Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دین اسلام دین منطق، آزادگی و استدلال است و دینی نیست که در ابتدای کار با شمشیر بخواهد مطلبی را برساند. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم ، اظهار داشت: بیست و چهارم ذی‌الحجه روز مباهله است، در انتهای عربستان مسیحیانی زندگی می‌کردند که پیامبر(ص)  آن‌ها را به اسلام دعوت کردند ولی راضی نشدند و گروهی خدمت رسول خدا فرستادند و پیامبر(ص) برای آن‌ها اسلام را عرضه کردند ولی نپذیرفتند و پیشنهاد مباهله دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مباهله یعنی دوگروهی که ازنظر فکری و عقیدتی مخالف هستند کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و می‌گویند هرکدام از ما که بر باطل باشیم لعن و عذاب الهی شامل حال ما شود و این موضوع را با تشریفاتی نسبت به یکدیگر اعلام می‌کنند، با توجه به اینکه در قرآن آمده است در عمل نیز تحقق پیدا می‌کند و گروهی که باطل باشند دچار لعن و عذاب الهی می‌شوند.

مباهله سند قطعی حقانیت اسلام و اهل بیت (ع) استدعایی از امام صادق(ع) برای رفع بلا و بیماری در روز مباهلهآیت‌الله صافی گلپایگانی: باید از روز مباهله مانند عید غدیر تجلیل شود

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رسول خدا مباهله را پذیرفتند و با امیرالمؤمنین (ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) آمدند، بزرگ مسیحیان مشاهده کرد که رسول خدا با نزدیکان خود آمده و هراسی به دلش افتاد و گفت اگر پیامبر(ص) به حقانیت خود ایمان نداشت و یا دچار تردید بود از افراد عادی می‌آورد و هیچ شخصی راضی نمی‌شود خانواده‌اش دچار خطر شود.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: رسول خدا نزدیک‌ترین افراد را با خود آوردند و براین اساس آن گروه مسیحی از مباهله منصرف شدند و گفتند هر حکمی شما بدهی ما می‌پذیریم و پیامبر(ص) دستور داد مالیات بدهند.

دیرباز ادامه داد: مباهله برای این نبود که حضرت عیسی(ع) پیامبر الهی نیست بلکه حضرت عیسی(ع)  پیامبر خدا  بود و هست ولی آن گروه مسیحی حضرت عیسی را از بنده خدا و پیامبر خدا بالابرده بودند و می‌گفتند حضرت عیسی پسر خداست، رسول خدا فرمودند که حضرت عیسی پسر خدا نیست و پدر نداشته است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: آن‌ها گفتند که هرکسی پدر نداشته باشد پدرش خدا می‌شود و آیه آمد که مَثل عیسی نزد خداوند همچون حضرت آدم است و حضرت آدم هم پدر نداشته است و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که پاسخی ندارند.

وی گفت: پیامبر(ص) با منطق و استدلال با این افراد مواجه شد، دین اسلام دین منطق، آزادگی و استدلال است و دینی نیست که در ابتدای کار با شمشیر بخواهد مطلبی را برساند، هنگامی‌که آن گروه مسیحی پیامبر(ص) را حَکم قراردادند رسول خدا فرمودند حالا که حاضر به مباهله نیستید مالیات دهید و هنگامی‌که قصد نماز داشتندعده ای از یاران رسول خدا فرمودند که اینجا مسجد ما است و پیامبر(ص) فرمودند بگذارید عبادت خود را انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 61 سوره آل‌عمران بیان کرد: خداوند جایگاه رفیعی را برای اهل‌بیت(ع) در نظر می‌گیرد و هنگامی‌که می‌گوید اَنفُسنا و اَنفُسکم یعنی امیرالمؤمنین(ع) نفس رسول خدا است و غیر از مقام نبوتی که پیامبر(ص) دارد خداوند متعال امام علی(ع) را نفس و جان رسول خدا معرفی می‌کند، هنگامی‌که نِسائنا گفته می‌شود مصداق صدیقه طاهره(س) است و هنگامی‌که اَبنائنا گفته می‌شود مصداقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است و خاندان پیامبر(ص) جزیی از حقانیت اسلام هستند.

دیرباز تصریح کرد: مباهله نسبت به هر حق و هر باطلی قابل‌اجرا است و در روزگار ما اگر حق مسلمی باشد و یک باطل مسلم و اگر مباهله کنند قطعاً آن‌طرفی که باطل است مورد لعن و عذاب الهی واقع می‌شود.

رئیس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: این فضیلت را به امیرالمؤمنین(ع) و اولاد و اصحابش و رسول خدا تبریک می‌گوییم، ما مسلمانان باید افتخار کنیم که چهارده معصومی داریم که سبب افتخار برای تاریخ بشریت و خلقت و آفرینش هستند و باید از این الگوها درس گرفته و سبک زندگی‌مان در مسیر رسول خدا و امیرالمؤمنین(ع) و اولاد آن‌ها باشد.

انتهای پیام/452/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری حضرت عیسی پیامبر ص رسول خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران