Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@18:10:50 GMT

کاروان آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۹۰۵

کاروان آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در استان ذی قار (جنوب عراق) هدف حمله قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این حمله در نزدیکی تقاطع «البطحاء» در شهر الناصریه عراق صورت گرفته است.

صابرین نیز در ادامه نوشت که تصویر این عملیات ثبت شده و به محض دریافت آن از مرکز اطلا‌ع رسانی گروه موسوم به «قاصم الجبارین» این فیلم را منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محموله‌ های مورد نیاز نیروهای آمریکایی و همچنین تسلیحات سبک از طریق کامیون‌ها و به واسطه شرکت‌های عراقی از گذرگاه مرزی «جریشان» با کویت وارد خاک عراق می‌شوند؛ گذرگاهی که دولت بغداد تسلط و نظارتی بر آن ندارد.

از زمان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند از‌این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و مشاوره‌دهی به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های عراقی با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کاروان لجستیکی ارتش آمریکا ذی قار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشیمانی آمریکا از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران

به گزارش قدس آنلاین، آنها می‌گویند اسرائیلی‌ها درباره زمان این حمله و تبعات آن تآمل نکردند و از جمله نحوه اثرگذاری احتمالی آن بر روی مذاکرات آزادسازی «گروگان‌ها» توسط حماس را در نظر نگرفتند.

یک مقام ارشد دولت جو بایدن به ان‌بی‌سی گفت: «تصور نمی‌کنم راهبردی داشتند. تصمیم‌های راهبردی که اسرائیلی‌ها می‌گیرند همیشه خوب نیست.»

مقام‌های ارشد پنتاگون هم به صورت خصوصی درباره زمان حمله دمشق ابراز پشیمانی کرده‌اند، زیرا این حمله قابلیت اینکه «به طرز فاجعه‌بار تشدید پیدا کند» را داشته است. این مقام آمریکایی رویکرد اسرائیل در عملیات‌های نظامی را «سرآسیمه» توصیف کرده است.

او گفت: «آنها اضطرار احساس می‌کنند که باید کاری بکنند. چیزی که در دمشق اتفاق افتاد هم همین بود.»پیش از این هم منابع آمریکایی گزارش داده بودند «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا از مقام‌های اسرائیلی خواسته بود هر گونه تصمیم‌گیری درباره ایران را با آمریکایی‌ها در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • پشیمانی آمریکا از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران
  • آمریکا در هیچ عملیاتی علیه ایران شرکت نخواهد کرد
  • ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
  • ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود
  • ما آماده‌ایم اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند | آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود