Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@07:56:50 GMT

بمباران مواضع طالبان در ولایت هلمند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۵۶۵۷

بر اساس اعلام وزارت دفاع افغانستان، در جریان بمباران عصر امروز انبار سلاح و خودروهای طالبان در مرکز ولایت هلمند، مهمات این گروه در شهر لشکرگاه منهدم شدند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری افق، فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که آمریکا بعد از ظهر امروز چهارشنبه انبار سلاح و خودروهای طالبان در شهر لشکرگاه واقع در مرکز ولایت هلمند را بمباران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این باره اضافه کرد که در این حمله سلاح‌ها و مهمات طالبان منهدم شده اند.

این در حالیست که طالبان تا کنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

واشنگتن در روزهای اخیر در تلاش است تا در راستای تبرئه نقش آفرینی‌های خود در افزایش تنش‌ها در افغانستان پس از ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی به انجام برخی اقدامات روی آورد.

پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیل گران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند. منبع: مهر برچسب ها: مواضع طالبان ، بمباران ، مرکز ولایت هلمند

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مواضع طالبان بمباران مرکز ولایت هلمند ولایت هلمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم