Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی قدرتی در سخنانی با اشاره به برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در ماه محرم اظهار داشت: از جمعه هفته جاری به پیشواز محرم امام حسین (ع) می‌رویم.

وی عنوان کرد: برنامه‌های ماه محرم در بیش از دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی برگزار خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: در برگزاری برنامه‌های ماه محرم از ظرفیت بیش از ۵۰۰ مبلغ و مبلغات در سطح استان استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قدرتی تاکید کرد: تمام این برنامه‌ها مطابق با ابلاغیه وزارت کشور برگزار خواهند شد.

وی افزود: تمام این برنامه‌ها و مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل در سطح استان برگزار خواهند شد.

کد خبر 5274175

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان مهدی قدرتی ماه محرم ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه گرگان محرم 1400 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واکسیناسیون اردبیل ماه محرم عکس استانها ایلام برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

یکی از سنت‌های قدیمی این مرز و بوم، برف چال به معنای گودال برف است که در گویش مازندرانی به آن وَرفِ چال می‌گویند.

این آیین، ریشه‌ای تاریخی و مذهبی دارد و پیشینه آن به دوره آل بویه در طبرستان، باز می‌گردد. امروزه این مراسم در منطقه اسک وشِ شهرستان لاریجان همچنان گرامی داشته می‌شود و اهالی اجرای آن را مهم می‌شمارند.

ساکنان این منطقه از جمله اهالی روستای آب اسک، نیاک و … گرد هم می‌آیند و در روزی معین از فصل بهار، بقایای برف‌های زمستانی را از کوهستان برداشته و در جایی مشخص در دامنه کوه دماوند انبار می‌کنند.

حضور چشمه‌های شفا دهنده و آب‌های معدنی جوشان در روستای آب اسک از عوامل مهم تداوم و تقویت باور به قداست آب است و همین مساله انجام مراسم برف چال را بیش از پیش مهم جلوه می‌دهد.

زمان اجرای این مراسم مشخص نیست چرا که روز اجرای آن بسته به عوامل طبیعی و آب و هوایی و بر اساس وجود برف در منطقه مشخص می‌شود.

مراسم برف چال تعاون و همیاری روستاییان ناحیه را به نمایش می‌گذارد و به کینه‌ها و کدورت‌ها نیز پایان می‌بخشد.

این مراسم موجب تامین آب مورد نیاز دام داران در تابستان می‌شود و از این رو به رونق دام داری در منطقه نیز کمک می‌کند. این سنت از سال‌های دور به یادگار مانده و هنوز هم در قلب مردم جایگاهی ویژه دارد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران
  • ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • نوزدهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله اردیبهشت برگزار می‌شود
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است