Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@19:46:38 GMT

هندیجان در پیچ و تاب مشکلات درمان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۵۰۹۶

هندیجان در پیچ و تاب مشکلات درمان

علیرضا گشتیل یکی از اعضای درمان شهرستان ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به مشکلات درمانی در شهرستان هندیجان گفت: بسیاری از مردم در این منطقه مجبورند برای خدمات درمانی مطلوب‌تر به شهرستان ماهشهر یا سایر شهر‌های استان مراجعه کنند.

او افزود: علی رغم اینکه هندیجان دارای یک بیمارستان است، اما خدمات آن نامطلوب است، اما یک همت بزرگ لازم است تا مسائل و دشواری‌های مردم در زمینه درمان برطرف گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گشتیل بیان کرد: قصد ما متهم کردن کسی یا زیر سوال بردن افراد نیست، زیرا طی چند وقت گذشته با راه اندازی بخش دیالیز و افزایش دستگاه‌های دیالیز گر باعث شده تا بیماران کلیوی مجبور به مراجعه در بیمارستان‌های ماهشهر نباشند و این مسئله نشان می‌دهد که اگر سایر بخش‌ها نیز سر و سامان یابند، بیماران کمتری در شرایط کرونا ناچار به رجوع در مراکز درمانی سایر شهر‌ها باشند.

بیشتر بخوانید

افزایش دستگاه‌های دیالیز در بیمارستان شهداء هندیجان

این عضو درمان شهرستان ماهشهر که پیشتر نیز در هندیجان زندگی می‌کرد در خصوص مشکلات پزشک قانونی هندیجان اظهار داشت: بسیاری از شهروندان هندیجانی برای گرفتن جواز کفن و دفن یا افراد آسیب دیده از درگیری و نزاع و تصادفی ناگریز هستند در نبود پزشک قانونی به ماهشهر سفر کنند.

علیرضا گشتیل تصریح کرد: هر چند دفتر پزشک قانونی در هندیجان دایر است، اما پزشک آن به صورت کامل در هفته فعال نیست و بنابراین؛ علاوه بر آنکه بیماران سکته قلبی و مغزی و همچنین نیازمند جراحی اضطراری مستقیما به ماهشهر مراجعه می‌نمایند، ۹۰ درصد بیماران ارتوپد، نزاع و تصادفی نیز به سایر شهر‌ها رجوع می‌کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات درمانی بهداشت و درمان هندیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون

ایتنا - پس از کشف روشی جدید برای جلوگیری از پیشرفت سرطان خون، محققان امیدوارند پیشرفت فزاینده‌ای در درمان این نوع سرطان حاصل شود.
در لوسمی حاد میلوئید یا اِی‌ام‌ال (Acute myeloid leukaemia) مغز استخوان تعداد زیادی سلول خونی غیرطبیعی تولید می‌کند که درمان آن بسیار دشوار است. برای مثال، در دوره ۵ ساله این بیماری تنها حدود ۳۰ درصد از آن جان سالم به در می‌برند. این سرطان کشنده است و اغلب افراد بالای ۷۰ سال به آن مبتلا می‌شوند.

به رغم آنکه نرخ ابتلا به این سرطان در جهان رو به افزایش است، اما عامل آن هنوز مشخص نیست. طبق گزارش سازمات بهداشت و سلامت ملی بریتانیا، سرطان خون (لوسمی) دوازدهمین سرطان شایع در این کشور است و سالانه حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در بریتانیا به آن مبتلا می‌شوند.

در امارات متحده عربی نیز این نوع سرطان چهارمین سرطان رایج در زنان و دومین سرطان رایج در مردان است. همچنین زنان اماراتی ۲ برابر مردان در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته، معمولا  برای درمان این بیماری از روش شیمی‌درمانی استفاده می‌کردند. این روش عوارض جانبی بسیاری دارد و به رغم آنکه کارساز است اما سرطان پس از درمان معمولا عود می‌‌کند.

در حال حاضر محققان بریتانیایی موفق به کشف روشی شده‌اند که مانع پیشرفت این بیماری می‌شود. آنها به ترکیب جدیدی به نام «آی‌ اُ اکس ۵» (IOX5) دست یافته‌اند. به گفته محققان، این دارو مسیر واکنش سلول‌ به اکسیژن را هدف قرار می‌دهد بدون اینکه بر تولید طبیعی سلول‌های خونی در مغز استخوان تاثیر بگذارد، و به این ترتیب مانع پیشرفت بیماری می‌شود و راه تازه‌ای برای درمان سرطان خون می‌گشاید.

پروفسور کمیل کرانک، متخصص سرطان‌ خون، می‌گوید که برای کشف درمان‌های جدید این بیماری نیاز فوری وجود دارد. او می‌گوید: «ما داروی جدیدی به نام آی‌ اُ اکس ۵ را کشف کردیم و موفق شدیم عملکرد داروهای مشابه را نیز تغییر دهیم. این داروی جدید سمی نیست و می‌تواند سرطان خون را از بین ببرد.»

پروفسور کرانک می‌گوید که مرحله بعدی تحقیقات، آزمایش آی‌ اُ اکس ۵ در ترکیب با سایر درمان‌های مشابه است.

ممکن است این درمان برای سایر سرطان ها نیز به کار رود.

محققان در حال بررسی قابلیت‌‌های این دارو برای درمان سرطان سینه، پروستات، تخمدان و برخی سرطان‌های دیگرند.

دیگر خبرها

  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • پزشک مصری بازگشته؛ از وضعیت اسفناک غزه گفت
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون