Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز شاخص کل با افزایش ۳۰ هزار واحدی، توانست قله یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد، را فتح  و بالاخره بعد از ۷ ماه، از مقاومت پیش روی شاخص عبور کند، در این میان، شاخص کل هموزن نیز با رشد ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی، نشان داد که کلیت بازار اعم از سهم های بزرگ و کوچک، امروز رشد کرده اند، همچنین ارزش معاملات سهام خرد در بازار امروز نزدیک به ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شد و رکورد ارزش معمالات در سال ۱۴۰۰ برای بار دیگر شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بازار سرمایه عواملی چون گزارش‌های مناسب ماهانه و سه ماهه شرکت‌های بورسی و فرابورسی، ادامه پیگیری‌های سازمان بورس برای اجرای وعده‌ها در بازگشت اعتماد به سهامداران، انتشار افزایش سرمایه شرکت‌ها، کاهش نرخ بهره بین بانکی، بهبود قیمت‌های جهانی و عدم کاهش دلار از عواملی موثر در رشد روزهای اخیر بازار سهام و شاخص می‌دانند.

در بازار امروز نمادهای فارس، فملی و شستا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای خودرو، وتجارت و همراه بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند، نمادهای امین یکم، شستا و کیان بیشترین ارزش معاملات و نمادهای امین یکم، امین یکم ۲ و خودرو بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

صنایع شیمیایی، چند رشته‌ای، فلزات اساسی و خودرو به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و بیشترین رشد نیز در شاخص گروه‌های تامین آب، برق و گاز، منسوجات و چند رشته‌ای اتفاق افتاد. 

نمادهای اصفهانی بازار سرمایه نیزتوام با رشد شاخص کل و انتشار عملکردهای سه ماهه و گزارش‌های مالی، به سبزپوش بودن خود ادامه می‌دهند.

نماد شپنا که متعلق به پالایشگاه نفت اصفهان است، جزو نمادهایی بود که امروز بیشترین ارزش معامله و همچنین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت، همچنین با معامله بیش از ۱۸۷ میلیون برگه سهم و افزایش ۵ درصدی در قیمت، توانست به قیمت هزار و ۲۸۰ تومان برسد و اگر یک روز معاملاتی دیگر نیز به رشد ۵ درصدی خود ادامه دهد، می‌توان گفت از مقاومت فعلی خود عبور کرده و وارد رشد میان مدت خود شده است.

از شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز اخبار امیدوارکننده‌ای به گوش می رسد، این شرکت، در ۳ ماهه اول سال با جهش سنگین ۳۱۶ درصدی سود خالص همراه بوده و یکی از بالاترین نرخ‌های رشد سود را به محقق کرده است، در عملکرد تیر ماه نیز رشد فروش شرکت ادامه داشته و ثبت بسیار عالی درآمد ۲ هزار و ۶۳۴ میلیاردی را از این شرکت شاهد بودیم و این نشان از تانسیل سهم برای رشد میان مدت و بلندمدت دارد.

علاوه بر این، امروز خبر رسید که دوره معاملاتی قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد ضذوب در سر رسید آذرماه سال ۱۴۰۰ از تاریخ ۱۸ مرداد آغاز خواهد شد.

مجمع عادی سالیانه فولاد نیز در دوشنبه هفته جاری برگزار و مصوب شد برای سال مالی ۲۹/۱۲/۱۳۹۹ به ازای هر سهم ۴۰ تومان سود نقدی پرداخت شود.

پتروشیمی اصفهان نیز در ۳ ماهه منتهی به خرداد برای هر سهم ۳۴۹۹ ریال سود محقق کرد که نسبت به دوره مشابه قبل رشد ۲۲۱ درصدی داشت، همچنین این شرکت در ۴ ماهه منتهی به تیر، از فروش محصولات خود ۹۳۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که از این مبلغ ۴۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به همین ماه می‌باشد، گفتنی است مبلغ فروش این شرکت در مدت ۴ ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵۶ درصد رشد داشته است.

شرکت غلتک‌سازان سپاهان با نماد فسازان نیز در مدت ۴ ماهه نخست ۱۴۰۰، حدود ۷۴۳ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود به دست آورد که با توجه به فروش سال گذشته، می‌تواند گفت ۱۳۱ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: شاخص کل فولاد شپنا ذوب آهن میلیارد تومان شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد

مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی بازدید شعب خرم آباد، ضمن بیان نکات مهم در خصوص برنامه های سال جدید،تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد را دستاورد ارزنده بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی عنوان نمود.

تهران-ایسنا- محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بازدید مدیریت شعب استان لرستان و شعب مرکزی و علوی خرم آباد، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شعار ابلاغی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردمی بسیار مدبرانه و هوشمندانه می باشد، بانک توسعه تعاون به مسئولیت ها و ماموریت های خود برای اجرای این شعار و به نوعی فرمان راهبردی واقف است و بر همین اساس راهبرد ها و برنامه عملیاتی را تنظیم می کند.

وی افزود: نقش آفرینی بانکها در مسیر حمایت از تولید و اشتغال بسیار مهم است، دولت و دستگاه های اجرایی نیز باید با رفع موانع کسب و کار بنگاههای اقتصادی و تسهیل فرآیندهای تولیدی زمینه مشارکت‌ مردم را در فعالیت های اقتصادی فراهم نمایند.
شیخ حسینی تصریح نمود: تعاون ظرفیت و نقش بسزایی برای تحقق شعار ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب دارد، اتحادیه ها، شرکت های تعاونی و تعاونگران از مصادیق مشارکت مردم در عرصه فعالیت های اقتصادی و تولید هستند ، بانک توسعه تعاون نیز برنامه های متنوع خود را در رابطه با حمایت از بخش تعاون به عنوان بخش مردمی اقتصاد ، با راهبری معاون تعاون وزارتخانه به اجرا در می آورد.


این مقام بانکی با تبیین عملکرد بانک در سال گذشته گفت: رفع کامل ناترازی بانک توسعه تعاون در سال گذشته موجب تراز نقدینگی مثبت و همچنین سود دهی گردید و علیرغم اینکه سال ۱۴۰۲ یکی از سالهای سخت برای شبکه بانکی بود کارنامه مالی و عملیاتی بانک توسعه تعاون بسیار درخشان بود و ضمن بهبود چشمگیر در تحقق شاخص های عملکردی مانند کاهش نسبت مطالبات غیرجاری، سوددهی، نسبت های مالی ، نقدینگی و پرداخت تسهیلات رکورد های بانک شکسته شد ، با تداوم این روند در سال جاری شاهد جهش عملکرد بانک خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: کاهش شاخص npl تا سطح ۳.۵ درصد در پایان سال گذشته محقق گردید و این شاخص دستاوردی ارزنده و کم نظیر در سطح شبکه بانکی است. بانک توسعه تعاون تمامی تکالیف را در حوزه اعتبارات و تسهیلات حمایتی، قرض الحسنه و همچنین ارائه خدمات تامین مالی از طریق ابزارهای نوین را به خوبی اجرایی نمود.
شیخ حسینی یادآور گردید: وصول بموقع و تجهیز منابع با هدف پرداخت تسهیلات و حمایت از تعاونی ها و بخش تولید در سال جاری در راس برنامه های عملیاتی واحدهای اجرایی قرار دارد، برای تقویت نقش توسعه ای بانک کماکان بر ارتقای این سه شاخص تاکید می ورزیم.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: آرزوی سلامتی و موفقیت همکاران در زمینه های زندگی و شغلی در سال ۱۴۰۳ را داریم، ماه مبارک رمضان فرصت مهم خودسازی و تزکیه نفس است، آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران را داریم.


در این بازدیدها که با حضور صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب، سید مسعود هاشمی نژاد مدیر شعب استان لرستان، فتحی بیرانوند و فرجی معاونین استان همراه بود، روسای شعب مرکزی و علوی خرم آباد درباره عملکرد سال پیشین و برنامه های پیش رو مطالبی را مطرح نمودند.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • تحلیل روند بازار سرمایه ۶ فروردین