار متر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته است.

مدیرکل ارتباطات استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها بزرگترین پروژه در تاریخ ارتباطات استان آذربایجان غربی است، اضافه کرد: با این پروژه سرعت های هزار مگابیتی را می توان به مردم ارایه کرد.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل در شمالغرب کشور بوده و توافق نامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمامی شهرهای استان آذربایجان غربی امضاء شده است.

جلیلی نژاد با بیان اینکه با مکلف شدن شهرداری ها و وزارت راه به همکاری کامل برای صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات پروژه فیبر نوری در قانون بودجه سال 1403 طی مدت 15 روز از زمان دریافت درخواست اپراتور، اظهار کرد: امیدواریم با این اقدام راهگشای مجلس شورای اسلامی سرعت اجرای پروژه افزایش یابد.

مدیرکل ارتباطات   آذربایجان غربی با اشاره اجرای پروژه فیبر نوری در هفت شهر این استان، گفت: به زودی اجرای پروژه در شهرهای دیگر نیز شروع می شود.

جلیلی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: این پروژه در توسعه اقتصاد دیجیتال و شهر هوشمند نقش اساسی دارد و اداره کل ارتباطات با تمام امکانات پیگیر پیشبرد این پروژه بزرگ در استان است.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • آغاز نصب عرشه سگمنتال دومین پایه پل معلم تبریز
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز