Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سنگ فرش خیابان ارم شیراز که اجرای آن با انتقادهایی مواجه شده بود، سرانجام بنابه گفته متولیان آن به طور کامل در دو لاین رفت و برگشت با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار همزمان با پایان کار پنجمین دوره شورای اسلامی این کلانشهر در ۱۲ مرداد افتتاح شد.

نهم آذرماه ۱۳۹۹ خیابان باغ ارم شیراز که یکی از مقاصد اصلی گردشگری این شهر است برای اجرای عملیات سنگ فرش بسته شد که این اقدام با انتقادهای  تند برخی افراد و گروه ها به مدیریت شهری شیراز  مواجه شد و شاید بتوان این پروژه را یکی از پرحاشیه ترین چالش‌های مقابل شورای پنجم شهر شیراز و شهردار منتخب این دوره دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلوار ارم قرار بود پیاده راه شود اما دست‌های پنهان نگذاشتند

شهردار شیراز شامگاه سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در آیین افتتاح سنگفرش بلوار ارم گفت: شیراز شهری در تراز بین المللی است اما زمانی که می خواهیم پروژه تعریف کنیم برای این شهر باید آن را به سطح یک شهر کوچک تنزل دهیم، وقتی از باغ ارم،تنها باغ ثبت جهانی صحبت می‌کنیم پروژه‌های عمرانی حاشیه آن نیز باید در این تراز باشد.

حیدراسکندرپور ادامه داد: در اغلب فضاهای شهری مجاور اماکن گردشگری جهان خیابان ها سنگفرش است ولی در شیراز زمانی که می خواهیم پروژه سنگفرش برای خیابان ارم تعریف کنیم نقدها و هجمه‌ها از همه طرف وارد می شود.

وی اضافه کرد: رقم‌های نادرستی برای هزینه سنگفرش خیابان ارم از سوی منتقدین عنوان شد در صورتی که این پروژه با تعدیل و افزایش قیمت مصالح در طول دوران ساخت حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

او با بیان اینکه برخی با اصل رویکرد پیاده مداری در شهر مشکل دارند گفت:لازمه نجات کلانشهرها ایجاد فضای شهری است چون بخش اعظم شهروندان در آپارتمان‌های کوچک زندگی می کنند و وظیفه شهرداری است که فضاهای شهری مناسب ایجاد کند؛ ایجاد فرصت های پیاده روی برای شهروندان وظیفه همه مدیران شهری است.

شهردار شیراز ادامه داد: قرار بود بخش اعظم بلوار ارم پیاده راه باشد و با وجود استقبال مردم اما دست‌های پنهانی از این موضوع جلوگیری کرد تا اینکه اکنون این مسیر بصورت سنگ فرش و با عبور خودروها افتتاح شد.

اسکندرپور از شورای ششم و شهردار آینده درخواست کرد که باتوجه به ایجاد زیرساخت‌ها در این دوره،مسیر سنگفرش به پیاده راه ارم تبدیل و این هدیه در شورای آینده تقدیم شهروندان شیرازی شود.

وی اظهار داشت: عدد جابجایی مصالح با گاری در پروژه سنگفرش ارم کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بوده اما بعضی در رسانه‌ها عنوان کردند که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده در صورتی که نادرست بود اما فشارهای زیادی را به شهرداری وارد کرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه کسی که رسانه و تریبون در اختیار دارد باید درست صحبت کند،گفت: پروژه سنگفرش بلوار ارم در مسیری قانونی مبتنی بر رویکرد و مصوبه شورای شهر آغاز شد و درباره سلامت مالی پروژه نیز همه منتقدین و دستگاه‌های نظارتی بدانند که شخصا مسولیت اول تا انتهای این پروژه را بر عهده گرفتم و جوابگو خواهم بود.

وی گفت: از تمام مردم شیراز به دلیل نقص ها حلالیت می طلبم و آرزو دارم شیراز کماکان در حوزه فرهنگ ،شهر تراز یک ایران باشد.

به سنگفرش کردن ارم افتخار می کنیم

شهردار منطقه یک شیراز نیز در این آیین گفت: بلوار ارم به دلیل قرارگیری در مجاورت باغ ارم و موقعیت ویژه از اهمیت زیادی برخوردار است.

غلامرضا نامورچی افزود: مساحت سنگفرش خیابان ارم مجموعا ۲۸ هزار مترمربع است که نهایتا ۲۵ میلیارد تومان هزینه برای ساخت آن صرف شده است.

وی ادامه داد: در پی نقدهای غیرکارشناسی برای ساخت این پروژه ،مدیران شهری شیراز بارها از سوی افراد و دستگاه‌های مختلف نظارتی مورد بازخواست قرار گرفتند.

وی سنگفرش خیابان ارم را یکی از افتخارات این کلانشهر دانست و اضافه کرد: باوجود اینکه برای ساخت این سازه بارها مورد سوال قرار گرفتیم اما این سازه یکی از افتخارات مدیریت شهری کنونی شیراز است.

این در حالی است که بسیاری از خیابان های شهر شیراز آسفالت مناسبی ندارند و نقاط حاشیه ای نیز با مشکلات زیادی رو به رو است اما مدیران شهرداری شیراز سنگفرش یک خیابان تاریخی که هیچ مشکلی نداشت و دارای پیاده رو مناسبی نیز بود را با صرف هزینه میلیاردی سنگفرش کردند و انتقادات را به جان خریدند و بار ترافیکی را به این خیابان حواله کردند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار شیراز حیدر اسکندرپور سنگفرش ارم خیابان ارم بلوار ارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه درباره فوت متهم ؛ این شرور قرص‌ها را در کجا پنهان کرده بود؟ | کاربری جدید مقر پلیس در خیابان وزرا چیست؟

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ سعید راستی، رئیس رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی گفت : اراذل و اوباشی که به ماشین‌های شهروندان را با ضربات چاقو و قمه آسیب می‌رساندند، حین دستگیری مصدوم شده و اقدامات درمانی صورت می‌گیرد.

وی ادمه داد:‌ حین انتقال متهم و قبل از بازسازی صحنه جرم، متهم از قرصِ نامعلوم استفاده نموده و فوت شده است.

کد خبر 845000 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه فراجا اراذل و اوباش

دیگر خبرها

  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • جزئیات تازه درباره فوت متهم ؛ این شرور قرص‌ها را در کجا پنهان کرده بود؟ | کاربری جدید مقر پلیس در خیابان وزرا چیست؟