Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@08:43:06 GMT

ناراحتی رئیس شورای حاکمیتی سودان از تل آویو

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۵۴۳۴

ناراحتی رئیس شورای حاکمیتی سودان از تل آویو

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به تماس هفته پیش رئیس رژیم صهیونیستی با مقامات ارشد سودان نوشت که رئیس شورای حاکمیتی این کشور از دیدار مسئولان موساد با معاونش دلخور و ناراحت است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه صهیونیستی در شماره امروز خود (چهارشنبه - ۴ آگوست)، نوشت که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی هفته پیش با مقامات سودانی، گفت‌وگوهایی انجام داده و حلول عید قربان را به آن‌ها تبریک گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، رئیس‌ رژیم صهیونیستی از زمان تصدی این پست، با هماهنگی دولت جدید، تماس‌هایی با سران کشورهای عربی و اسلامی از جمله «عبدالله دوم» شاه اردن، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برقرار کرده است.

بنا بر این گزارش، هرتزوگ هفته پیش نیز با مقامات ارشد سودانی تماس برقرار کرده و آن‌ها نیز به نوبه خود، به وی تصدی پست ریاست  رژیم صهیونیستی را تبریک گفتند و دو طرف در خصوص تداوم تقویت روابط دوجانبه و دستیابی به توافق صلح در اسرع وقت ابراز امیدواری کردند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه در خصوص فحوای مذاکرات صورت گرفته نوشت که این مذاکرات در راستای ایجاد روابط میان کشورها، مثبت و مهم ارزیابی می‌شود و طی آن دو طرف برای انجام دیدارهای که به داغ شدن روابط دوجانبه منجر شود، ابراز تمایل کردند.

بنا بر این گزارش، این نخستین گفت‌گوی رسمی با مقامات سودانی از زمان تشکیل دولت جدید در رژیم صهیونیستی است و دو طرف از زمان اعلام توافق عادی سازی روابط میان سودان و دولت اشغالگر از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اکتبر ۲۰۲۰، تاکنون رسما توافق صلحی امضا نکرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «"عبدالفتاح عبدالرحمن البرهان" (۶۱ ساله) رئیس شورای حاکمیتی سودان از سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) برای برقراری گفت‌وگوهای مستقیم با معاونش یعنی ژنرال "محمد حمدان دقلو" (حمیدتی) که مرد قدرتمندی در نظام کنونی سودان به شمار می‌رود، ناراحت است».

حمیدتی، پس از «عبدالفتاح البرهان»، مرد شماره دو شورای حاکمیت سودان، به شمار می‌رود، اما اخیرا نشانه‌هایی از اختلافات بین این دو هویدا شده است.

«باراک راوید» تحلیلگر صهیونیست چندی پیش از خشم مسئولان دولتی سودان در خصوص سفر ماه پیش مسئولان بلندپایه سرویس جاسوسی این رژیم به خارطوم خبر داده و گفته بود که البرهان و «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان، معتقدند که تماس مسئولان موساد با حمیدتی، «مسئولان قانونی» این کشور را زیر سؤال می‌برد.

به گفته راوید، «حمیدتی که منابع مالی زیادی در سودان در اختیار دارد و یکی از ثروتمندان این کشور به شمار می‌رود، با شبه‌نظامیان وابسته به خود به صورت مستقل کار می‌کند و تحت کنترل ارتش یا دولت نیست. وی برنامه‌های مستقلی دارد و به البرهان و حمدوک، هیچ اهمیتی نمی‌دهد».

به گفته این تحلیلگر صهیونیست، از زمان آغاز روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و سودان، حمیدتی «به دنبال کانالهای ارتباطی با اسرائیل بود. او چندین بار در ماه آگوست ۲۰۲۰ نیز با مسئولان بلندپایه موساد دیدار کرد».

سودان ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد اما برخی گروه‌های سیاسی این کشور از جمله تعدادی از احزابی که در ائتلاف حکومتی مشارکت دارند، قاطعانه با سازش با این رژیم مخالفت کرده‌اند.

دوره انتقالی در سودان به ریاست عبدالفتاح البرهان از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ آغاز شده و به مدت ۳۹ ماه ادامه خواهد داشت و قرار است در این دوره انتخابات برگزار شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو رجب طیب اردوغان محمود عباس رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ تل آویو عبدالله دوم تشکیلات خودگردان فلسطین سودان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع آمریکا در همدستی با جنایت‌های تل‌آویو در غزه

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه جامعه جهانی و سازمان ملل متحد نتوانسته‌اند در ماه‌های گذشته سازوکاری برای رساندن حداقل کمک انسان‌دوستانه به غزه بیابند، گفت: آمریکا در کشتار مردم غزه با رژیم صهیونیستی شریک و نزدیک به ۶ ماه گذشته انواع کمک‌های تسلیحاتی را در اختیار رژیم کودک‌کُش قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از «راهبرد معاصر»؛ طبق آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، پس از گذشت بیش از ۱۶۸ روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۳۲ هزار و ۷۰ نفر شهید و ۷۴ هزار و ۲۹۸ نفر دیگر زخمی شدند.

نظامیان صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود ۹ کشتار در نوار غزه مرتکب شدند که به‌دنبال آن ۸۲ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. این جنایت‌ها درحالی رقم می‌خورد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در صدور قطعنامه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی ناکام مانده و راه‌های کمک‌های بشردوستانه به اهالی غزه بسته است. 

جامعه جهانی در برابر سلطه قدرت‌های استکباری عاجزند، با آمریکا و رژیم صهیونیستی همراهی می کند و آنچه درباره بحران غزه می گویند، شعاری بیش نیست

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره شرایط انسانی بحرانی در غزه، افزایش قحطی و از دست رفتن هزاران زن و کودک بی‌گناه در این شهر به «راهبرد معاصر» گفت: با توجه به گذشت ۱۶۸ روز از بحران غزه و بی توجهی جامعه جهانی به شرایط غیر انسانی که بر مردم فلسطین تحمیل شده است، روز به روز شاهد سخت تر شدن شرایط در این شهر برای ساکنان غزه هستیم. 

وی با بیان اینکه «انفجار فاجعه انسانی» با توجه به بمباران های مکرر و کشتار مردم پیش روست، افزود: شواهد امر حاکی از آن است رژیم صهیونیستی به شدت شهر را زیر محاصره خود قرار داده و مانع ورود کمک های انسان دوستانه شده است؛ به طوری که سران رژیم صهیونیستی عامدانه شرایط فاجعه باری برای غزه ایجاد کرده اند.

کارشناس مسائل بین‌الملل درباره اهمال سازمان های بین المللی و سران کشورهای عربی نسبت به فجایع رژیم صهیونیستی در غزه عنوان کرد: متأسفانه جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی نتوانسته اند در ماه های گذشته سازوکاری برای رساندن حداقل کمک انسان دوستانه به غزه در دستور کار خود قرار دهند. 

هانی زاده گفت: جامعه جهانی در برابر سلطه قدرت‌های استکباری عاجزند، با آمریکا و رژیم صهیونیستی همراهی می کند و آنچه درباره بحران غزه می گویند، شعاری بیش نیست. به نظر می آید برخی اظهارنظرها مقام‌های جهانی ازجمله دبیرکل سازمان ملل متحد و مسئولان نهادها و حتی مقام‌های آمریکایی درباره غزه نفاق سیاسی است. 

وی افزود: اگر آمریکا بخواهد می تواند سریع مانع کشتار مردم غزه شود و رژیم صهیونیستی را زیر فشار قرار دهد، در حالی که متأسفانه آمریکا در کشتار مردم غزه با رژیم صهیونیستی شریک است، زیرا نزدیک به ۶ ماه گذشته انواع کمک های تسلیحاتی را در اختیار رژیم کودک کش قرار داده است.

کارشناس مسائل منطقه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از سخنرانی هایشان از سران کشورهای عربی و اسلامی درخواست کردند همکارهای خود را در حوزه های مختلف با رژیم صهیونیستی قطع کنند تا این رژیم زیر فشار قرار بگیرد و آتش بس را بپذیرد، اما متأسفانه چنین اراده ای وجود ندارد و روابط برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی با وجود کشتارها و تحمیل فجایای انسانی به مردم غزه ادامه دارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی درصدد پیاده سازی راهبرد خود در غزه است تا کشتار و اخراج مردم را از شهر خود، نابودی زیر ساخت های غزه، اخراج ساکنان غزه به پشت مرزهای فلسطین اشغالی و واگذاری اداره شهر غزه به تشکیلات خودگردان را اجرایی کند. رژیم صهیونیستی همچنین به‌دنبال خلع سلاح گروه های مبارز فلسطینی و خارج کردن رهبران سیاسی حماس از غزه است.

هانی زاده گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اجرایی کردن این سناریو بسیار تلاش می کنند. با اینکه جامعه جهانی می داند آن‌ها چنین سناریویی برای غزه دارند و مردم غزه را در گرسنگی مطلق نگاه داشته اند تا هر روز جمعیتشان کمتر شود، اما در برابر ظلم و فاجعه انسانی آشکار سکوت پیشه کرده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد
  • منافع آمریکا در همدستی با جنایت‌های تل‌آویو در غزه
  • دهن کجی تل‌آویو به شورای امنیت