Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه بحث نیشکر هفت تپه یک قصه پر غصه درازمدت است که هنوز ادامه دارد، گفت: نامه ای به دستگاه قضا نوشته ایم که وضعیت شرکت نیشکر هفت تپه را تعیین تکلیف کند.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز، ۱۳ مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر مشکلات حقوقی کارگران در خوزستان مثل کارگران شرکت های نفتی و پتروشیمی ها، متاسفانه مجددا مشکلات کارگری هفت تپه مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین در حال حاضر مسایل مربوط به حقوق آبداران و شهرداری ها نیز در خوزستان مطرح است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در هر کدام‌ از این مشکلات به نحوی خطای مدیریتی دخیل است، تصریح کرد: بحث نیشکر هفت تپه یک قصه پر غصه درازمدت است که همچنان ادامه دارد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به بحث واگذاری نیشکر هفت تپه گفت: ما نمی توانیم قضاوت کنیم که واگذاری نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی درست یا غلط بوده است اما تجربه نشان داده، وقتی کارگران حقوق دریافت کرده اند وضعیت آرام بوده، اما وقتی حقوق‌شان پرداخت نشده، شرایط متفاوت بوده است.

وی با بیان اینکه نیشکر هفت تپه در یک پارادوکس قرار گرفته است، افزود: مالکان فعلی ترس دارند تا این شرکت از آن ها گرفته شود و قوه قضاییه نیز هنوز حکم خلع ید را اجرایی نکرده است و دولت نیز تا زمانی که بودجه آن مشخص نشود، توان اداره این شرکت را ندارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در تلاش هستیم تا پارادوکس به وجود آمده برای شرکت نیشکر هفت تپه به هر شکلی حل شود. در این زمینه نامه ای به دستگاه قضا نوشته ایم که وضعیت را تعیین تکلیف کند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: هر تصمیمی که قرار باشد برای نیشکر هفت تپه اتخاذ شود، باید این نکته که شرکت تعطیل نشود و همچنین حقوق عقب افتاده کارگران و بیمه ها نیز تضمین شود، مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در بحث شهرداری های خوزستان آنقدر استخدام شده که بسیار بیشتر از حد نیاز است ولی ما توصیه به اخراج نداریم. با مشکلی مواجه شده ایم که استخدام در شهرداری ها بسیار زیاد و پرداخت حقوق بسیار دشوار است.

استاندار خوزستان گفت: با فشاری که به وزارت اقتصاد برای دریافت مطالبات ارزش افزوده و آلایندگی خوزستان وارد شد، توانسته ایم برخی از مشکلات را حل کنیم. در این زمینه برای شهرداری حدود ۵۳۰ میلیارد تومان پرداخت شد تا بتوانیم حقوق کارگران شهرداری ها را پرداخت کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: مدیریت غلط بر منابع و مصارف و نیروهای انسانی باعث شده است تا بسیاری ها از بخش ها با مشکلات کارگری مواجه شوند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: برای اینکه در خوزستان بتوانیم نتیجه بگیریم و مشکلات حل شود، مدیریت باید تابع مصارف و بهره وری باشد.

وی با اشاره به طرح طبقه بندی مشاغل افزود: برخی از شرکت ها به دنبال آن هستند تا این طرح اجرایی نشود زیرا نوسانات غیرکارشناسی حقوق ها، باعث مشکلاتی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار خوزستان اخبار اقتصادی خوزستان نیشکر هفت تپه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استاندار خوزستان سلیمانی دشتکی نیشکر هفت تپه شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، حذف در لیگ قهرمانان به دست پاری سن ژرمن باید تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی سرمربی تیم اصلی فصل آینده بارسا خواهد بود را تسریع بخشد. 

فعلا در بارسا تمرکز روی بازی هفته بعد برابر رئال است چون یک پیروزی باعث می‌شود که بارسا به پنج امتیازی صدرنشین برسد و رقابت قهرمانی داغ شود. هر چیزی غیر از پیروزی به معنای خداحافظی با لیگ است. فصل برای مردان ژاوی تمام می‌شود و باید هر چه زودتر مربی فصل بعد مشخص شود.

طبق ادعای موندودپورتیوو، بعد از بازی یکشنبه برابر رئال، خوان لاپورتا مستقیما با ژاوی در مورد آینده حرف خواهد زد تا متوجه شود شانسی برای منصرف کردنش از جدایی دارد یا خیر. او می خواهد بداند ژاوی تا چه اندازه روی تصمیمش جدی است. 

طبعا اگر بارسا رئال را ببرد، اصرار لاپورتا برای تغییر عقیده ژاوی بیشتر خواهد شد اما تحت هر شرایطی رئیس ابتدا دوست دارد ژاوی را حفظ کند و در غیر این صورت به دنبال جانشینش خواهد رفت. موندو از رافا مارکز، مربی تیم دوم بارسا، به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی در صورت جدایی او نام برده است.

دیگر خبرها

  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال
  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم