Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@10:28:19 GMT

دعایی از امام صادق(ع)برای رفع بلاوبیماری

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۵۶۷۳

امام جعفر صادق علیه السّلام در بخشی از دعای مباهله از خداوند درخواست می‌کند او را از هر مصیبت و بلیه‌ای و از هر عقوبت و فتنه و بلا و شرّ و آفتی که در هر زمانی نازل می‌شود، حفظ کند. ناطقان: مباهله، درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند، این واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند، با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر اعتقادات شیعی، جریان مباهله نه‌تنها نشانگر حقانیت اصل دعوت حضرت ختمی‌مرتبت پیامبر گرامی اسلام است، بلکه بر فضیلت ویژه همراهان ایشان یعنی خاندان عترت دلالت می‌کند. شیعیان بر این اساس، معتقدند حضرت امیرالمؤمنین علی‌بن ابی‌طالب علیه السّلام بر اساس آیه مباهله، به‌منزلۀ نَفْس و جان پیامبر است. واقعه مباهله در 24 ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه 61 سوره آل‌عمران به آن اشاره دارد.

در هر صورت این روز از جمله روزهای مبارک سال شمرده می‌شود که هر یک از اهل‌بیت علیهم السّلام به تجلیل و تکریم آن پرداخته‌اند و دراین‌باره اعمال و ادعیه‌ای را بیان فرمودند. توجه به فرازهایی از ادعیه این روز مبارک،‌ انسانِ مؤمن را ضمن آنکه بیشتر متوجه محضریت خداوند می‌کند، او را با درخواست‌هایی که از درگاه خداوند باید بطلبد،‌ آشنا می‌کند، به‌عنوان نمونه حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام در بخشی از دعای روز مباهله می‌فرماید:

اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ احْفَظْنِى مِنْ کُلِّ مُصِیبَةٍ، وَ مِنْ کُلِّ بَلِیَّةٍ، وَ مِنْ کُلِّ عُقُوبَةٍ ، وَ مِنْ کُلِّ فِتْنَةٍ، وَ مِنْ کُلِّ بَلاءٍ، وَ مِنْ کُلِّ شَرٍّ، وَ مِنْ کُلِّ مَکْرُوهٍ وَ مِنْ کُلِّ آفَةٍ نَزَلَتْ أَو تَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ فِى هٰذِهِ السَّاعَةِ، وَ فِى هٰذِهِ اللَّیْلَةِ، وَ فِى هٰذَا الْیَوْمِ، وَ فِى هٰذَا الشَّهْرِ، وَ فِى هٰذِهِ السَّنَةِ.

خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و مرا محافظت فرما از هر مصیبت و هر بلا و از هر عقوبت و هر فتنه و هر آزمایش و هر شر و هر امر ناپسند و هر پیش‌آمد و هر آفت و بیماری که از آسمان بر زمین فرود آید یا فرود می‌آید، در این ساعت و در این شب و در این روز و در این ماه و در این سال.

امام در این دعا پس از صلوات بر محمد و آل او، از خداوند درخواست می‌کند او را از هر مصیبت و بلیه‌ای و از هر عقوبت و فتنه و بلا و شرّ و آفتی که در هر زمانی نازل می‌شود، حفظ کند.

بعد امام در ادامه این دعا فرمود:

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ اقْسِمْ لِی مِنْ کُلِّ سُرُورٍ وَ مِنْ کُلِّ بَهْجَةٍ وَ مِنْ کُلِّ اسْتِقَامَةٍ وَ مِنْ کُلِّ فَرَجٍ وَ مِنْ کُلِّ عَافِیَةٍ وَ مِنْ کُلِّ سَلامَةٍ وَ مِنْ کُلِّ کَرَامَةٍ وَ مِنْ کُلِّ رِزْقٍ وَاسِعٍ حَلالٍ طَیِّبٍ وَ مِنْ کُلِّ نِعْمَةٍ وَ مِنْ کُلِّ سَعَةٍ نَزَلَتْ أَوْ تَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ فِی هَذَا الْیَوْمِ وَ فِی هَذَا الشَّهْرِ وَ فِی هَذِهِ السَّنَةِ.

خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و روزى من کن از هر شادى، و هر خوشحالى، و هر پایدارى و هر فرجی و هر عافیت و هر سلامت و هر کرامت، و هر روزی وسیع حلال پاک و هر نعمت، و هر وسعتى که از آسمان بر زمین نازل شد یا می‌شود در این ساعت، و در این شب، و در این روز، و در این ماه و در این سال. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: امام صادق ، دعا ، رفع بلا و بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امام صادق دعا رفع بلا و بیماری الس لام ه ذ ا ال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت الاسلام خانی در بازدید از مناطق خسارت دیده میربگ دلفان گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر، بخش هایی از روستاهای میربگ شمالی و جنوبی شهرستان دلفان دچار خسارت شد که برای جبران این خسارت ها و رفع مشکلات مردم این مناطق نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

سامانه بارشی اخیر عصر یک شنبه پنجم فروردین وارد لرستان شد که در پی فعالیت آن، برخی از زیرساخت‌های ارتباطی، واحد‌های مسکونی، مزارع کشاورزی و باغات شهرستان دلفان دچار خسارت و مسیر ۲۰ روستا نیز مسدود شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرح دعای سحر|سلطنت مطلق از آن خداست
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • شرح دعای سحر|چرا در هر خیری باید خدا را شکر کرد؟
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار در زاهدان برگزار شد
  • رمضان بهترین فرصت برای جلب خشنودی خداوند است
  • خاطره جالب حجت‌الاسلام قرائتی از بی‌پولی و درخواست پول از امام رضا (ع) 
  • شرح دعای سحر| چگونه دعا کنیم که مستجاب شود؟
  • انسان با بندگی لایق علوم ربانی می‌شود
  • ببینید | سه عامل سلب توفیق از دعا به روایت امام سجاد