Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز مدیرعامل نیروگاه منتظرقائم گفت: این نیروگاه حدود ۲۰ درصد از نیاز برق استان‌های تهران و کرج را تأمین می‌کند که حدود سه درصد از نیاز برق کل کشور است.

محمد دانک در نشست خبری روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ضمن گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس نیروگاه منتظر قائم به اهمیت مسایل زیست محیطی اشاره کرده و گفت: این نیروگاه اقدامات مناسبی در این رابطه انجام داده و توانسته است استاندارد ۱۴۰۰۰ را در خصوص مسائل زیست محیطی دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: احداث واحدهای پساب صنعتی، بازیافت آب پساب، احداث واحدهای تصفیه خانه و پایش آنلاین دودکش‌های نیروگاه از جله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ هکتار فضای سبز در مجموعه ایجاد شده است گفت: میانگین فضای سبز ما ۳۰ درصد است و از مقدار استاندارد تعیین شده هم بالا تر است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۴ تمامی تانک‌های مربوط به سوخت مازوت پلمب شده‌اند و سال‌هاست سوخت مورد استفاده در نیروگاه، گاز و در صورت لزوم گازوئیل است.

مدیرعامل نیروگاه شهید منتظرقائم گفت: نیروگاه در تیرماه سال جاری نسبت به تیر ماه سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش تولید برق داشته است و ما اکنون ۱۶۱۵ مگاوات در شرایط ایزو برق تولید می‌کنیم.

وی افزود: این نیروگاه حدود ۲۰ درصد از نیاز برق استان‌های تهران و کرج را تأمین می‌کند که حدود سه درصد از نیاز برق کل کشور است.

محمد دانک گفت:  تمام تلاش ما این است که با بازسازی و تعمیرات برج‌های خنک کننده راندمان برج‌ها را افزایش دهیم و با این اقدام می‌توانیم تولید را افزایش دهیم.

وی در پایان افزود: برای راه اندازی برج‌های خشک با همکاری دانشگاه شریف پروژه‌ای تعریف شده است که بررسی‌ها و مطالعات آن در مراحل پایانی قرار دارد و در صورت تامین سرمایه‌ لازم به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نیروگاه منتظرقائم درصد از نیاز برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آب در مازندران تا ۳ سال آینده رفع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیاوش مسلمی صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه نکا اذعان کرد: یکی از نادرترین شغل‌هایی است که با آحاد مردم، اقشار و صنوف با واسطه و بی واسطه سرکار دارد و همچنین نوع محصولی که تولید می‌شود بسیار با ارزش و حیاتی است و اگر خدای نکرده در طی یک اتفاق همه واحدهای نیروگاه از کار مختل شود چه اتفاقی می‌افتد و خیلی از صنایع و اقشار مورد تهدید قرار می‌گیرند در واقع ماهیت و وجودشان تحت شعاع قرار می‌گیرد.

وی کار پرسنل نیروگاه را کار جهادی و بزرگ خواند و اظهار کرد: این یک کار جهادی و بزرگی است که ما امروز باید از بعضی اقدامات مراقبت کنیم. اقداماتی که شما متصور هستید و احتمال داده می‌شود بنابراین باید به حوزه مسئولیتی خودمان، نسبت به این مسئله اشراف داشته باشیم.

سردار مسلمی مراقبت و هوشیاری را از همه پرسنل نیروگاه مطالبه نمود و بیان داشت: در اینجا می‌بایست یک امنیت پایدار برقرار باشد به واسطه نوع محصولی که تولید می‌شود و جایگاهی که در حوزه صنعت در استان مازندران دارد لذا امنیت صدر صدی مورد انتظار است.

وی یکی از مأموریت‌های سپاه در مجموعه استان را کمک به صنعت دانست و افزود: اگر در صنعتی مشکلات فنی و مسائلی از این دست به وجود بیاید ما در مجموعه سپاه تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم آن مشکل را رفع رجوع کنیم.

عقد قرارداد ۶۰ هزار میلیاردی برای کارهای عمرانی

فرمانده سپاه کربلا از قرارداد ۶۰ هزار میلیاردی جهت کارهای عمرانی خبر داد و گفت: در قرارگاه امام حسن مجتبی در سال گذشته، باحضور سردار آبرومند که «نماینده ریاست جمهور و آقای قالیباف» هستند قراردادی بین دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی در کشور و استاندار بسته شد و در واقع چیزی در حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان کارهای عمرانی تفاهم شد.

وی برخی از حوزه‌های مأموریتی سپاه را نام برد و تصریح کرد: درحوزه های مسکن، اشتغال، رودخانه‌ها، آببندان‌ها، برق و خانه‌های محرومین همه اینها مباحث کاری ما هستند که به عنوان یکی از مأموریت‌های سپاه قرار گرفته است که ما باید آنجا ورود پیدا کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند و به ایجاد امید در مردم کمک کرده باشیم و با هدف دشمن که القای ناامیدی در سطح جامعه است مبارزه کنیم.

سردار مسلمی گفت: در حوزه راه در قسمت بالادست و روستایی حدود ۱۵۰۰ کیلومتر راه احتیاج است که ۵۰۰ کیلومتر آسفالت و هزار کیلومتر هم تأمین زیرساخت و آسفالت است و همچنین تا هم اکنون چیزی در حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان در حوزه آب اختصاص یافته است که هزار و ۳۵۰ روستا در استان مازندران شناسایی شده و در قرار گاه امام حسن مجتبی قرار گرفته و هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از این محل قرارگاه بودجه تخصیص داده شده که ما انشالله ظرف سه سال آینده مشکل آب را در استان مازندران برطرف کنیم.

وی باتوجه به اصل ۱۵۰ قانون اساسی که به مأموریت سپاه اشاره شده است اذعان داشت: ما در مجموعه سپاه اندازه یک دولت مسئولیت داریم و همه جا می‌بایست خودمان را آماده کنیم تا به عنوان یک بازو در کنار دولت باشیم و امروز ما تماماً خودمان را وقف مردم کرده‌ایم و به این، ارزش قائل هستیم.

سردار مسلمی تصریح کرد: امروز ما باید به اهمیت صنعت برق توجه کنیم چه در حوزه گسترش شبکه چه در حوزه تولید برق. گسترش شبکه بسیار حائز اهمیت است که ما هم در حال کمک رسانی می‌باشیم و ما را به عنوان یک نیروی کمکی بدانید و به اینکه کنار شما باشیم و خدمتگزاری کنیم مفتخریم.

فرمانده سپاه کربلا در پایان از همه دست اندرکاران و زحمت کشان این عرصه تقدیر و تشکر نمود و گفت: این نیروگاه قدمگاه شهدا است چیزی در حدود ۳۵ شهید عزیز هم در عرصه دفاع مقدس و هم در سه مرحله بمبارانی که در اینجا شکل گرفته تقدیم انقلاب شده است لذا این جایگاهی که شما هستید قدمگاه شهداست و افتخار می‌کنیم که در قدمگاه شهدا حضور پیدا کردیم.

کد خبر 6079464

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • سبد غذایی رایگان به این گروه از مادران ؛ منتظر پیامک باشید
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • خبر تازه وزیر کار درباره ادامه‌ طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی
  • استقبال ۹۰ درصدی از کالابرگ الکترونیکی
  • بررسی آمادگی برای گذر موفق از پیک مصرف برق سال‌ جاری
  • پسروی آب دریا چالش بزرگ فراروی نیروگاه نکا
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • مشکل آب در مازندران تا ۳ سال آینده رفع می شود