Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:05:17 GMT

آخرین نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر شهرکرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۹۷۵

آخرین نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر شهرکرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری آخرین نشست خبری شهردار شهرکرد و رئیس شورای پنجم این شهر برگزار شد، مهم‌ترین اقدامات شهرداری شهرکرد رسیدگی به مسئله پسماند، توسعه بوستان‌ برای محلات کم‌برخوردار مانند خیابان آفتاب میرآباد و سرچشمه‌ها در طول دوره ۱۵ ماهه بوده است.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد ۱۳ مردادماه در آخرین نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اصحاب قلم باید به کم‌کاری دستگاه قضا پرداخته و ارزیابی دقیق در این حوزه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسیدگی به مسئله پسماند، توسعه بوستان‌ برای محلات کم‌برخوردار مانند خیابان آفتاب میرآباد و سرچشمه‌ها از جمله اقدامات صورت‌گرفته توسط شهرداری در طول دوره ۱۵ ماهه بوده است.

شهردار شهرکرد ادامه داد: مبلغ سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اخذ و برای تعمیر ۱۶ دستگاه اتوبوس شهری به‌کار گرفته شد، به‌علاوه ایجاد چهار فضای سبز نیز به مبلغ پنج میلیارد تومان مدنظر قرار گرفت که از سوی زمین و مسکن تهران پیگیری صورت نگرفته است.

عبدالغنی گفت: بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۰، شهرداری تقریبا دو برابر شده است، این رقم در سال‌جاری ۲۲ میلیارد تومان و در سال گذشته این رقم، ۹ میلیارد بوده است، فرهنگسرای رسانه در سال گذشته به بهره‌برداری رسید، یک سالن ورزشی در خیابان امیرکبیر نیز طی یک ماه آینده تجهیز خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرداری به‌صورت کامل برنامه‌محور حرکت کرده است و چشم‌انداز ۲۰ ساله تا دو ماه آینده تدوین می‌شود.

شهردار شهرکرد در پایان در خصوص فعالیت خود در آینده در شهرداری نجف‌آباد، تصریح کرد: اولویت نخست فعالیت بنده در شهرکرد است، با مشورت با بزرگان و افراد صاحب تجربه، نتیجه قطعی را تا شنبه به مسئولان نجف‌آباد اعلام خواهم کرد.

در ادامه این نشست فرهاد رئیسی-رئیس شورای شهر شهرکرد در خصوص وضعیت پروژه برج‌های دوقلوی این شهر، اظهار کرد: ۱۸ مورد در رابطه با این پروژه، دچار اشکال بود که توجهی نشد و شوراهای سوم، چهارم و پنجم درگیر این مسئله بودند.

وی افزود: شورای پنجم، از ابتدای کار به دنبال احقاق حقوق شهروندی بود تا حقوق تضییع شده عودت داده شده و وضعیت این پروژه مشخص شود.

رئیس شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه تسویه حساب بانکی این پروژه صورت گرفته است، یادآور شد: حدود ۶۷ میلیارد تومان از شهرداری مطالبه صورت گرفته بود که تا حدود یک ماه قبل، تسویه حساب کامل صورت گرفت.

رئیسی دومین مسئله در رابطه با پروژه برج‌های دوقلو را مذاکره با بانک شهر عنوان و بیان کرد: نتیجه مذاکرات، تسویه ۹ میلیارد تومانی بود که شهرداری، طلبکاران و بانک شهر به‌عنوان سه ضلع مربوط به این پروژه شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: در پروژه برج‌های دوقلو، حدود ۲۵ میلیارد تومان، تضییع حقوق صورت گرفت که برای حل این مسئله قرار شد بانک شهر، زمین دروازه فارسان ( با متراژ  ۲۸۰۰ متر) را به قیمت طلب، برآورد کرده، سود آن را حساب کند و حدود ۱۲ میلیارد تومان برگشت داده شود، در عین حال، کسری را از سود وام‌ها برداشت کند.

رئیس شورای شهر شهرکرد تاکید کرد: در رابطه با پروژه برج‌های دوقلوی شهرکرد، هیچ اختلاسی صورت نگرفته و دستگاه قضا براساس پرونده‌های شکل‌گرفته به این موضوع، ورود پیدا کرد.

وی تعیین تکلیف آینده برج‌های دوقلو را مهم ارزیابی و اضافه کرد: سازمان بازرسی، حامی مدیریت شهری بوده است و با همراهی این سازمان مبلغ یک میلیارد و  ۳۰۰ میلیون تومان برگشت داده شد.

رئیسی در ادامه با اشاره به مسئله مهم پسماند، تصریح کرد: شورای پنجم، پیگیری‌های این حوزه را به سرعت انجام داد و مسئولیت این امر را به شرکت طبیعت پاک زاگرس، واگذار کرد.

رئیس شورای شهر شهرکرد بیان کرد: ۱۶ سال از زمان اجرای طرح جامع گذشته است و شهرکرد تاکنون با یک طرح جامع، اداره شده است، این مسئله، اصلا خوشایند نیست و در چنین شرایطی نباید انتظار رشد و توسعه شهری را داشت.

وی با اشاره به مسئله حاشیه‌نشینی در شهرکرد، افزود: اگر زیرساخت‌های منظریه، غرب و جنوب شهرکرد، اصلاح نشود، ممکن است شهر به سمت حاشیه‌نشینی حرکت کند.

رئیسی با بیان اینکه در شورای پنجم، برنامه پنج‌ساله و شش ساله به نتیجه رسیده است‌، افزود:  یکی از چالش‌های اصلی این است که برنامه‌محور عمل نمی‌شود و مشکل به ساختار شکل‌گیری نیروی انسانی مربوط است.

وی میزان بودجه شورای شهر پنجم، از ابتدای فعالیت این شورا را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی چهار برابر شدن این مبلغ، در شورای پنجم مطرح شد.

رئیسی با اشاره به مشکلات شهر شهرکرد، توضیح داد: بسیاری از اقدات شورای پنجم، تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفت و مسائلی مانند تعیین تکلیف زمین‌های صنایع حوضچه‌ای و برج‌های دوقلو باید در دستور کار قرار می‌گرفت.

رئیس شورای شهر شهرکرد در خصوص اقدامات شورای پنجم در راستای فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: برای فعالیت‌های قرآنی، دو درصد اعتبار پیش‌بینی شده است که مبلغ ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار برای این مهم، در نظر گرفته شده بود، این مبلغ برای هیات‌های مذهبی، مساجد، هیات‌های ورزشی، تشویق نخبگان فرهنگی شهر، کمک به افراد بی‌بضاعت و تجهیز کتابخانه‌ها صرف شد.‌

وی به اهم اقدامات صورت گرفته در شهرکرد اشاره کرد و گفت: باید جلوی روند فساد گرفته و پیاده‌راهی برای زیست شبانه ایجاد شود، همچنین معبری فرهنگی ایجاد شده، فرهنگ استفاده از دوچرخه باید شکل بگیرد و کمربند جنوب و شمال شهرکرد سامان‌دهی شود و اتصال منظریه به کمربند شمال که تنها نیازمند یک اتصال است، صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر شهرکرد در پایان بیان کرد: شورای ششم باید به سمت تخصصی عمل کردن، برنامه‌محوری و استفاده از ظرفیت نخبه‌های تحصیل‌کرده حرکت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری شهرداري برج دوقلو شهرکرد پسماند رئیس شورای شهر شهرکرد پروژه برج های دوقلو شهردار شهرکرد میلیارد تومان شورای پنجم صورت گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ۳ کاشان، نخستین میزبان طرح دهه خدمات عمرانی شد

شهردار کاشان گفت: از امروز، به صورت ویژه نیازهای عمرانی منطقه ۳ با به‎کارگیری حداکثر ظرفیت‌ها و تجهیزات پاسخ داده می‌شود.

کیومرث محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: منطقه ۳ شهرداری کاشان، نخستین میزبان طرح دهه خدمات عمرانی شد.

وی از اجرای نخستین نوبت طرح دهه خدمات عمرانی مناطق در منطقه ۳ خبر داد و افزود: از امروز، به صورت ویژه نیازهای عمرانی منطقه با به‌کارگیری حداکثر ظرفیت‌ها و تجهیزات پاسخ داده می‌شود.

شهردار کاشان با اشاره به آغاز طرح دهه خدمات عمرانی مناطق بیان کرد: این طرح در راستای تمرکز بیشتر برای نیازها و مطالبات عمرانی مناطق اجرا می‌شود و برای نخستین نوبت، منطقه ۳ برای میزبانی از این طرح در نظر گرفته شده است.

وی، خاطرنشان کرد: بر این اساس، در این مرحله، حداکثر ظرفیت تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات خدمات موتوری اعم از لودر، کامیون، جرثقیل و بابکت در اختیار منطقه ۳ قرار خواهد گرفت تا ضرورت‌های عمرانی سریع‌تر و به صورت شایسته‌تر عملیاتی شود.

شهردار کاشان افزود: بر این مبنا، سایر مناطق نیز بعد از منطقه ۳ با در اختیار گرفتن امکانات و تجهیزات می‌توانند در راستای پاسخ به نیازهای عمرانی خود تلاش کنند.

محمدپور متذکر شد: خیابان‌های کرامت (حسین‌پور)، سجادیه، کوی بلال، بلوار شهدای حسن‌آباد و بلوار ابن‌سینا از جمله معابری هستند که عملیات عمرانی در قالب این طرح در آنها صورت می‌گیرد.

کد خبر 739677

دیگر خبرها

  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • منطقه ۳ کاشان، نخستین میزبان طرح دهه خدمات عمرانی شد
  • سرمربی تیم نکونام مثل ژاوی خداحافظی کرد!‏
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه
  • بازیکن ایرانی در ترکیب تیم ملی سوریه! / ایراندوست همراه هکتور کوپر به نشست خبری هم رفت
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید
  • رامین با یک مصاحبه فیکس تیم ملی شد
  • رامین با یک مصاحبه فیکس تیم ملی شد!
  • جمع‌آوری ۶۸ هزار تن نخاله در شهرکرد