Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@00:24:23 GMT

کاهش 60 درصدی ابتلا به گونه دلتا با واکسن

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۰۷۷

کاهش 60 درصدی ابتلا به گونه دلتا با واکسن

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد، افرادی که کامل واکسینه شده‌اند، ۶۰ تا ۵۰ درصد خطر ابتلا به گونه دلتا ویروس کرونا را کاهش می‌دهند، از جمله افرادی که بدون علامت هستند.

محققان دانشگاهی گفتند افرادی که دو دز واکسن را دریافت کرده بودند، نیمی از احتمال مثبت تشخیص کووید ۱۹ را داشتند که با عوامل دیگر مانند سن، این که افراد آزمایش شده علائم کووید ۱۹ داشته باشند یا خیر، تنظیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآوردها، اثر واکسن را تجزیه نکرده‌اند اما به مراتب موارد کمتر ابتلا به ویروس را در میان آنهایی که کامل واکسینه شده‌اند را نشان داد.

پل الیوت، اپیدمیولوژیست امپریالیستی که این مطالعه را مدیریت می‌کند، به خبرنگاران گفت: «ما در حال بررسی اثربخشی واکسن‌ها در برابر عفونت در میان یک نمونه تصادفی از مردم عادی هستیم که شامل افراد بدون علامت است».

این مطالعه نشان داد که ارتباط بین عفونت‌ها و بستری شدن در بیمارستان‌ها دوباره در حال تغییر است؛ به ویژه که گونه دلتا افراد جوانی که واکسینه نشده‌اند را بیشتر از دیگر گروه‌ها درگیر می‌کند.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان (PHE) گفته است دلتا خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان ایجاد می‌کند، اگرچه واکسن‌ها محافظت خوبی در برابر بیماری های شدید ارائه می‌دهند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دلتا کرونا واکسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون

به گزارش مدیکال نیوز، بیماری پارکینسون یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است، و در حالی که گزینه‌های درمانی در دسترس هستند، اما با گذشت زمان تاثیرشان کمتر شده است.

به گفته کارشناسان، این مطالعه می‌تواند راه را برای تحقیقات بیشتر در مورد نقش میکروبیوم روده در شرایط تخریب کننده عصبی هموار کند.

یک کارآزمایی بالینی کوچک که در بیمارستان دانشگاه گنت، بلژیک انجام شد نشان داد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون که یک دوز پیوند مدفوع را از یک اهداکننده سالم دریافت کرده بودند، در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، علائم شأن بهبود یافته بود.

نتایج منتشر شده نشان می‌دهد که امتیاز حرکتی افرادی که پیوند اهداکننده دریافت کرده‌اند پس از ۱۲ ماه ۵.۸ امتیاز بهبود یافت، در مقایسه با بهبود ۲.۷ امتیازی در افرادی که پیوند دارونما دریافت کرده بودند.

علائم گوارشی خفیف یک عارضه جانبی منفی رایج در زمان پیوند بود و بیشتر در افرادی که پیوند اهداکننده را دریافت کردند مشاهده شد. دریافت کنندگان پیوند اهداکننده نیز احتمال بیشتری داشت که پس از ۱۲ ماه خستگی شان تشدید شود.

برای این مطالعه، در مجموع ۲۲ شرکت کننده مبتلا به بیماری پارکینسون در مراحل اولیه، پیوند را از اهداکنندگان سالم دریافت کردند و ۲۴ نفر دارونما دریافت کردند.

پیوند مدفوع برای هر دو گروه درمان شده و گروه دارونما از طریق لوله‌ای که در ژژنوم، بخشی از روده کوچک، قرار داده شده بود، انجام شد.

محققان شرکت کنندگان را در ۳، ۶ و ۱۲ ماه پس از پیوند پیگیری کردند. آن ها داده‌هایی را در مورد علائم گوارشی، علائم غیرحرکتی، افسردگی و اضطراب، خواب و خستگی و شناخت جمع آوری کردند.

در حالی که افرادی که از اهداکنندگان سالم پیوند مدفوع دریافت کرده بودند، بهبودی در علائم حرکتی خود داشتند، به نظر می‌رسید خستگی بیشتری را تجربه کردند.

«پاتریک سانتنز»، محقق ارشد و استاد عصب شناسی در بیمارستان دانشگاه گنت، گفت: «دلیل این تأثیر منفی نامشخص است. ما توضیح خوبی برای این پدیده نداریم، اما گمان می‌کنیم که مکانیسم‌های التهابی ممکن است دخیل باشند. خستگی در اختلالات التهابی روده شایع است.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند