Web Analytics Made Easy - Statcounter

تدوین سیاست‌های کلی تامین اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز چهارشنبه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اعضا پایان یافت.

خبرگزاری میزان -بنا به اعلام اداره کل روابط عمومی مجمع، مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز چهارشنبه سیزدهم مرداد ماه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اعضا تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده دولت نیز حضور داشتند، بند‌های باقی مانده از سیاست‌های کلی تامین اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش پس از ارائه متن پیشنهادی کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع و تبادل نظر اعضای جلسه بند‌هایی به شرح ذیل تصویب گردید تا به محضر مقام معظم رهبری پیشنهاد و پس از تصویب از سوی معظم له ابلاغ گردد.

جز نهایی بند ۵:
- امور امدادی با مشارکت و حمایت آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه از طریق:
- فرهنگ سازی و ایجاد سازو کار لازم برای فراگیر نمودن پوشش بیمه‌ای مربوط به املاک و اموال با استفاده از منابع مردم و کمک دولت
- الزام سریع دولت و بسیج همگانی نهاد‌های مرتبط برای امدادرسانی و نجات جان و اموال مردم
- جبران خسارت وارده به مردم توسط بیمه‌های تجاری از محل حق بیمه‌های پرداختی مردم و مساعدت دولت

بند ۸:
- الزام به تهیه پیوست تامین اجتماعی برای طرح‌ها و برنامه‌های کلان کشور

بند۹:
- توانمندسازی و بازاجتماعی شدن محرومان و آسیب دیدگان و ایجاد زمینه بازگشت آن‌ها به محیط کار، خانواده و جامعه، ارائه خدمات به سالمندان با تاکید بر نگهداری و مراقبت از سالمندان و معلولان در محیط خانه و جلوگیری از نسلی شدن فقر و آسیب‌های اجتماعی

همچنین به دستور رییس مجمع مقرر گردید، جلسه آتی به صورت ویژه برای بحث و بررسی و جمع آوری پیشنهاد‌های اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص کمک به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تشکیل و ماحصل مباحث خدمت مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور تقدیم گردد.

بیشتر بخوانید: جلسۀ هفته جاری مجمع تشخیص مصلحت دربارۀ لوایح مرتبط با FATF نیست

انتهای پیام/

برچسب ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام تامین اجتماعی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام تامین اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با تسلیت ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم پرویز داوودی تصریح کرد: این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشأ خدمات فراوانی گردید.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم دکتر پرویز داوودی، موجب تأثر و اندوه خاطر شد.

این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشأ خدمات فراوانی گردید. بی‌شک خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب با تجلیل از خدمات صادقانه این استاد ارجمند، مصیبت وارده را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، عموم دوستداران و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6082017 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت دکتر پرویز داودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه