Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@09:42:35 GMT

زلزله 6ریشتری ژاپن را لرزاند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۶۹۸

زلزله 6ریشتری ژاپن را لرزاند

زمین لرزه‌ای به قدرت ۶ ریشتر همراه با چندین پس‌لرزه قوی، ساحل شرقی ژاپن را لرزاند به طوری که لرزش آن در «توکیو» نیز که میزبان بازی های المپیک است؛ حس شد. ناطقان: به نقل از راشاتودی، زلزله‌ای به بزرگی ۶ در مقیاس ریشتر ساحل شرقی ژاپن را لرزاند که لرزش آن «توکیو» پایتخت این کشور که در ۲۰۰ کیلومتری از مرکز وقوع زلزله قرار دارد را نیز بی نصیب نگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گفته خبرنگارانی که برای پوشش اخبار المپیک ۲۰۲۰ به این شهر سفر کرده‌اند، لرزش‌های ناشی از این زلزله در توکیو کاملاً احساس شد.



سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد که زلزله در ساعت ۵:۳۰ دقیقه (به وقت محلی) بامداد امروز چهارشنبه در استان «ایباراکی» در عمق ۴۰ کیلومتری زمین رخ داده است. همچنین پس لرزه‌های متعددی نیز ثبت شده است که قوی‌ترین آنها به بزرگی ۵.۶ ریشتر بوده است. این سازمان همچنین اعلام کرد که خطر وقوع سونامی وجود ندارد.

استان ایباراکی در ۸۳ کیلومتری شمال شرقی ژاپن واقع شده است و این در حالی است که مرکز این زمین لرزه در فاصله نسبتاً کمی از ساحل قرار دارد.

هیچ گونه خسارت یا جراحت مرتبط با این زمین لرزه و یا حتی خطر وقوع سونامی گزارش نشده است و به نظر می‌رسد که این زمین لرزه خطری متوجه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که در حال برگزاری است، نمی‌کند. این بازی‌ها تا ۸ آگوست (۱۷ مرداد) ادامه خواهند داشت. منبع: مشرق برچسب ها: زمین لرزه ، ژاپن ، زلزله ، توکیو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زمین لرزه ژاپن زلزله توکیو زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه شنبه حوالی مرزن آباد، واقع در مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و ۵ کیلومتری مرزن آباد، ۱۸ کیلومتری کلاردشت و ۲۴ کیلومتری پول بود.

خسارتی تاکنون از این زمین لرزه ثبت نشده است.

کد خبر 6086928

دیگر خبرها

  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند