Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:59:07 GMT

برگزیدگان ششمین جشنواره موسیقی ایلام معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۶۱۱۵

برگزیدگان ششمین جشنواره موسیقی ایلام معرفی شدند

به‌گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این آیین  گفت: در زمانه ای که ویروس مرموز و منحوس کرونا اجتماعات فرهنگی و هنری را دستخوش تغییرات اساسی کرده است، هنرمندان استان ایلام هنرمندانه توانستند راه خود را پیدا و با وجود این شرایط دشوار که محدودیت زاست، برنامه ها و فعالیت های شاخص فرهنگی و هنری را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خودآموز تاکید کرد: جشنواره موسیقی ایلام نماد توانمندی هنرمندان استان و نماد همگرایی و همکاری تمام انجمن های هنری است، جشنواره ای که محملی برای رقابت نیست و یک جریان فرهنگی به حساب می آید.

وی افزود: جشنواره توانست جامعه و خانواده های ایلامی را به سمت هنر سوق دهد و محلی برای کشف و شناسایی و شکوفایی استعدادهای موسیقی در استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام علی رغم وضع موجود با استفاده از فضای مجازی و وسایل ارتباطی نوین و در کیفیتی بالا در سطح ایران دیده شد.

خودآموز بیان کرد: ایلام استانی است که دیرینگی آن در حوزه فرهنگ و هنر زبانزد خاص و عام بوده و از مزیت های آن تنوع سازی و آوازی در حوزه موسیقی است، جا دارد که متولیان امر توسعه در استان به این مسئله توجه کنند.

در این دوره از جشنواره از مجموع ۵۸ اثر ارسالی در نهایت ۲۵ اثر شامل ۱۸ اثر تک نوازی و هفت اثر گروه نوازی به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند که توسط اردشیر کامکار، فرشاد رستمی و ارژنگ سیفی زاده مورد داوری قرار گرفتند.

در بخش تکنوازی این جشنواره (آفرینش خلاقانه) در حوزه سازهای ایرانی احمد فتحی مقدم تکنواز نی از دهلران، مسعود یعقوبی تکنواز کمانچه از ایلام، علی بلوچی تکنواز سه تار از ایلام و محمد آزادی تکنواز دف از ایوان به ترتیب عنوان های اول تا چهارم را کسب کردند.

در بخش سازهای بومی و محلی نیز اسماعیل جمالی فر تکنواز دوزله از ایلام، مهدی صلاحی تکنواز سُرنا از دره شهر و بنیامین گراوند تکنواز تنبور از چرداول برکزیدگان اول تا سوم معرفی شدند.

برگزیدگان این جشنواره در بخش سازهای جهانی شامل محمدرضا محمدی تکنواز پیانو از ایلام و احمد یعقوبی نژاد تکنواز گیتار فلامنکو از ایلام اعلام شدند.

همچنین هیات داوران در این بخش از جوهر شکر پور خواننده هوره از ایوان را مورد تقدیر ویژه قرار دادند. در بخش گروه نوازی نیز خواننده برتر رسول دیناروند از گروه نغمه دهلران و شهریار پیری گروه ئاسوا از چرداول، تنظیم کننده برتر نیز افشین آریافر از گروه هاویر ایلام و نوازنده برتر نیز مجتبی اکبری از گروه صبا مهران به عنوان برگزیده معرفی شدند.

گروه های برگزیده اول تا سوم این جشنواره نیز به ترتیب گروه موسیقی نی لبک به سرپرستی شادی نوروزی از ایلام، گروه موسیقی هاویر به سرپرستی افشین آریافر از ایلام و گروه موسیقی نغمه به سرپرستی محمدرضا اسماعیلی از دهلران معرفی شدند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام موسیقی استان ایلام معرفی شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش هنرمندان لردگانی در ششمین جشنواره آسمان هشتم

ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری «آسمان هشتم» با معرفی برترین‌ها توسط هیأت داوران در روستای کردر رضوی شهرستان میناب به کار خود پایان داد.

هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنواره آسمان هشتم موفق به کسب رتبه‌های برتر بخش‌های طراحی بروشور، طراحی صحنه، بهترین بازیگر زن بزرگسال، بهترین بازیگر زن خردسال شدند.

بیشتر بخوانید

برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ

همچنین این هنرمندان جایزه اثربرگزیده ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم را هم از آن خود کردند.

در بخش طراحی بروشور اول محمد حسن آقابابایی، در بخش طراحی صحنه اول روح الله فتاحی، در بخش بهترین بازیگر زن بزرگسال مرضیه کریمی، در بخش بهترین بازیگر زن خردسال یسنا فتاحی و عنوان اثر برگزیده جشنواره به نمایش ضامن رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان «سرزمین شعر»
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • درخشش هنرمندان لردگانی در ششمین جشنواره آسمان هشتم
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • «سرزمین شعر» به پایان راه رسید/ معرفی برگزیدگان
  • جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت