Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:15:10 GMT

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۶۷۵۰

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

 نایین

فرمانده انتظامی نایین گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند یک محموله‌ لوازم خانگی قاچاق را به ارزش هفت میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال را کشف و توقیف کنند.

سرگرد هادی کیان مهر  در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری در ایستگاه بازرسی شهید شرافت به یک دستگاه کامیون کشنده که از استان‌های جنوبی به مقصد مرکز کشور در حرکت بودند، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در بازرسی از این خودرو تعدادی لوازم قاچاق شامل کولر گازی، یخچال، ماشین لباسشویی، سوخت قاچاق، ماینر و ۱۸ میلیون نخ سیگار کشف شد.
وی گفت: یک نفر در این پیوند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

 فرمانده انتظامی نایین همچنین گفت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید شرافت از ۲ دستگاه کامیون ماک نیز ۶ هزار کیلوگرم گارد و گلس انواع تلفن همراه قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.
وی با بیان اینکه ۲ نفر در این پیوند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: کارشناسان ارزش این محموله را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کردند.

روزانه بطور متوسط افزون بر ۲۵ دستگاه خودرو از جاده‌های شهرستان نایین عبور می‌کند.

ایست و بازرسی انتظامی شهید شرافت نایین یکی از ایستگاه‌های کشف کالای قاچاق و مواد مخدر در کشور است.
 شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

نایین

رییس اتحادیه صنف نانوایان گفت: پخت نان بر اساس ۲ نرخ یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

احمد عطاپور با اشاره به افزایش قیمت نان در نایین و اعمال نرخ جدید در  این شهرستان با عنایت به ابلاغ کارگروه آرد و نان استانی افزود: نان لواش ماشینی ۶۰۰، تافتون تنوری ۷۰۰، تافتون ماشینی ۶۵۰، بربری یک هزار، سنگک سنتی ۱۶۰۰، تافتون با حرارت غیرمستقیم یک هزار، تافتون تنوری طرح خانگی۹۵۰، تافتون ماشینی طرح خانگی ۹۵۰، تافتون آزادپز  ۱۷۰۰ و نان سنگک ماشینی آزادپز ۲۰۰۰ تومان نرخگذاری شده است.
عطاپور افزود: عرضه نان کُنجدی غیر از نان سنگک آن هم با اولویت نان ساده و در صورت عرضه کنجدی با افزایش تا سقف چهار هزار ریال، در انواع نان‌های دیگر بدلیل مسائل بهداشتی توسط نانوایان ممنوع است.

شهرستان نایین با ۴۲ واحد نانوایی در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

 تیران و کرون

رییس اداره ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پرونده تداخلات اراضی تیران و کرون تا پایان امسال تعیین تکلیف و بسته می‌شود.

عباس کاویان پی در نشست کارگروه اصلاحات و رفع تداخلات اراضی تیران و کرون در فرمانداری این شهرستان افزود: بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی این منطقه تاکنون بررسی و تعیین تکلیف نشده که برای این کار شرکت خصوصی مشاور برای انجام مطالعات مشخص شده است. 

وی بیان‌ کرد: بخش عمده آن مربوط به اراضی موسی آباد و تعدادی پرونده محدود نیز مربوط به دیگر مناطق تیران و کرون است که بزودی تعیین تکلیف و پرونده‌های مربوط به تداخلات اراضی بین دستگاه های اداری و مردم با اعلام نتیجه بسته خواهد شد.

رییس اداره ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: تیران و کرون جزو شهرستان‌های پیشتاز در رفع تداخلات اراضی در استان بوده و بخش زیادی از اقدامات صورت گرفته در باره این موضوع در اصفهان متعلق به این خطه است.

وی محدودیت اعتباری را یکی از موانع پیش روی فعالیت بیشتر برای اصلاحات اراضی در استان اعلام کرد و گفت: فرمانداران در اختصاص اعتبار به این موضوع همکاری و مساعدت کنند.

کاویان‌پی با بیان اینکه انجام اصلاحات اراضی در گرو وجود نیروی انسانی متخصص و بکارگیری بخش خصوصی است، خاطرنشان‌ کرد: منابع مالی محدود مانع چنین کاری شده است و روند فعالیت به آرامی انجام می‌گیرد.

وی ضرورت رفع اختلافات را در افزایش رضایت مندی مردم و دفاع از بیت‌المال مهم بیان‌ کرد و گفت: با انجام بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی اگر حقی از مردم ضایع و در اراضی دولتی و ملی قرار گرفته باشد به آنان بازخواهد گشت.

وی یادآور شد: اگر هم کسی قصد استفاده بیشتر از مساحت ملک خود یا تصاحب زمین را داشته باشد، قابل پیگیری خواهد بود.

رییس اداره ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان‌کرد: هم افزایی بین بخشی و تعامل دستگاه‌های اداری مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک در قالب کارگروه اصلاحات و رفع تداخلات اراضی به پیشرفت کار کمک زیادی می‌کند.

کارگروه اصلاحات و رفع تداخلات اراضی تیران و کرون با حضور مدیران و کارشناسان ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک تیران و کرون و کارشناسان استانی این نهادها برای تعیین تکلیف پرونده های باقی مانده تشکیل شد.

برچسب‌ها تیران وکرون نایین اصفهان کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون نایین اصفهان تیران وکرون نایین اصفهان کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان

علیرضا مظفری،مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته برای تعیین تکلیف املاک تجاری در پردیسان، اظهار کرد: سال‌ها بود شهروندان با مجوزهای موقت تجاری در منطقه هشت فعالیت می‌کردند که با رایزنی‌های انجام شده توانستیم موافقت صدور مجوز دائم تجاری را از دستگاه‌های ذی‌ربط استانی بگیریم.

وی افزود: در راستای طرح ساماندهی تجاری‌های غیرقانونی در پردیسان، مالکانی که دارای تجاری بدون مجوز در معابر ۱۶ متر و بالاتر هستند، به مدت یک ماه فرصت دارند تا برای تعیین تکلیف اخذ مجوز تجاری به شهرداری منطقه مراجعه کنند.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای اردیبهشت سال جاری آغاز می‌شود و مالکان به مدت یک ماه مهلت دارند تا برای تعیین تکلیف اخذ مجوز تجاری در قالب ضوابط اقدام کنند، در غیر این صورت نسبت به پلمب واحدهای تجاری غیرقانونی اقدام خواهد شد.

مظفری گفت: طبق مصوبه کمیسیون ماده پنج استان در پردیسان، املاک واقع در معابر ۱۶ متر و بالاتر در صورت رعایت ضوابط می‌توانند نسبت به اخذ پروانه تجاری اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال
  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم