Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان شامگاه چهارشنبه در دیدار «رخلیو مایتا» وزیر امور خارجه بولیوی، با بیان اینکه سطح کنونی روابط دو کشور را با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که وجود دارد ناکافی می‌دانیم، اظهارداشت: باید با مشارکت یکدیگر سازوکار‌هایی برای توسعه همه جانبه روابط در عرصه‌های مختلف ترسیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری‌های ایران و بولیوی، خاطرنشان کرد: دو کشور از زمینه‌های فراوانی برای توسعه سطح روابط برخوردار هستند که باید شناسایی و در جهت بهبود مناسبات و منافع دو ملت استفاده شود.

رئیس جمهور با اشاره به ناخرسندی آمریکا از روند توسعه روابط ایران با بولیوی و سایر کشور‌های آمریکای لاتین، تصریح کرد: مصمم هستیم خارج از اراده مستکبران روابط خود را در راستای منافع دو ملت، هر چه بیشتر افزایش دهیم.

رئیسی گفت: آمریکا و مستکبران جهان از اینکه بولیوی بر پایه اراده و خواست مردم خود استوار شده است، ناراحت و خشمگین هستند، اما بی تردید کشور‌های مستقل و آزادیخواهی مانند بولیوی می‌توانند خارج از اراده مستکبران، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

رخلیو مایتا وزیر امور خارجه بولیوی نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک دولت و ملت بولیوی، علاقه مندی و اراده کشورش را برای تعیمق و تقویت پیوند‌های دوستی با ایران مورد تاکید قرار داد و گفت: به رغم کارشکنی‌های آمریکا مصمم هستیم سطح روابط با تهران را در همه حوزه ها، ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روابط دیپلماتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد چین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

قرار است بلینکن در این سفر علاوه بر مقامات سیاسی با سران تجاری و نیز جوانان چینی در شانگهای دیدار کند.

وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل (پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

بلینکن پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

کد خبر 6087959

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد چین شد
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد