Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:09:56 GMT

جنگل ابر شاهرود به‌صورت کامل تحویل محیط‌زیست شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۶۳۷

جنگل ابر شاهرود به‌صورت کامل تحویل محیط‌زیست شد

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دو سال از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و منطقه ابر شاهرود می‌گذرد، ابراز داشت: علاوه بر این چند سال قبل جنگل ابر به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یافت و از آن زمان محیط‌زیست متولی آن شد.

وی ضمن بیان اینکه طی این سال‌ها منابع طبیعی دوشادوش محیط‌زیست به حراست و حفاظت از این منطقه کمک کرده است، افزود: پس از دو سال این منطقه امروز به‌طور کامل به اداره محیط‌زیست شاهرود تحویل داده‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه مسئولیت حفظ و نگهداری جنگل ابر بر عهده محیط‌زیست خواهد بود، ابراز داشت: ازاین‌پس مواردی نظیر تقاضای چرای دام، سامانه‌های عرفی و انجام عملیات اطفای حریق از طریق محیط‌زیست انجام می‌شود.

کشاورزیان تأکید کرد: منابع طبیعی شاهرود در کنار اداره محیط قرار دارد و در صورت بروز هرگونه بحران یا مشکل در حوزه جنگل ابر به حفظ و حراست این جنگل‌های باستانی کمک خواهد کرد و در اطفای حریق نیروها و تجهیزات خود را برای حفظ عرصه‌ها به کار خواهد بست.

کد خبر 5273867

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان شاهرود جنگل ابر شاهرود محيط زیست سمنان ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه گرگان محرم 1400 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واکسیناسیون اردبیل عکس استانها ایلام ماه محرم محیط زیست جنگل ابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد

امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و فرمانده یگان‌های حفاظتی فراجا، تعداد ٢۵ خودوری عملیاتی برای تحویل به محیط‌بانان رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در مراسم رونمایی گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست با هدف تجهیز محیط بانان مقرر شد ١٠٠ دستگاه خودروی عملیاتی تا پایان سال خریداری و تحویل استان‌ها شود.

سرهنگ جمشید محبت خانی اظهارداشت: امروز از ٢۵ خودرو رونمایی شد که بلافاصله به ٢۵ استان از جمله خراسان رضوی، آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، تهران، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان، یزد، خراسان جنوبی، اردبیل، همدان، ایلام، سمنان، لرستان، قزوین تحویل داده خواهند شد.

وی افزود: همچنین ۵٠٠ دوربین و هزار کیسه خواب هم رونمایی شد و به محیط بانان تحویل داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تجهیز محیط بانان به امکانات روز همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین فرمانده یگان‌های حفاظت فراجا در این مراسم گفت: حفاظت از محیط زیست بسیار با اهمیت است که علاوه بر وظایف قانونی که برای تمام سازمان‌ها تعریف شده، همه مردم هم وظیفه دارند با توجه به ظرفیت‌ها از محیط زیست حفاظت کنند.

سردار رضا بنی اسدی فر افزود: از ۶٨ سال پیش که کانون شکارچیان در ایران تأسیس شد ضرورت حفاظت از محیط زیست کلید خورد و سال ١٣۵٣ با تصویب قانون حفاظت و بهسازی بر این امر تاکید شد.

وی اظهارداشت: در این راستا فراجا همواره در کنار سازمان حفاظت محیط‌زیست بود و در بخش‌های مختلفی از جمله در زمینه جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز و صدور مجوز‌های غیرقانونی همکاری‌های خوبی داشتیم و در این راه متحمل خسارات زیادی هم شدیم.

وی تاکید کرد: در این راستا آموزش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست باید جدی گرفته شود و بر آشنایی با حمل سلاح و سایر تجهیزات تاکید شود.

وی با تاکید بر اینکه در این عرصه استفاده از فناوری‌های نوین باید جدی گرفته شود گفت: قطعا رونمایی امروز موجب تقویت حفاظت می‌شود و برای ١٢ یگان حفاظتی که در سایر دستگاه‌های دولت فعال هستند می‌تواند الگو باشد.

دیگر خبرها

  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد