Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، فریدون حسنوند با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: بنا بر اصل ۱۲۱ قانون اساسی، رییس جمهور منتخب باید پس از تنفیذ حکمش در مجلس حاضر شود و در حضور رییس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کند.
وی ادامه داد: از آنجایی که در قانون اساسی مقرر شده است در صورتی که شرایط رییس جمهور منتخب در طول دوران ریاست جمهوری اش سلب شود، مجلس و دیوان عالی کشور می‌توانند رییس جمهور را از سمتش عزل کند، به همین علت، این سوگند در حضور مجلس و رییس قوه قضائیه یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 حسنوند افزود: به نظر می‌رسد مسیر دولت آقای رییسی، معقول و منطقی و با رعایت تعامل و استقلال قواست.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا کنون به طور غیررسمی، جلسه مشترکی بین رؤسا و اعضای کمیسیون‌های تخصصی با حضور آقای رییسی برگزار و درباره اولویت‌های کمیسیون‌ها بحث شد.

 فریدون حسنوند گفت: هر کمیسیون اولویت‌های خود را در حوزه‌های تخصصی اعلام کرد و آقای رییسی نیز درباره آن مسائل اظهار نظر‌هایی داشت؛ اولویت‌ها به صورت مکتوب به رییس جمهور تحویل داده شد تا با تشکیل کمیته مشترک، پیگیری شود.
وی افزود: به صورت غیر رسمی تقریباً برخی از رؤسای کمیسیون‌ها در جریان گزینه‌های احتمالی کابینه پیشنهادی دولت هستند، اما کابینه هنوز نهایی نشده است؛ زیرا با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری داشتند در ابتدا قرار بود پنجشنبه همزمان با مراسم تحلیف اعضای کابینه معرفی شوند، اما ظاهراً به علت این که هنوز در مورد برخی از آن‌ها توافق نشده است به نظر می‌رسد یکشنبه این کار انجام شود.

اعلام آمدگی ۸۱ کشور برای حضور در مراسم تحلیف 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تا امروز ۸۱ کشور برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان، اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، ۵۲ کشور در قالب هیات و ۲۹ کشور در حد سفیر در این مراسم شرکت می‌کنند.
 عبدالرضا مصری درباره جزئیات مراسم تحلیف ریاست جمهوری افزود: بر اساس قانون اساسی پس از انجام مراسم تنفیذ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: به رغم شرایط سخت کرونایی حاکم بر داخل و خارج از کشور، استقبالی که دوست داران جمهوری اسلامی در خارج از ایران داشتند خوب بود و فکر نمی‌کردیم به این گستردگی باشد.
 مصری افزود: به همین علت، تدارکات لازم برای استقبال تا زمان بدرقه، توسط مجلس انجام شده است.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع ۱۹۵ نفر از کشور‌های مختلف برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان​ اعلام آمادگی کردند، گفت: از این تعداد ۱۹ کشور رییس مجلس و نائب رییس مجلس آن‌ها در این مراسم شرکت می‌کنند.
 عبدالرضا مصری ادامه داد: ۹ کشور رییس جمهور یا معاونین رییس جمهور, ۱۲ کشور در وزیر و یا معاون وزیر، برخی از کشور‌ها نیز به صورت ترکیبی یعنی رییس مجلس به همراه معاون وزیر خارجه در این مراسم حضور دارند.
وی افزود: تمهیداتی هم از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا در محل برگزاری بر اساس استاندارد‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اندیشیده شده است به همین علت مجبور شدیم از مهمانان داخلی نسبت به دوره‌های قبل، ​ کمتر دعوت کنیم.
 مصری با اشاره به اینکه مراسم بر اساس قانون اساسی برگزار می‌شود، اضافه کرد: مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز، سپس قرائت قرآن کریم، سخنرانی رییس مجلس و رییس قوه قضاییه و پس از آن مراسم تحلیف و سوگند رییس جمهور انجام می‌شود و بعد از آن آقای رییسی رییس جمهور سخنرانی خواهند داشت و نطق پایانی را نیز رییس مجلس انجام می‌دهد.
 مصری افزود: برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونایی، همه این برنامه‌ها در مدت زمان محدود و فشرده انجام می‌شود.

پربیننده ترین جزییات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس قانون مجلس برای خروج ایران از برجام با امضاء روحانی بود اظهارات خضریان درباره قانون لغو تحریم‌ ها برداشت شخصی است تلاش نمایندگان برای ایجاد نهاد تنظیم گر مصالح ساختمانی / اعمال دو طرح ماده۲۳۴ درباره مشکلات بازار سیمان در مجلس شکل گیری اتفاق نظر بین دولت سیزدهم و مجلس یازدهم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تحلیف ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی ریاست جمهوری مراسم تحلیف قانون اساسی رییس جمهور آقای رییسی رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا به منظور کاهش هزینه‌ها و کوچک کردن دولت، ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند!

بلومبرگ نوشته است که میلی در جریان سخنرانی خود در ۲۶ مارس، از این طرح پرده برداشت. او در این سخنرانی، به کاهش بودجه دولت‌های محلی و همچنین لغو بیش از ۲۰۰ هزار طرح رفاه اجتماعی اشاره کرد؛ طرح‌هایی که به گفته او، فاسد هستند.

به ادعای بلومبرگ، گرچه این تعدیل نیرو تنها بخش کوچکی از نیروی انسانی ۳.۵ میلیون نفری بخش دولتی آرژانتین را تشکیل می‌دهد اما انتظار می‌رود که اتحادیه‌های پرنفوذ کارگری به شدت با این طرح مخالفت کنند. همچنین، این طرح ممکن است درصد بالای رضایتمندی از وی را به شدت کاهش دهد.

یکی از اتحادیه‌های کارگری آرژانتین همزمان با سخنرامی میلی، اعتصاباتی را تدارک دیده بود. همچنین یک گزارش دولتی نیز بر کاهش چشمگیر حقوق کارگران بخش خصوصی از زمان روی کار آمدن میلی تاکید کرده است.

کد خبر 6063607

دیگر خبرها

  • رییسی رکورددار؛ پرواز دلار در یک دوره تا به اینجا را ببینید | نمودار
  • رییسی رکورد پرواز دلار را به نام خود زد + عکس
  • وزیر دولت رییسی در مراسم ترحیم معاون خاتمی
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولت را اخراج می‌کند!
  • نماینده کهنوج: تشکیل استان کرمان جنوبی یک اتفاق تاریخی خواهد بود/ مردم منتظر تحقق قول رییس جمهور هستند
  • رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس