Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:58:20 GMT

دانلود کتاب درباره معنی زندگی از ویل دورانت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۴۱۰۴

دانلود کتاب درباره معنی زندگی از ویل دورانت

رشد و گسترش دانش، که بسیاری از آرمان گرایان و اصلاح طلبان خواستار آن بودند، منجر به آرمان زدایی شده که تقریباً روح نسل ما را آزرده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نازبوک، در این مطلب به بررسی کتاب درباره معنی زندگی از ویل دورانت می‌پردازیم.

درباره کتاب معنی زندگی:

ستاره شناسان به ما گفته اند که مسائل انسانی در هر لحظه با توجه به مسیر حرکت یک ستاره مشخص شده است؛ زمین شناسان به ما گفته اند که تمدن چیزی جز واسطه های نامطلوب بین عصر یخبندان نیست؛ زیست شناسان به ما گفته اند که همه زندگی جنگ است، مبارزه برای بقا در بین افراد، گروه ها، ملت ها، اتحادها و گونه ها است؛ مورخان به ما گفته اند که "پیشرفت" خیالی است که شکوه آن به زوال اجتناب ناپذیر ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روانشناسان به ما گفته اند که اراده و نفس ما، ابزارهایی تحت تأثیر وراثت و محیط هستند، و اینکه در حالی که روح، تباهی ناپذیر است، اما مغز رشته ای فانی است

کتاب درباره معنی زندگی

نویسنده:ویل دورانت
ترجمه :آلا بحرانی، اسما بحرانی
تایپ شده با کیفیت بالا
دانلود کتاب

بخشی از متن کتاب:

انقلاب صنعتی میهن را ویران کرده است، و کشف داروهای ضد بارداری باعث از بین رفتن خانواده، سیرت گذشته و شاید (از طریق عقیم سازی افراد باهوش) نژاد شده است. عشق به عنوان یک گرفتگی جسمی تجزیه و تحلیل میشود، و ازدواج به یک راحتی فیزیولوژیک موقتی تبدیل میشود که کمی برتر از هرزگی است. دموکراسی به چنان فسادی تبدیل شده است که فقط رم میلو میدانست. و رویاهای جوانی ما در مورد مدینه فاضله سوسیالیستی از بین میرود.

هر اختراعی باعث تقویت افراد قوی و تضعیف افراد ضعیف میشود؛ هر مکانیزم جدید، افراد را آواره میکند و وحشت جنگ را چند برابر میکند. خدا، که روزگاری تسلی بخش زندگی کوتاه ما و پناه ما در رنج و درد بود، ظاهراً از صحنه ناپدید شده است. هیچ تلسکوپی، هیچ میکروسکوپی او را کشف نمی کند. در این دیدگاه کلی فلسفه، زندگی به یک هجوم آشفته حشرات انسانی روی زمین تبدیل شده است، یک اگزمای جهانی که ممکن است به زودی درمان شود؛ در آن چیزی جز شکست و مرگ قطعی نیست - خوابی که به نظر می رسد بیداری از آن وجود ندارد.

 کتاب درباره معنی زندگی

ما به این نتیجه رسیده ایم که بزرگترین سوء برداشت در تاریخ بشر کشف "حقیقت" بوده است. ما را، مگر در مورد خیالات و دلهره هایی که باعث دلداری ما شده و محدودیت هایی که ما را حفظ کرده است، رها نکرده است.
این امر ما را خوشحال نکرده است، زیرا حقیقت زیبا نیست و لیاقت چنین تعقیب و علاقه ای را ندارد. حال همان طور که نگاه می کنیم تعجب میکنیم که چرا برای یافتن آن عجله میکردیم. هر دلیلی برای بقا به جز لذت لحظه ای و امید بی اهمیت فردا، از ما گرفته شده است.

این معبر و فلسفه ای است که به خاطر آن ما را آورده اند. من که سال ها به فلسفه عقیده داشته ام اکنون به زندگی خود برگشته و از شما برای درک خود به عنوان کسی که زندگی کرده و همچنین اندیشیده است کمک میخواهم. شاید حکم کسانی که زندگی کرده اند با کسانی که فقط اندیشیده اند متفاوت باشد. لحظه ای را به من اختصاص بدهید تا به من بگویید زندگی برای شما چه معنایی دارد، چه چیزی باعث می شود به زندگی ادامه دهید، هر دینی، اگر داشته باشید، چه کمکی به شما میکند، چه چیزی منبع الهام و انرژی شما است، هدف یا نیروی انگیزه شما چیست، در کجا دلخوشی و خوشبختی خود را می یابید؟ گنجینه نهفته درون خود را کجا می یابید؟ اگر لازم است، کوتاه بنویسید؛ اگر ممکن است طولانی و در اوقات فراغت بنویسید. زیرا هر کلمه ای از شما برای من ارزشمند خواهد بود.

 کتاب درباره معنی زندگی ویل دورانت

من تصور نمیکنم که این نامه بیانگر نتیجه گیری دقیق خودم در مورد معنای وجودمان باشد؛ من نمیتوانم چنین چیزی را در ذات خود پیدا کنم که اینقدر ناامید کننده باشد. اما من آرزو داشتم در همان ابتدا با تلخ ترین فرصتها مواجه شوم که تاس را در برابر خواسته های خودم بیندازم و مسئله را به گونه ای بیان کنم که از خوش بینی سطحی که مردم عادت ندارند مسائل عمیق زندگی را کنار بگذارند، محافظت کنم. و از آنجا که هیچ کس شایسته ایمان نیست مگر اینکه در خدمت کارآموزی شک و تردید باشد، من پیشنهاد میکنم پرونده را در مورد ارزش و اهمیت امور بشری به طور کامل بیان کنم. بعداً پاسخ هایی را که از طرف ملت ها و قاره های مختلف به این نامه رسیده است، مطرح میکنم؛ و در ادامه جواب سوال را با هر صداقتی که نیم قرن زندگی مرا در برابر بزرگترین وسوسه های دروغ قرار داده است، برای خودم مطرح می کنم.

کتاب درباره ی معنی زندگی

وقتی قرن هجدهم پایه های قرن نوزدهم را بنا نهاد، همه چیز را بر مبنای یک ایده قرار داد، جایگزینی الهیات با علم. توجه به علم، و ثروتی که به زودی حاصل میشود، افراد را خوشحال خواهد کرد؛ توجه به علم، و حقیقتی که به زودی وجود خواهد داشت باعث آزادی افراد میشود. آموزش همگانی یافته های علوم را گسترش می دهد، افراد را از خرافات رها میکند و آنها را برای دموکراسی مناسب می سازد؛ بنتام پیش بینی کرد که یک قرن چنین تحصیلات جهانی، همه مشکلات اساسی را حل میکند و یک مدینه فاضله را به وجود میآورد. کاندورست گفت: "هیچ محدودیتی برای پیشرفت بشر وجود ندارد، به جز مدت زمان بقایی که در کره زمین قرار دارد." ولتر گفت: "جوانان خوش شانس هستند، زیرا آنها چیزهای بزرگی خواهند دید."

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ویل دورانت ما گفته اند ویل دورانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معنی جالب ریشه کلمه ورجه وورجه + فیلم

محمد نوروزی فرسنگی، کارشناس فرهنگ عامه در برنامه تلویزیونی سلام تهران گفت: معنی جالب کلمه ورجه وورجه به معنای بالا پریدن و پایین پریدن است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • معنی جالب ریشه کلمه ورجه وورجه + فیلم
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت