Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ مرداد) با تالانت مامیتوف رئیس مجلس قرقیزستان که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار  در سی امین سال روابط جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان، مناسبات دو کشور را دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل خواند و افزود: پیوندهای دیرینه میان مردم دو کشور می تواند زمینه تقویت همکاری در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی بویژه پارلمانی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ارتباطات میان مجالس دو کشور  گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش ارتباطات بویژه روابط پارلمانی با مجلس قرقیزستان استقبال می کند و آن را موجب توسعه مناسبات و تحکیم و تقویت همکاری های فیمابین می‌داند.

قالیباف سطح روابط اقتصادی میان دو کشور را متناسب با ظرفیت‌های موجود ندانست و تصریح کرد: امکانات حمل و نقلی خوبی در بنادر جنوبی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می تواند پاسخگوی کامل نیازهای صادرات و واردات قرقیزستان باشد.

وی  در پایان بیان داشت: از مواضع دولت قرقیزستان برای تحقق عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای تشکر می نماییم.

تالانت مامیتوف رئیس مجلس قرقیزستان در ابتدای این دیدار ضمن تبریک به دولت و ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر ریاست جمهوری، برای دولت جدید ایران آرزوی موفقیت نمود.

رئیس مجلس قرقیزستان در ادامه با اشاره به تاثیر همه گیری کرونا در کاهش سطح اقتصادی دو کشور  گفت: متاسفانه در شرایط کرونا، همکاری های اقتصادی و تجاری فیمابین کاهش یافته است، امیداوریم با اجرایی شدن توافقات امضا شده و سرمایه گذاری های مشترک، مراودات فیمابین بیش از پیش ارتقا یابد.

وی در پایان ضمن تشریح روند انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی کشور متبوعش از برگزاری انتخابات پارلمانی قرقیزستان در پاییز سالجاری خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مجلس قرقیزستان دیدار جمهوری اسلامی ایران مجلس قرقیزستان رئیس مجلس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که اولین پرواز‌ حامل پناهجویان مستقر در این کشور به رواندا طی ۱۰ الی ۱۲ هفته آینده انجام خواهد شد.

سوناک امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این خبرگفت که کشورش برای انجام این کار آماده است و هواپیماهای چارتر تجاری نیز برای انتقال این پناهجویان رزرو شده‌اند.

دولت انگلیس در حالی تلاش می‌کند که این طرح را اجرا کند که انتخابات پارلمانی این کشور چند ماه دیگر برگزار خواهد شد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در انتخابات پیش روی، احتمالاً حزب حاکم محافظه‌کار از حزب رقیب خود کارگر شکست خواهد خورد و دولت کنونی بسیاری از کرسی‌های پارلمانی خود را از دست خواهد داد.

نخست‌وزیر انگلیس در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین گفت که ضرب‌الاجل تعیین شده برای انتقال پناهجویان به خارج از خاک این کشور در بهار امسال عملی نخواهد شد. او این تأخیر را ناشی از مقاومت مداوم مخالفان از جمله حزب کارگر عنوان کرد.

هرچند ریشی سوناک موفق شد اولین مرحله از تصویب این طرح مهاجرتی را در پارلمان با موفقیت پشت سر بگذارد اما حدود دو ماه است که این لایحه بین مجلس اعیان و مجلس عوام این کشور ردوبدل می‌شود و همچنان نهایی نشده است. مجلس اعیان بارها اصلاحاتی را روی این طرح اجرا کرده که توسط مجلس عوام رد شده است. طرح جدید در واکنش به رد طرح قبلی از سوی دیوان عالی انگلیس، پیشنهاد شده است. 

دیوان عالی انگلیس در سال گذشته لایحه دولت برای انتقال پناهجویان به رواندا را «غیرقانونی» دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است