Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@22:55:48 GMT

رونمایی اوپو از نسل آینده دوربین‌های زیر نمایشگر

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۵۵۰۳

رونمایی اوپو از نسل آینده دوربین‌های زیر نمایشگر

فرارو- کمپانی چینی اوپو Oppo، روز چهارشنبه 4 اگوست (13 مرداد ماه) نسل آینده فناوری دوربین تحت صفحه نمایش خود را برای گوشی های هوشمند، به صورت رسمی معرفی کرد. این شرکت در این مراسم رسمی اعلام کرد که متخصصات این کمپانی بهترین فناوری نوآوری در سخت افزار را با الگوریتم های هوش مصنوعی اختصاصی خود برای فناوری دوربین جدید ترکیب کرده اند که هدف آن ارائه تجربه تمام صفحه در گوشی های هوشمند آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، در سال‌های اخیر سازندگان گوشی‌های هوشمند برای اینکه نسبت نمایشگر به بدنه محصولات خود را افزایش دهند، محل‌های مختلفی را برای قرارگیری دوربین سلفی انتخاب کرده‌اند. در جدیدترین فناوری ارائه شده در این خصوص برخی از شرکت های سازنده راه حل دوربین های زیر صفحه نمایشگر را ارائه کرده اند که یک فناوری بسیار پیچیده و مدرن است. با این حال این فناوری نیز با وجود نوپا بودن خود شاهد تحولات شگرف در همین مدت کوتاه معرفی بوده است که در جدیدترین نمونه این تحول شرکت چینی اوپو، امروز (چهارشنبه 13 مرداد ماه) از نسل آینده دوربین های زیر نمایشگر خود رونمایی کرده است.

این سازنده چینی تلفن های هوشمند در خصوص این فناوری جدید خود اظهار داشت که راه حل دوربین زیر صفحه نمایش این شرکت می تواند یکپارچگی و یکدستی کل صفحه را حتی زمانی که دوربین در حال استفاده یا در حالت آماده به کار قرار دارد، حفظ کند. از طریق این فناوری، می توان بین صفحه نمایش ثابت و کیفیت تصویر دوربین تعادل برقرار کرد. گفته می شود، اوپو همچنین پیشرفت های مختلفی را در طول توسعه فناوری دوربین جدید خود تجربه کرده است.

از جمله مشکلاتی که اوپو در این زمینه با آن مواجه بود، مسئله کیفیت صفحه نمایش ناسازگار در ناحیه بالای سنسور زیر صفحه نمایش و کیفیت پایین تصویر به دلیل انسداد دوربین توسط صفحه نمایش بود. با حل این مشکلات شناخته شده در زمینه فناوری دوربین، این شرکت می تواند راه حل ارتقا یافته دوربین زیر صفحه نمایش خود را ارائه دهد که وعده می دهد تجربه تمام صفحه روی تلفن های هوشمند را به سطح بعدی برساند. این شرکت فناوری دوربین زیر صفحه نمایش جدید خود را در یک دستگاه نمونه اولیه به نمایش گذاشت تا میزان عملکرد آن را در معرض دید قرار دهد.

این دستگاه با چندین نوآوری جدید در طراحی ساختار و الگوریتم های AI معرفی شد. پیشرفت های قابل توجه شامل هندسه پیکسلی نوآورانه است. در فناوری جدید اندازه هر پیکسل بدون کاهش تعداد پیکسل ها، کوچک می شود تا از تراکم 400ppi حتی در ناحیه قرار گرفتن دوربین اطمینان حاصل شود. به گزارش فرارو، علاوه بر این، کمپانی اوپو سیم کشی سنتی صفحه را با یک سیم کشی شفاف نوآورانه جایگزین کرده است. این ماده جدید از یک فرایند تولید استفاده می کند که عرض سیم کشی را تا 50 درصد کاهش می دهد و باعث می شود کیفیت صفحه نمایش بهتر شود. در کنار این نوآوری ها، با کنترل بهتر دقت، رنگ و روشنایی صفحه نمایش، کیفیت صفحه نمایش و طول عمر مفید آن تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

مصطفی جرفی

منبع: Gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوشی اوپو زیر صفحه نمایش فناوری دوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این خوابگاه  فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.
این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متره افتتاح شد.
دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت آقای  پورفخر، از نکوکاران استان سمنان تامین شده است .

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و ... چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
دکتر سعدالدین تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.
رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

همچنین با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.
این محصولات شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی محصول شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش، تولید کننده تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابر جاذب پالاسیل (گرید روغن) محصول شرکت دانش بنیان نانو ترکیب سمن دارا، هواساز دو مرحله‌ای محصول شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های سبزبهساز، گالینگور سنتی محصول مجموعه فناور سورتا و مینی بوس بین شهری نامیک محصول شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه افرا بود.

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر واقعی پیکسل ۹ پرو لو رفت
  • بادامکی از مربی فصل آینده پرسپولیس رونمایی کرد!
  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • نحوه انتقال اطلاعات گوشی در صورت شکستن یا سوختن ال سی دی
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)