Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@23:42:02 GMT

استقلال 2 - گل گهر 1؛ صعود با درخشش وریا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۷۵۱۶

خبرگزاری آریا- استقلال با پیروزی برابر گل گهر در بازی نیمه نهایی جام حذفی، موفق شد برای دومین سال پیاپی و به طور کلی برای سیزدهمین بار راهی بازی فینال شود.
به گزارش آریا، در چارچوب رقابت های مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران، تیم های استقلال و گل گهر به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 2 بر 1 استقلال به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین پورعلی در نیمه اول گل گهر را پیش انداخت اما در نیمه دوم وریا غفوری با دو پنالتی تیمش را برنده کرد. در حالی که همه احساس می کردند که این بازی به پنالتی ها کشیده شود، استقلال در جریان بازی ضیافت پنالتی ها را برگزار کرد.
در نخستین دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی، استقلال در استادیوم آزادی پذیرای گل گهر بود. در این بازی حساس که نیمه اول آن سرد و کسل کننده رو به پایان بود، سیرجانی ها از اشتباه حسینی استفاده کرده و به گل نخست رسیدند. ارسال صادقی به روی دروازه با دفع بد حسینی همراه شد و امین پورعلی با ضربه ای بغل پا توپ را به طاق دروازه استقلال چسباند تا گل گهر با برتری یک گله به رختکن برود. اما در نیمه دوم فشار استقلال برای زدن گل تساوی افزایش یافت و در نهایت نیز به نتیجه رسید.
شوت آرش رضاوند در دقیقه 74 به دست یونس شاکری مهاجم عقب کشیده گل گهری ها برخورد کرد و وحید کاظمی یک خطای پنالتی را برای استقلال اعلام کرد که وریا غفوری پشت این توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت بشاگردی وارد دروازه کرد. در ادامه دو تعویض طلایی فرهاد مجیدی به بار نشست و زمینه ساز گل دوم بودند. 
پاس خوب اسماعیلی به سبحان خاقانی رسید که او درون محوطه جریمه با خطای زکی پور متوقف شد که باز هم کاظمی برای استقلال یک پنالتی دیگر اعلام کرد که غفوری با ضربه ای شجاعانه به وسط دروازه، گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه نیز تلاش گل گهر برای رسیدن به گل تساوی بی نتیجه بود و استقلال با پیروزی در این بازی راهی دیدار فینال شد. حالا فرهاد مجیدی برای دومین سال متوالی تیمش را به بازی فینال می رساند و او به دنبال تکمیل مأموریت ناتمام فصل قبل است و قصد دارد هواداران تیمش را به یک جام برساند.
شرح گل ها:
استقلال صفر – گل گهر یک (دقیقه 45+5: امین پورعلی): یک خطا و ضربه ایستگاهی برای گل گهر به دست آمد که ارسال سعید صادقی به روی دروازه با دفع بسیار بد سیدحسین حسینی به نزدیکی ها نقطه پنالتی با امین پورعلی رسید که ضربه بغل پای این بازیکن به طاق دروازه استقلال چسبید و سیرجانی ها گل نخست بازی را به ثمر رساندند.
استقلال یک – گل گهر یک (دقیقه 74: وریا غفوری): شوت آرش رضاوند به دست یونس شاکری برخورد کرد و وحید کاظمی یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. وریا غفوری پشت این توپ ایستاد و ضربه اش را برخلاف حرکت بشاگردی وارد دروازه کرد و گل تساوی را به ثمر رساند.
استقلال 2 – گل گهر یک (دقیقه 82: وریا غفوری): استقلال روی یک ضد حمله صاحب موقعیت شد که پاس فوق العاده فرشید اسماعیلی به سبحان خاقانی که خودش این حرکت را آغاز کرده بود، منجر به خلق یک موقعیت فوق العاده برای بازیکن تازه وارد آبی ها شد که خاقانی با خطای میلاد زکی پور درون محوطه جریمه سرنگون شد. وحید کاظمی نیز یک خطای پنالتی به سود آبی ها اعلام کرد که وریا غفوری پشت این توپ ایستاد و ضربه اش را به وسط دروازه زد و گل دوم استقلال را به ثمر رساند.
لحظات حساس:
دقیقه 14: حرکت خوب مهدی قایدی در گوشه محوطه و پاس در عرض او به محمد نادری رسید که ضربه بغل پای این بازیکن را علیرضا آرتا از روی خط دروازه برگشت داد تا بزرگترین شانس استقلال برای گلزنی از دست برود.
دقیقه 25: یک پاس در عمق خوب از بازیکن گل گهر به امین پورعلی رسید و در حالیکه حسینی از دروازه بیرون آمده بود، بازیکن سیرجانی ها قصد داشت با ضربه ای چیپ توپ را از بالای سر حسینی عبور دهد که گلر استقلال به خوبی این ضربه را مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
دقیقه 42: مهمترین فرصت گل گهر در دقایق پایانی نیمه نخست به دست آمد. جایی که ارسال خوب و دقیق زکی پور از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر یونس شاکری همراه شد که توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 48: پاس مسعود ریگی به محمد دانشگر و شوت محکم این بازیکن را بشاگردی سنگربان گل گهر به خوبی دفاع کرد و سهرابیان نیز در ادامه توپ را دور کرد.
دقیقه 85: پاس رو به عقب و عجیب مسعود ریگی به حسینی را یونس شاکری زودتر از گلر آبی ها ربود و در حالیکه این بازیکن با دروازه بان استقلال تک به تک شده بود، محمدحسین مرادمند با حضوری به موقع، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
دقیقه 89: یک و دوی خوب وریا غفوری و قایدی و پاس کاپیتان استقلال درون محوطه جریمه به باشوی کوچک رسید ولی ضربه چیپ قایدی را بشاگردی به راحتی مهار کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استقلال گل گهر وریا ثمر رساند امین پورعلی وریا غفوری یونس شاکری گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افتضاح‌ترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

اوساسونا در چارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا روبروی والنسیا به میدان رفت و با یک گل برابر این تیم شکست خورد تا در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد و فرصت نزدیک شدن به حریف را از دست بدهد.

آندره آلمیدا تک گل والنسیا و این بازی را در دقیقه ۱۸ به ثمر رساند و پس از آن بود که تلاش‌های دو تیم برای باز کردن دروازه یکدیگر ناکام ماند، ولی اوساسونا این فرصت را داشت که بتواند در دقیقه هفتم وقت‌های تلف شده بازی را از روی پنالتی که توسط داور اعلام شده بود به تساوی بکشاند.

بودیمیر به عنوان پنالتی‌زن تیمش پشت این ضربه قرار گرفت و حرکتی انجام داد که تعجب بسیاری را به دنبال داشت و واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی را هم به همراه داشت. او قصد داشت دروازه‌بان حریف را گول بزند، اما همین تصمیمش باعث اشتباه خودش در زدن ضربه شد.

قدرت این ضربه به حدی کم بود که دروازه‌بان والنسیا توانست به راحتی آن را در حالی که حتی به خط دروازه هم نرسیده بود در اختیار بگیرد و خیالش از بابت پیروزی تیمش در این بازی راحت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آتالانتا صفر - لیورپول 1: مثل آواز قو!
  • وستهام 1-1 لورکوزن: تیم آلونسو به سه‌گانه نزدیک‌تر شد
  • پرسپولیس در خانه قعرنشین، صدرنشین شد!
  • صدرنشینی پرسپولیس با آتش‌بازی مقابل نفت + فیلم
  • پیروزی یک نیمه‌ای پرسپولیس مقابل صنعت نفت
  • درخشش مهدی طارمی در شب صعود پورتو به فینال
  • شاهکار رئال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام
  • العین 4-2 الهلال: پایان یک امپراطوری!
  • (ویدیو) افتضاح‌ترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال
  • بدترین پنالتی تاریخ: توپ به خط نمی‌رسید! (عکس)