Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - واکسیناسیون فرهنگیان در شهرستان‌های استان تهران در حال اجراست اما با توجه به وجود تعداد قابل توجهی از فرهنگیان در نویت دهی و اختصاص مراکز تزریق می بایست اهتمام ویژه‌ای از سوی متولیان امر صورت گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران ، واکسیناسیون سراسری فرهنگیان در سراسر کشور همزمان با عید سعید غدیر کلید خورد تا دانش آموزان سال تحصیلی پیش رو را با شکوه آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تداوم آموزش‌های مجازی و عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و جمع هم سن و سالان مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در آینده ایجاد می‌کند که در راستای جلوگیری از این آسیب‌ها واکسیناسیون فرهنگیان جهت آماده سازی حضور در کلاس‌های درس حضوری در اولویت بهداشت و درمان کشور قرار گرفت.

روند واکسیناسیون فرهنگیان علیه بیماری منحوس کرونا در شهرستان‌های استان تهران نیز آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها کلیه فرهنگیان تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید نوبت دوم واکسن را نیز دریافت خواهند کرد.

بر اساس مشاهدات صورت گرفته در برخی شهرها واکسیناسیون فرهنگیان بدون نوبت دهی صحیح انجام می‌شود که باعث نارضایتی این قشر فرهیخته از نحوه اطلاع رسانی‌ در زمینه دریافت نوبت شده است، لذا باتوجه به تعداد زیاد فرهنگیان و لزوم اجرای دقیق این طرح انتظار می‌رود مسئولان اهتمام ویژه‌ای نسبت به نوبت دهی و افزایش مراکز تزریق واکسن داشته باشند.

1400 فرهنگی در دماوند تا پیش از سال تحصیلی جدید واکسینه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، مهرداد پورفتحی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز واکسیناسیون فرهنگیان اظهار داشت: امروز 11 مردادماه واکسیناسیون فرهنگیان شهرستان دماوند آغاز و تا پایان طرح در حدود 1‌هزار و 400 معلم مدارس و مراکز پیش‌دبستانی دولتی و غیردولتی واکسینه خواهند شد.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان دماوند و کادر درمان در مقابله با کرونا خدمات ارزنده‌ای را به مردم شهرستان دماوند ارائه کردند و امروز نیز به منظور حفظ شأن و منزلت معلمان و فرهنگیان و جهت جلوگیری از اتلاف وقت مکان جداگانه‌ای جهت واکسیناسیون در سالن ورزشی شهرک امامیه آماده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش دماوند در ادامه گفت: تلاش کردیم جهت رفاه حال فرهنگیان تعداد کاربران افزایش یابد و در این راستا نوبت‌دهی به‌صورت مدرسه‌ای انجام خواهد شد تا ازدحامی صورت نگیرد و روزانه مدارس همراه با کادر خود در این مرکز حضور پیدا می‌کنند.

پورفتحی با بیان اینکه نوع واکسن معلمان و فرهنگیان برکت و سینوفارم است در پایان خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که تزریق دُز اول واکسن فرهنگیان تا یک‌شنبه هفته آینده به پایان برسد تا تزریق دُز دوم را در 17 شهریورماه انجام دهیم و معلمان آماده باشند تا چنانچه بازگشایی مدارس صورت گرفت دچار مشکل نشویم.رونمایی از طرح‌های کلان ملی "دستگاه‌ انجماد واکسن،‌ بذر هیبریدی و پهپاد نظارتی گمرک" رکورد تزریق واکسن کرونا در قم شکسته شد

10 هزار فرهنگی در ری تا پیش از آغاز سال تحصیلی واکسینه می‌شوند

علیرضا صدرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به روند متداوم واکسیناسیون فرهنگیان در ری اظهار داشت: واکسیناسیون فرهنگیان در شهرستان ری همزمان با روز عید سعید غدیر و با حضور وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان کلید خورد.

وی افزود: شهرستان ری به دلیل وسعت سرزمینی دارای 4 ناحیه آموزش و پرورش شامل ناحیه 1 و 2 در مرکز شهرری و بخش‌های فشافویه و کهریزک است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با اولویت بندی برای دریافت واکسن مراجعه خواهند کرد.

رئیس اداره بهداشت شهرستان ری در ادامه گفت: در حدود 10 هزار فرهنگی در این طرح واکسینه می‌شوند و نوبت دهی برای مراجعه به مرکز تجمیعی طبق برنامه ریزی ادارات آموزش و پرورش شهرستان خواهد بود.

صدرایی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز تجمیعی تزریق واکسن فرهنگیان در شهرری فعال است و امیدواریم با اجرای موفق این طرح فرهنگیان تا پیش از آغاز سال تحصیلی نوبت دوم واکسن را نیز دریافت کنند.

4800 فرهنگی در پاکدشت علیه بیماری کرونا واکسینه می‌شوند

سید اصغر میرقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در پاکدشت، از اجرای طرح واکسینه فرهنگیان علیه بیماری کرونا از ابتدای هفته خبر داد و گفت: از 9 مردادماه طرح واکسینه فرهنگیان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاکدشت آغاز شد.

وی افزود: از آغاز این طرح تاکنون 700 نفر از معلمین واکسن کرونا را دریافت کردند و 4 هزار و 100نفر دیگر در انتظار تزریق واکسن هستند که با هماهنگی‌های صورت گرفته به ترتیب برای دریافت نوبت اول واکسن مراجعه خواهند کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش پاکدشت در ادامه با تقدیر از کادر درمان و شبکه بهداشت شهرستان گفت: به طور متوسط در هر روز 150 فرهنگی با اولویت معلمین ابتدایی واکسن کرونا را دریافت می‌کنند و پس از اتمام این پایه، پایه‌های متوسطه دور اول و دوردوم متوسطه آغاز می‌شود.

میرقاسمی در پایان خاطر نشان کرد: تا ابتدای شروع سال تحصیلی نوبت دوم واکسن فرهنگیان نیز اتمام خواهد یافت تا بتوانیم آغاز سال تحصیلی جدید را بدون کرونا آغاز کنیم و شور و نشاط را دوباره با صحت و سلامت دانش آموزان و فرهنگیان شاهد باشیم.

واکسیناسیون حدود 4 هزار نفر از فرهنگیان شهرقدس

صادق محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرقدس، از آغاز واکسیناسیون فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: طی توافق‌نامه میان وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش‌وپرورش، اسامی نیروهای غیردولتی، رسمی، حق‌التدریس و خدمات از طریق سامانه در اختیار بهداشت و درمان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه حدود 4 هزار نفر از جامعه فرهنگیان شهرستان قدس در حال واکسیناسیون هستند، افزود: مراکز واکسیناسیون و نیروهای اجرایی از جامعه فرهنگیان بوده که در مدرسه شهیدان تقی‌زاده در حال انجام است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قدس در ادامه گفت: این اقدام با همکاری پزشکان و ناظرین شبکه بهداشت و درمان بوده که با توجه به نوبت‌دهی‌های صورت گرفته طبق لیست ارائه شده پس از احراز هویت از ساعت 8 صبح تا 12:30 انجام می‌شود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله اول واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان تا 10 روز ادامه داشته و واکسن‌های کووایران برکت و سینوفارم در اختیار بوده که با انتخاب افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسیناسیون فرهنگیان واکسینه می شوند آغاز سال تحصیلی خبرگزاری تسنیم بهداشت و درمان آموزش و پرورش سال تحصیلی شبکه بهداشت تزریق واکسن صورت گرفت تا پیش نوبت دهی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ روح الله شکری گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.
او افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.
این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.
این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.
در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.
شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور