Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار "دنیس مونکادا" وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت: ایستادگی در مقابل مطامع ناحق آمریکا، نیکاراگوئه را به الگویی برای کشورهای آمریکای لاتین و حرکت های ضد استکباری کشورهای این منطقه تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نام انقلاب نیکاراگوئه همواره برای مردم ایران نامی آشنا بوده است، افزود: مردم ایران همیشه برای ملت انقلابی نیکاراگوئه آرزوی موفقیت و پیروزی داشته و چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که روحیه انقلابی به ویژه در نسل جوان همواره باید زنده و شاداب باشد، رهبران انقلاب نیکاراگوئه هم نباید اجازه دهند گذشت زمان روحیه انقلابی را در مردم و بخصوص جوانان سرد کند.

رئیسی روابط بین دو کشور را خوب و سازنده توصیف کرد و اظهار داشت: البته سطح فعلی روابط کافی نیست و باید با بررسی های دقیق درباره ظرفیت های دو کشور، گام های بلند و جدی برای ارتقای سطح روابط برداشت.

"دنیس مونکادا" وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام و تبریک رئیس جمهور نیکاراگوئه برای آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم، تصریح کرد: نیکاراگوئه مسیر تحقق اهداف انقلاب خود را ادامه می دهد و با کمک کشورهای دوست مثل جمهوری اسلامی ایران از اهداف و آرمان های مشترک کشورهای انقلابی به ویژه استکبار ستیزی صیانت می کند.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: باید ساختارهایی ثابت و دائمی برای تقویت روابط سازنده دو کشور طراحی و اجرا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استقلال انقلاب اسلامی جوانان نیکاراگوئه آمریکای لاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌های اقتدار ارتش ایران برای جهانیان آشکار شده است

ارتش ایران توانسته است به عنوان یک ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه‌های پیشرفته، جایگاه خود به عنوان یکی از اضلاع و ارکان اصلی قدرت بازدارندگی کشور را تحکیم بخشیده و جلوه اقتدار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن را در معرض جهانیان قرار دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی، پیشروندگی هوشمندانه و مقتدرانه ارتش با درک واقعیات و مقتضیات زمانی و متناسب با الزامات موفق برابر تهدیدات دشمنان را از مختصات ارتش انقلابی دانست. 
 
در ابتدای این بیانیه آمده است: نقش‌آفرینی‌های پرافتخار، مجاهدانه و مخلصانه ارتش بصیر و انقلابی در طول 45 سال عمر پربرکت نظام اسلامی در معرکه‌های دفاع و حفاظت از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور و حضور تعیین‌کننده در مقابله با توطئه‌های گوناگون ضدانقلاب و استکبار جهانی مانند حوادث و جنایات ضدانقلاب در کردستان، شهرستان گنبد و سپس تجاوز وحشیانه رژیم بعثی صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله، نمایانگر عمق نگاه راهبردی و مدبرانه امام راحل (ره) در صدور پیام تاریخی فروردین 1358 در حفظ و تقویت ارتش را آشکار می‌سازد، به گونه‌ای که اگر فداکاری‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های نیرو‌های مسلح و مجموعه دفاعی کشور به ویژه ارتش غیرتمند جمهوری اسلامی ایران نبود چه بسا امروز انقلاب اسلامی مسیر سرنوشت دیگری داشت. 

بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

این بیانیه می‌افزاید: ارتش مکتبی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران در تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و فرماندهی معظم کل قوا در عرصه‌های مورد نیاز کشور حضوری مؤثر و تعیین‌کننده داشته و با به کارگیری خلاقیت، نوآوری، دانش و تجربه و همت و کوشش خستگی‌ناپذیر و جهادی ارتشیان مخلص و شجاع در مأموریت‌های خطیر و حساس دفاعی، نظامی نظامی، سازندگی و مقاومت در کنار مردم و مسئولان در حقیقت تبلور شعار انقلابی «ارتش فدای ملت» بوده است. 

این بیانیه در پایان با پاسداشت یاد وخاطره شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های ارتشیان دلاور در سنگر‌های صیانت از کشور و میهن اسلامی تأکید کرده است: بی‌تردید ارتش و سایر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی حکیمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و بصیرت و هوشمندی ملت در همراهی و هم افزایی با سایر نیرو‌های مسلح، با اشراف اطلاعاتی همه‌جانبه بر وضعیت اردوگاه دشمنان و برآورد طرح‌ها و نقشه‌های مقابله متناسب با تهدیدات فرا روی نظام و میهن اسلامی، امکان هرگونه اقدام نظامی و تجاوز سرزمینی را از کانون‌های تهدید سلب و در عین حال ظرفیت‌افزایی دفاعی در حوزه‌های مختلف ماموریتی و تخصصی برای پاسخ سریع و قاطعانه به ماجراجویی‌های محتمل دشمن را در دستور کار خود دارد و توانسته است به عنوان یک ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه‌های پیشرفته روز، جایگاه خود به عنوان یکی از اضلاع و ارکان اصلی قدرت بازدارندگی کشور را تحکیم بخشیده و جلوه اقتدار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن را در معرض جهانیان قرار دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد
  • ایجاد روحیه امید و همبستگی ملی از ثمرات وعده صادق است
  • ارتش اجازه هیچ تعرضی را به مرز‌های کشور نخواهد داد
  • صادق خلخالی در فروردین ۵۸: زمانی می‌خواستیم جنازه‌ی منحوس پهلوی را آتش بزنیم/ اعدام هویدا یک عمل انقلابی بود
  • جلوه‌های اقتدار ارتش ایران برای جهانیان آشکار شده است