Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که تعطیلی مدارس تبعات زیادی دارد، گفت: آموزش و پرورش، در پی ایجاد شرایط ایمن برای بازگشایی حضوری مدارس در مهر ۱۴۰۰ است. خبرگزاری میزان-به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی، با حضور در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر، با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس»، به سناریو‌های بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: در تلاشیم که ضمن حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان، بتوانیم مدارس را به صورت حضوری در مهرماه ۱۴۰۰ بازگشایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمرئی با بیان این که پژوهشگران تعلیم و تربیت، معتقد هستند دوره طولانی تعطیلات و عدم حضور دانش آموزان در مدارس، تبعات جبران ناپذیری برای دانش‌آموزان از حیث یادگیری و مسائل تربیتی به‌دنبال دارد، تصریح کرد: خوشبختانه از اوایل بهار امسال، نشست‌هایی پیرامون حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صورت گرفته است که در این نشست ها، تمایل آموزش و پرورش به بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه در ضمن حفظ سلامت آنان مطرح و آثار و تبعات تعطیلی مدارس بررسی شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: تأمین سلامت دانش‌آموزان فقط در مراقبت از سلامت جسمی و خطرات ناشی از تهدید کرونا، خلاصه نمی‌شود بلکه باید به تأمین سلامت روانی آن‌ها نیز توجه شود.

وی درباره سناریو‌های بازگشایی مدارس گفت: در تلاشیم تا با واکسینه کردن معلمان از نهم تا بیست و پنجم مرداد‌ماه، بتوانیم شرایط را برای حضور معلمان در مدارس، ایمن کنیم تا برای بازگشایی مدارس دغدغه‌ای نداشته باشیم.

کمرئی با اعلام این که تمام کادر آموزشی، معلمان و رانندگان سرویس مدارس تا پایان شهریورماه واکسینه خواهند شد در پاسخ به این سوال که «دانش‌آموزان باید مهرماه در کنار یکدیگر بنشینند و آیا این موضوع خطرناک نیست؟» افزود: مراجع بهداشتی را درباره بازگشایی مدارس صاحب‌نظر می‌دانیم. این موضوع به تحلیل افراد کارشناس برمی‌گردد. اما می‌توانیم ترکیبی از آموزش‌های حضوری و غیرحضوری را داشته باشیم و یا پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش سعی دارد با نگاه همسو با وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور، شرایط را به گونه‌ای مهیا سازد که بتوانیم تمام مقاطع تحصیلی را به صورت حضوری برگزار کنیم، اما باز هم باید منتظر شرایط کشور در زمان بازگشایی مدارس باشیم. ممکن است با توجه به روند شیوع بیماری در آن زمان، مجبور به اولویت بندی مقاطع شویم.

معاون وزیر با اعلام این که تمام معلمان مدارس واکسینه خواهند شد؛ گفت: در شهر‌های کمتر از ۲۰هزار نفر جمعیت، حوزه‌های بهداشتی این موضوع را اجرا می‌کنند و در شهر‌های بالای ۲۰هزار نفر جمعیت با هماهنگی وزارت بهداشت از امکانات آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دغدغه سلامت را در کنار تعلیم و تربیت دارد و نگران هستیم که با افت تحصیلی دانش‌آموزان روبرو نشویم. اما دوری از مدرسه به شدت به دانش‌آموزان آسیب می‌زند.     بیشتر بخوانید: تاکیدبر آموزش حضوری تنها با واکسیناسیون امکان پذیر است
انتهای پیام/ برچسب ها: مدارس بازگشایی مهر ماه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مهر ماه بازگشایی مدارس آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس

کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

او افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

او افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت