Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@19:06:09 GMT

جریمه سنگین آمازون در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۵۶۳۹

جریمه سنگین آمازون در اروپا

اتحادیه اروپا به خاطر سوءاستفاده آمازون از اطلاعات شهروندان این اتحادیه ۸۸۸میلیون دلار جریمه نقدی برای مسئولان آمازون در نظر گرفته است. شرکت آمازون متهم شده است که برای تبلیغات خود با استفاده از دستگاه‌های کتابخوان و دیگر ابزارهای این شرکت اطلاعات مشتریان را برای تبلیغات کالاهای خود استفاده می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سنگین‌ترین جریمه تصویب‌شده اتحادیه اروپا برای آمازون در سال‌های اخیر بوده است. مسئولان آمازون هنوز واکنشی نسبت به این تصویب این جریمه از سوی مسئولان اروپایی نشان نداده‌اند. اروپایی‌ها می‌گویند آمازون قوانین حفاظت از اطلاعات شهروندی در این قاره را نادیده گرفته است.
 
کمیسیون ملی حفاظت از داده‌ها یا اطلاعات خصوصی شهروندان (CNPD) دفتر مرکزی آن در شهر لوگزامبورگ واقع شده است و این جریمه را برای آمازون تعیین کرده است. پیش از این بعضی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه نیز جریمه‌هایی برای آمازون در پی استفاده غیرقانونی از اطلاعات شهروندان در نظر گرفته بودند.
 
مقررات حفاظت داده عمومی اتحادیه اروپا شرکت‌ها را ملزم می کند پیش از استفاده از اطلاعات شخصی کاربران، موافقت آنها را جلب کنند؛ در غیر این صورت با جریمه روبرو خواهند شد. بر اساس «مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها» در اتحادیه اروپا تمامی شرکت‌های اقتصادی قبل از استفاده از اطلاعات شخصی افراد باید از آنها اجازه بگیرند و در صورت نقض این مقررات جریمه خواهند شد.
 
به دنبال رسوایی‌ها و افشاگری‌های سال‌های اخیر در مورد سوءاستفاده شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال از اطلاعات خصوصی کاربران و مشتریان نظارت بر این موضوع تشدید شده و اتحادیه اروپا برای نظارت بر فعالیت شرکت هایی نظیر آمازون، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت مقررات سختگیرانه‌ای وضع کرده است.
 
نهاد ناظر بر اطلاعات خصوصی شهروندان در فرانسه نیز در ماه دسامبر شرکت گوگل را به دلیل نقض مقررات در زمینه آگهی‌های تجاری آنلاین ۱۰۰ میلیون یورو جریمه کرد.

۵۸۵۸
 

کد خبر 1542000

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کتابفروشی سایت آمازون اتحادیه اروپا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • جریمه سنگین باشگاه فولاد خوزستان 
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • دارندگان انشعابات غیرمجاز آب منتظر جریمه‌های سنگین باشند
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد