Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:33:20 GMT

راه اندازی ایکس‌ری کامیونی مرز تجاری شلمچه ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۶۴۱۲

راه اندازی ایکس‌ری کامیونی مرز تجاری شلمچه ضروری است

 سید نوراله حسن‌زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت: برای ساماندهی مرز شلمچه جلسات متعددی برگزار و مصوبات آن اجرایی نشد و امروز قرار شد مصوبات جلسات قبلی بررسی و در راستای آن مسایل و مشکلات مرز شلمچه برطرف شود.

وی افزود: در بحث ایکس‌ری با توجه به این که بیش از یک سال راه اندازی شده ولی بلااستفاده مانده،  امروز مصوب شد مسیر تردد کامیون‌های تجاری با مسئولیت فرماندار ویژه خرمشهر مشخص شود و ورود و خروجی کامیون‌های عراقی از طریق ایکس‌ری کامیونی انجام تا دغدغه امنیتی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن‌زاده بیان داشت: منطقه آزاد اروند برای ۱۰۰ متر جاده منتهی دستگاه ایکس‌ری تا مرز نداشتن هیات مدیره را بهانه کرده است و این قابل قبول نیست لذا برای رفع این مشکل به استاندار خوزستان در این زمینه گزارشی ارائه خواهد شد تا در استان تصمیمی برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

وی ادامه داد: اگر منطقه آزاد نمی‌تواند هزینه این جاده را تقبل کند اعتبار مورد نیاز را از منابع دیگری تامین خواهیم کرد چرا که ما نمی‌توانیم صادرات کشور را برای یک جاده ۱۰۰ متری معطل کنیم.

حسن‌زاده با اشاره به ساماندهی آژانس‌های مسافری پایانه مرز شلمچه گفت: راننده‌های آژانس‌های مسافری مرز شلمچه گاها مشکلاتی را برای مسافران و مسئولان ایجاد می‌کنندکه قرار شد فردا جلسه‌ای با حضور مسئولان نیروی انتظامی و مرزبانی برگزارشود تا راهکارهای لازم بررسی شود و تمامی درهای ورود مسافر بسته شود و تنها یک در برای تردد افراد تعیین شود.

وی در ادامه گفت: همچنین برای استقرار گارد گمرک قرار است پنج نفر از نیروهای متخصص گمرک و ۱۰ نفر از سوی منطقه آزاد اروند در اختیار پایانه تجاری شلمچه قرار گیرد.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص استقرار گارد در مرز شلمچه گفت: بر اساس دستور العمل دبیرخانه شورای امنیت کشور صدور کارت الکترونیکی برای کنترل تردد افراد شاغل، شرکتی و خدماتی در محدوده مرزهای مجاز زمینی با تعیین محدوده تردد از زمان استقرار یگان حفاظت گمرک بر عهده گمرک خواهد بود.

جبار سالم‌پور افزود: در صورت عدم استقرار یگان حفاظت گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کارت تردد را صادر خواهد نمود بنا بر این دستور العمل تکلیف کار  مشخص شده است.

وی بیان کرد: در ارتباط با بحث گیت‌ها نیز طبق این دستورالعمل درهای ورودی و خروجی مرز مجاز زمینی تحت کنترل گمرک می‌باشد و هیچ یک از دستگاههای مستقر در مرز حق تعبیه گذرگاه اختصاصی برای ورود و خروج مرز  زمینی را ندارند و این دو مورد هم برای استقرار گذرگاه و صدور کارت تکلیف را مشخص کرده است.

دستگاه ایکس‌ری کامیونی در۱۴ بهمن ۱۳۹۸  با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مرز بین‌المللی شلمچه راه‌اندازی شد.

 این دستگاه با ظرفیت اسکن یکهزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در روز با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال با همت و تلاش کارشناسان داخلی کشور ساخته شده است.

مرز بین المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

برچسب‌ها خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند مرز شلمچه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند مرز شلمچه خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی حسین ذوالقدری ، مدیر کل گمرک آستارا گفت: از دو روز پیش به دلیل اختلال در ارتباط فیبر نوری و دستگاه های ایکس ری گمرک آستارای جمهوری آذربایجان امکان انجام تشریفات گمرکی و پذیرش کامیون ها در طرف مقابل با مشکل مواجه شده بود که با پیگیری‌های گمرک ایران این مشکل از سمت طرف آذربایجانی برطرف شد و در حال حاضر تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گمرکات مرزی آستارای دو کشور به حالت عادی برگشته و روان است.

تصاویری از صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا |‌ ویدئو

این گزارش حاکی است، با توسعه مناسبات تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه حجم تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی از گمرک مرزی آستارا افزایش چشمگیری داشته است که دستگاه‌های متولی تجارت مرزی در تلاش هستند با همکاری و هماهنگی گمرک جمهوری آذربایجان نسبت به ارائه خدمات به کالاهای صادراتی و ترانزیتی در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

گفتنی است؛ در حال حاضر روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون از گمرک مرزی آستارا تردد می کنند و در فروردین ماه سال‌جاری تردد کامیون ها از گمرک مرزی آستارا ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کد خبر 846166 برچسب‌ها ترانزیت خبر مهم گمرک

دیگر خبرها

  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم
  • کپسول آتش نشانی وسیله‌ای ضروری برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری