Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@23:02:44 GMT

ایران در جدول مدال‌ ها ٢٢ پله‌ صعود کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۶۴۳۱

ایران در جدول مدال‌ ها ٢٢ پله‌ صعود کرد

به گزارش جام جم آنلاین، نمایندگان ایران در سیزدهمین رور بازی‌ ها در دو رشته کشتی و وزنه برداری رقابت کردند که کشتی صاحب نخستین طلای خود توسط محمدرضا گرایی شد و علی داودی وزنه بردار دسته فوق سنگین هم نخستین نقره و چهارمین مدال کاروان را ضرب کرد.

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی و کشتی و وزنه برداری دو مدال طلا و یک برنز و یک نقره کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز چین با ٧٠ مدال (٣٢طلا، ٢٢نقره و ۱٦ برنز) به در صدرنشینی خود تداوم بخشید و آمریکا با ٧٩مدال (٢٥طلا، ٣١ نقره و ٢٣ برنز) همچنان رده دوم قرار دارد و و میزبان با ٤٠ نشان (٢١، هفت نقره و ١٢برنز) سومی را حفظ کرده است.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ٥٣ مدال ۱۴ طلا، ٢١ نقره و ١٨ برنز و یک پله سقوط در جایگاه ششم ایستاد و انگلیس با ٤٨ نشان ١٥ طلا،١٨ نقره و ١٥ برنز خود را به چهارمی جدول توزیع مدال ها رساند.

در المپیک توکیو هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.

تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با ٣٤ مدال (۱۸طلا، ٩ نقره و هفت برنز) و آمریکا با ٥١ مدال (با ١٤طلا، ٢١نقره و ١٦برنز) در جایگاه اول و دوم قرار دارند و ژاپن با ٢٠ مدال (با ١١طلا، ٢ نقره و ٧ برنز) و یک پله صعود به جایگاه سوم برگشت.

در بین جایگاه مدالی مردان، چین با ٣٠ مدال ۱۱طلا، ۱۰ و ۹ برنز در صدر است که در این روز مردان مدالی کسب نکردند.

آمریکا با ٢٣ مدال (۱۱طلا، هفت نقره، پنج برنز) در جایگاه دوم ایستاد و ژاپن با کسب ١٧ نشان ٩ طلا، چهار نقره و چهار برنز در جایگاه سوم قرار دارد.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اول مردادماه ۱۴۰۰ - (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به میزبانی ژاپن آغاز شده و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته در آن حضور دارد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: المپیک توکیو محمدرضا گرایی علی داودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین طلای روز دوم و چهارمین طلای ایران را ساروی گرفت

بعد از ناکامی دو فینالیست ایرانی اوزان ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم کشورمان، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو فینال ۹۷ کیلوگرم قهرمانی آسیا را برد و صاحب چهارمین مدال طلای تیم ملی فرنگی در بیشکک شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدهادی ساروی با شکست حریف قزاقستانی‌اش مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. او که پیش از این 9 بر صفر بالتمونخ مغول و 8 بر صفر یئول ون از کره جنوبی را برده بود، در فینال وزن 97 کیلوگرم قهرمانی آسیا مقابل یوسوف ماتسی‌اف قزاق قرار گرفت که این کشتی را 9 بر صفر برد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا چهار فینالیست و یک کشتی‌گیر در رده‌بندی داشت که امیررضا ده‌بزرگی با شکست حریفش صاحب مدال برنز وزن 60 کیلوگرم شد و سعید اسماعیلی هم با غلبه بر حریف قرقیزستانی در فینال 67 کیلوگرم به مدال طلای آسیا رسید، اما محمدرضا رستمی و رسول گرمسیری فینال اوزان 72 و 82 کیلوگرم را به حریفان ژاپنی‌شان باختند. 

پایان‌بخش کشتی‌های امروز برای تیم ملی فرنگی کشورمان هم فینال 97 کیلوگرم بود که ساروی این مسابقه را به سود خود تمام کرد و قهرمان آسیا شد.

در روز اول این مسابقات هم ناصر علیزاده و امین میرزازاده در 87 و 130 کیلوگرم به نشان طلا رسیدند، پویا دادمرز در 55 کیلوگرم صاحب نشان نقره شد و ایمان محمدی در 63 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

به این ترتیب شاگردان حسن رنگرز با چهار طلای اسماعیلی، علیزاده، ساروی و میرزازاده و سه نقره دادمرز، رستمی و گرمسیری و دو برنز ده‌بزرگی و محمدی و مجموع 9 مدال به کار خود در پیکارهای آسیایی خاتمه دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مقام قهرمانی رسید / ۴ مدال طلا،۳ نقره و ۲ برنز
  • کشتی فرنگی ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد
  • یک مدال نقره و یک برنز سهم کشتی گیران فارسی در مسابقات آسیایی
  • ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز سهم پنج وزن دوم فرنگی کاران
  • دومین طلای روز دوم و چهارمین طلای ایران را ساروی گرفت
  • رقص مازندرانی کشتی گیر ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط نمایندگان کشورمان
  • کشتی فرنگی آسیا/ مدال نقره و برنز برای ایران
  • علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند
  • هدفم دومین مدال المپیک است