Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در آستانه یکسالگی انفجار بیروت که بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای مداخله در امور داخلی این کشور، مدعی کمک به لبنان در عوض انجام برخی اصلاحات شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در سخنانی در یک نشست که به میزبانی فرانسه و به بهانه کمک به لبنان برگزار شده بود، مدعی شد: امروز من اعلام می‌دارم نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلارکمک‌های بشر دوستانه (به لبنان) خواهم کرد؛ اما اگر رهبران لبنان متعهد نشوند که سخت در این خصوص برای اصلاح اقتصاد و مبارزه با فساد کار کنند، هر میزان کمک خارجی هم کفایت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در ادامه ادعا‌های خود گفت: این اقدامی ضروری است. باید از الان شروع کرد و نباید زمان را از دست داد. شما این مسأله را می‌دانید. ما اینجا هستیم تا به شما در صورتی که اقدام کنید، کمک کنیم.

دولت بایدن مشخص نکرد این رقم از کمک‌های ادعایی به کدام بخش انجام خواهد شد؛ اما بایدن مدعی شد این رقم علاوه بر ۵۶۰ میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه‌ای است که به لبنان در طول دو سال گذشته انجام شده است.

بایدن همچنین در تلاش برای همنوا نشان دادن خود در غم ملت لبنان پس از گذشت یکسال گفت: من عمیق‌ترین تسلیت‌های خود را به تمام کسانی که زخمی شدند و یا عزیزانشان را از دست دادند، و نیز تمام آن‌هایی که در حال مبارزه برای بهبودی از این ضربه بزرگ هستند، اعلام می‌دارم.

کنفرانس لبنان یکسال پس از آن انجام می‌شود که در پی انفجار بیروت در سال گذشته، دست کم ۲۱۴ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مداخله آمریکا انفجار بیروت جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد

وزیر کشور لبنان تأکید کرد براساس اطلاعات اولیه به دست آمده، دستگاه جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) عامل ترور «محمد سرور» صراف لبنانی است.

به گزارش مشرق، بسام مولوی گفت: چند سلاح کمری مجهز به صدا خفه کن و همچنین دستکش و مقداری مواد شیمیایی در صحنه حادثه کشف شده است و به نظر می رسد هدف از آن از بین بردن اثر انگشت و سایر سرنخ ها بوده است. همچنین هزاران دلار در اطراف جسد یافت شده است که به نظر می رسد هدف از آن، از بین بردن هرگونه گمانه زنی درباره انجام قتل با انگیزه سرقت بوده است.

وزیر کشور لبنان افزود: گمان دستگاههای امنیتی، بر آن است که عامل این ترور، موساد بوده است و روش انجام این جنایت، منجر به این نتیجه گیری شده است.

بسام مولوی خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و به محض پایان تحقیقات، نتایج آن اعلام و پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده می شود.

وزیر کشور لبنان همچنین گفت: فعالیت های محمد سرور در زمینه صرافی و نقل و انتقال پول و ارز، برای همگان مشخص بود.

محمد ابراهیم سرور (۵۷ ساله) صراف لبنانی چهارم آوریل (۱۶ فروردین) در ویلایی در منطقه بیت مری لبنان ترور شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن