Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی آئین های ماه محرم در فرمانداری این شهرستان، با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی حضور مردم در اماکن و آئین های مذهبی بعد از شیوع کرونا، بر ضرورت حفظ شعائر اسلامی و سنتی تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد مهدی حبیبی گفت: برگزاری روضه های خانگی عزاداری امام حسین (ع) که قدمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساله دارد، متاسفانه بعد از شیوع کرونا ۷۰ درصد کاهش یافته و این تهدیدی برای سنت ها و آئین های عاشورایی منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اقتصاد متضرر از کرونا درست شدنی است اما اعتقاد ضربه پذیر از کرونا، دیر اصلاح و احیا خواهد شد و متاسفانه خانه نشینی یا خودداری مردم از اجتماعات بعد از کرونا، آئین های مذهبی را کمرگ کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: در خصوص چگونگی آئین های ماه محرم، تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و به طور معمول برنامه های عزاداری هر روز ۲ ساعت با محدودیت ها و مقررات بهداشتی اجرا خواهد شد و دسته های عزاداری نیز در آغاز و پایان از تجمع خودداری و فقط مسیر عزاداری را طی خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا نیز در این جلسه با اشاره به لغو آئین پیاده روی اربعین حسینی، مساجد و گروه های جهادی و مذهبی را همیاران بهداشت و درمان اعلام کرد و از شبکه بهداشت و درمان خواست، از ظرفیت آنها برای مهار کرونا استفاده کنند.

جمشید مهدوی گفت: بهترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد قابل مشاهده است و در همه مساجد به محض ورود مردم، تب سنجی صورت می گیرد و فعالان مساجد و گروه های جهادی از آغاز شیوع کرونا در تهیه و توزیع بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی پیشگام بوده و هستند.

او با تاکید بر احیای برنامه های عزاداری ماه محرم همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا، پیشنهاد داد از ظرفیت مساجد برای ترغیب واکسیناسیون و توزیع اقلام بهداشتی نذری استفاده شود.

فرید بصیری مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان، گفت: در خصوص ماه محرم به ممنوعیت برنامه ها اعتقاد نداریم اما مایل به محدودیت آنها هستیم و برگزاری آئین های عزاداری مطابق آنچه ستاد ملی کرونا ابلاغ کرده، بلامانع است.

حجت الاسلام ناصر صالحی رئیس حوزه علمیه و امام جمعه موقت، مهرداد گلکار رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی، ارژنگ کرمیانی رئیس هیئات مذهبی و محمد داداش زاده اصل مسئول هیات رزمندگان اسلام آستارا نیز طی سخنان جداگانه ای بر حفظ شعائر و ارزش های معنوی ماه محرم و پاسخگویی مثبت به اشتیاق مردم نسبت به عزاداری امام حسین (ع) تاکید کردند.

شیوع ویروس کرونا همه کشورها را به مخاطره انداخته و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، واکسیناسیون و خودداری از حضور در اجتماعات مردمی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا ویروس کرونا ماه محرم تعزیه ماه محرم و کرونا نذری دانشگاه های علوم پزشکی هیأت عزاداری دسته گردانی عزاداری ها سازمان تبلیغات اسلامی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا ویروس کرونا ماه محرم آستارا ویروس کرونا ماه محرم تعزیه ماه محرم و کرونا نذری دانشگاه های علوم پزشکی هیأت عزاداری دسته گردانی عزاداری ها سازمان تبلیغات اسلامی بهداشت و سلامت ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای بخش درمان غزه در لندن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کارکنان بهداشت و درمان بریتانیا در مقابل دفتر شماره 10 نخست‌وزیری تجمع و مراسم بزرگداشتی برای همکاران فلسطینی خود که در حملات اسرائیل به غزه کشته شدند، برگزار کردند.

کارکنان بهداشت و درمان با یونیفورم خود در این مراسم حضور یافتند و اسامی همکاران کشته شده خود در غزه را قرائت نمودند و یک دقیقه سکوت کردند. یونیفورم متخصصان مراقبت های بهداشتی به نمایندگی از متخصصان مراقبت های بهداشتی که جان خود را در غزه از دست دادند، روی زمین رها شد.
 
ما نمی‌توانیم ساکت بمانیم، نمی‌توانیم بی‌طرف باشیم
اوروسا مایت، فیزیوتراپیست در این مراسم گفت: در میان افرادی که در حملات اسرائیل جان خود را از دست دادند، پزشکان فلسطینی، امدادگران، فیزیوتراپیست‌ها، گفتار و زبان درمانگران، داروسازان، روانشناسان و تکنسین‌های آزمایشگاهی بودند.

مایت تصریح کرد که تمام متخصصان بهداشت و درمان فلسطین به تلاش برای شنیدن صدای خود ادامه خواهند داد و گفت: ما از همه کارکنان مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهیم که خواستار آتش بس فوری و دائمی در غزه شوند.



 

دیگر خبرها

  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ
  • ارائه بیش از ۲۸ میلیون خدمت بهداشتی به خوزستانی‌ها
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای بخش درمان غزه در لندن