Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@09:02:54 GMT

آمار کرونا سمنان ۱۳ مرداد؛ ۴۹ بستری جدید

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۶۳۳۰

آمار کرونا سمنان ۱۳ مرداد؛ ۴۹ بستری جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان آمار مبتلایان به کرونای این استان را تشریح کرد.

نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان سمنان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۲ هزار و ۷۳۴ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۹ بیمار مثبت مبتلا به کووید- ۱۹ در مراکز درمانی تابعه دانشگاه بستری شده‌اند و مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و ۵۹۸ نفر رسیده و ۲۵ هزار و ۱۳۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: همه موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید_ ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به شش هزار و ۴۵۸ نفر رسیده است.

کد خبر 512323

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر سمنان آخرین آمار کرونا سمنان آمار کرونا در سمنان استان سمنان وضعیت کرونا در سمنان ابتلا به کرونا در سمنان سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کرونا در سمنان وضعیت سمنان در کرونا ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کرونا شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ هزار مادر باردار و ۱۸ هزار کودک زیر ۶ سال از پوشش تغدیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می‌کنند.

دکتر زهرا اباصلتی  افزود: غربالگری تغذیه در  همه مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و افرادی که دچار اضافه وزن، چاقی،   لاغری، دیابت، فشار خون و کنسر‌ها هستند جزو جامعه هدف غربالگری تغذیه هستند..

وی گفت: تغذیه سالم به علت این که نقش پر رنگی که در ابتلا نشدن به بیماری‌ها دارد مورد توجه کارشناسان بهداشتی، مراقبان سلامت و بهورزان است و  در مراکز بهداشتی مشاوره‌های رایگان به عموم مردم ارائه می‌کنند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در مواردی که مراجعان با سوء تغذیه روبرو باشند در دو گروه سنی زیر ۶ سال و مادران باردار برنامه ریزی‌هایی انجام می‌شود و  برای افراد دچار سو تغذیه و اختلال وزن گیری با ارجاع به سازمان‌های حمایتی و اهدای کالا برگ رایگان اقلام غذایی تعریف شده را دریافت می‌کنند.

 دکتر اباصلتی افزود: کارشناسان تغذیه نحوه صحیح طبخ غذا را به مراجعان می‌آموزند و در دوره بعدی شرایط جسمانی فرد را پایش و ارزیابی  می‌کنند تا زمانی که اطمینان از رفع سو تغذیه انجام شود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که از سوء تغذیه زیادی رنج می‌برند، پزشک تغذیه مشاوره‌های اختصاصی در نظر می‌گیرد، گفت: علاوه بر این خدمات، مکمل یاری برای گروه‌های سنی محتلف بنا به شرایط جسمانی افراد در نظر گرفته می‌شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه آموزش فعالیت‌های ورزشی مناسب و تغذیه صحیح از مهمترین خدمات مراقبان سلامت و بهورزان است، زیرا پیشگیری نکردن و درمان به موقع می‌تواند زمینه ابتلا فرد به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و سرطان‌ها را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد