Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:30:41 GMT

کتاب آمادگی برای بالندگی و افتخار رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۶۹۲

کتاب آمادگی برای بالندگی و افتخار رونمایی شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ سعید شعبانیان در  مراسم رونمایی از کتاب آمادگی برای بالندگی و تکریم تعدادی از اعضای وابسته (بازنشستگان) وزارت دفاع با تبریک ایام عید غدیر عید ولایت، گفت: از سال ۸۵ در تقویم کشور روز ۲۵ ذیحجه که شأن نزول آیه "هَل اتی" در سوره انسان می‌باشد به روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری گردیده که امسال مصادف با ۱۴۰۰/۵/۱۴ می‌باشد و امروز ما به همین مناسبت به صورت نمادین اینجا جمع شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما باید در خدمت ۷۳۰ هزار بازنشسته نیروهای مسلح و حدود ۷۰ هزار بازنشسته وزارت دفاع می‌بودیم اما به دلیل کرونا این توفیق از ما سلب شد، اما این مراسم را برگزار کردیم که این سنت ارزشمند فراموش نشود.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بازنشستگان را وابسته خواندند، گفت: عزیزان بازنشسته وابستگان نیروهای مسلح هستند که در دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشتند و امروز به دلیل کهولت سن با مشکلاتی روبه‌رو هستند که البته وزارت دفاع اقدامات خوبی برای تکریم از این عزیزان انجام داده است.

سرتیپ شعبانیان گفت: در گذشته بازنشستگان انتظاراتی داشتند که الحمدلله با تلاش‌های انجام شده طرح همسان‌سازی حقوق انجام شد و این رخ‌داد عظیم اتفاق افتاد که البته با تلاش شبانه‌روزی مسئولان این تلاش به بار نشست و سال گذشته بزرگترین طرح معیشتی کشور به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: امیدواریم این طرح همچنان با قدرت ادامه پیدا کند و به یک نظام تبدیل شود که نگرانی در این خصوص نداشته باشیم. خوشبختانه با اقدامات وزارت دفاع در حمایت از جامعه هدف یعنی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی شاهد روند رو به رشدی در حوزه معیشت هستیم و اگر چه تورم از ارزش این کارها کاسته است اما اقدامات بسیاری انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: پیشکسوتان نیروهای مسلح ذخایر انقلاب هستند و ما در خدمت بخشی از این عزیزان هستیم.

سرتیپ شعبانیان تصریح کرد: در سایه تلاش‌های انجام شده در وزارت دفاع و امور بازنشستگان، طرح‌هایی برای آمادگی بازنشستگان برای بازنشستگی تهیه شده است و در همین زمینه کتابی تحت عنوان آمادگی برای دوران بالندگی و افتخار تدوین شده است تا این عزیزان با مسائل این دوران آشنا شوند.

سردار ابن الرضا نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: در این دوره هدف‌گذاری و اولویت‌بندی‌هایی در خصوص بازنشستگان انجام شد و با فعال سازی مدیریت امور بازنشستگان اقدامات خوبی انجام شد.

وی توجه به بحث معیشت را از مهمترین اولویت‌های وزارت دفاع دانست و گفت: بازنشستگان مشکلات بسیاری دارند و حدود ۱۵ هزار نفر آنها مسکن شخصی ندارند.

سردار ابن الرضا ادامه داد: در حوزه معیشت اتفاقات خوبی افتاد و بحث افزایش حقوق و همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شد به نحوی که میانگین حقوق از ۳ میلیون تومان به ۸ میلیون و ۱۰۰ رسید. در برخی موارد حتی حقوق بازنشستگان از شاغلان بیشتر شد که اقدام موثری بود.

وی تصریح کرد: نگرانی‌هایی در خصوص رسیدن به دوران بازنشستگی بود که با مطالعات مشاغل دیگر و مسائل این حوزه به این نتیجه رسیدیم که یکی از دلایل این نگرانی‌ها عدم اطلاع افراد از حق و حقوق خودشان بود که با تلاش فراوان کتاب آمادگی برای دوران بالندگی و افتخار تدوین شد تا بازنشستگان با حقوق خود بیشتر آشنا شوند و بخشی از نگرانی‌ها در این خصوص کاسته شود.

برچسب‌ها دفاع مقدس مقام معظم رهبری وزارت دفاع عاشورا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس مقام معظم رهبری وزارت دفاع دفاع مقدس مقام معظم رهبری وزارت دفاع عاشورا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیروهای مسلح وزارت دفاع انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز حقوق بازنشستگان تا ساعاتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جعفر امیرآبادی زاده با اعلام این خبر افزود: حقوق بازنشستگان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل، با تصویب هیات وزیران امروز و تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود.
امیرآبادی زاده تاکید کرد:در زمان واریز حقوق‌ها افزایش مصوب هیات وزیران که در زمان صدور احکام حقوق امسال محاسبه شده بود عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • جزئیات واریز حقوق بازنشستگان
  • زمان پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان مشخص شد
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • واریز حقوق بازنشستگان تا ساعاتی دیگر
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب