Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@22:03:17 GMT

«وضعیت زرد» و پرچمی که برافراشت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۲۱۸

«وضعیت زرد» و پرچمی که برافراشت

علی‌اصغر مرتضایی راد، فعال فرهنگی و رسانه‌ای در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره سریال طنز «وضعیت زرد» که این روزها از شبکه سه پخش می‌شود،گفت: بیش از ده قسمت از آن پخش شده و هنوز خیلی‌ها در مورد آن حرفی نزده‌اند. این حرف نزدن‌ها از دو جنس است، یکی از جنس خودی‌هایی که فقط بلدند آسیب‌شناسی و نقد کنند و چون نقصی نیافته‌اند صم بکم مانده‌اند و دیگر از جنس ناخودی‌هایی که بازیشان را در معرض به هم خوردن می‌بینند و ترجیح می‌دهند بایکوت کنند تا دستاوردهای چندین ساله‌شان بر باد نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما این دستاوردها چیست که آنها را به این بایکوت گسترده واداشته؛ چیزی که در یک واژه خلاصه می شود: «نمی‌شود» کاری که «وضعیت زرد» انجام داده این است که پس از سالها استیلای ناخودی‌ها بر سیما، آمده است و یک تنه مثل یک چریک سلحشور پرچم «نمی‌شود» را از ساختمان شیشه‌ای سیما به زیر کشیده و علم «می‌شود» را بر آن افراشته و در قامت یک سریال طنز دارد از بالای کنگره‌های ساختمان شیشه‌ای فریاد می‌زند که:  می‌شود در وانفسای لودگی و شوخی‌های جنسی برای دریوزگی خنده، نقد اجتماعی کرد و خنداند.

وی تاکید کرد: می‌شود با زیرکی تیزترین نقدها را در مورد دعواهای ساختگی چپ و راست، رانت خواری، آقازاده‌پروری، بروکراسی اداری، اشرافی‌گری مسئولین، مافیای اقتصادی، سلبریتی‌ها، سگ‌گردانی، استحاله جنبش دانشجویی و... مطرح کرد، خنداند و سانسور نشد. می‌شود برخی تابوهای پیش‌ساخته سیما را که بر اثر محافظه‌کاری‌ها و باورهای غلط باب شده شکست؛ مثلا در طراحی صحنه از المان‌های مذهبی مثل عکس شهدای هسته‌ای و حرم امام رضا استفاده کرد، از شهدا حرف زد، فضای یک هیئت را به تصویر کشید، نقش اصلی یک دانشمند هسته‌ای مذهبی باشد، کلیدواژهای انقلابی در فیلمنامه استفاده شود و در یک کلام حزب‌اللهی و انقلابی بود و خنداند. می‌شود کار اولی‌ها و طردشدگان توسط مافیای سینما و سیما را به کار گرفت و ابتکار و خلاقیت در فیلمنامه و طراحی صحنه را چاشنی اعتماد به آنها کرد و نهایتا با هزینه یک تله فیلم، یک سریال ۱۵ قسمتی تمیز ساخت.

وی اظهارداشت: در یک کلام می شود «وضعیت زرد» بود و یک تنه علیه همه پز و اداهای روشنفکری ناخودی‌ها و باورهای غلط خودی‌ها قیام کرد، پرچم «نمی‌شودها» را پایین کشید و عَلَم «می‌شود‌ها» را برافراشت.

بنابرین گزارش، سریال طنز «وضعیت زرد» به تهیه‌کنندگی حامد بامروت نژاد و کارگردانی مجید رستگار از جمعه(اول مرداد۱۴۰۰) ، به مدت ۱۳ شب، حدود ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه سه سیما رفته است.

در این سریال ​که اولین سریال تولیدی «مدرسه اندیشه و هنر ماه» در قالب طنز «سیتکامی» است، زین‌العابدین تقی‌پور، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا، محمد مهدی رضائی، مهران رجبی، بهار داورزنی، امیر غفارمنش، علی سلیمانی و سوسن‌پرور از جمله ایفای نقش کرده‌اند.

زین العابدین تقی‌پور، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا، محمد مهدی رضائی، مهران رجبی، بهار داورزنی، امیر غفارمنش، علی سلیمانی و سوسن پرور از جمله بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

در معرفی این اثر آمده است: «سعید: فکر کنم منو اشتباه گرفتید... من سعید کاظمی، یکی از طراحان سانتریفیوژهای نسل جدید هستم!

کارمند: ببینید آقای دکتر ... .

سعید: دکتر سعید کاظمی، دریافت کننده جایزه ویژه علمی از دستان رئیس‌جمهور سابق... رئیس مجلس هم اونجا بود ... حتی باهاش دست دادم!

کارمند: بالاخره چرخ زندگی مردم هم باید بچرخه ... .

سعید: با اخراج من؟!»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پرچم شبکه سه فرهنگی سریال تلویزیونی وضعیت زرد وضعیت زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه گفتگو محور «آرمان» با حضور «مهدی صارمی» رئیس مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی به بررسی وضعیت عفاف و حجاب در کشور می‌پردازد.
برنامه «آرمان» روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۲۲ بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می‌رود.

برنامه گفت وگوی ویژه معارفی آرمان در گفتگو با شخصیت‌های فرهنگی، معارفی، سیاسی و اجتماعی به بررسی موضوعات روز حوزه فرهنگ و معارف اسلامی در کشور می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم
  • عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم
  • بازیگران نون خ در اتاق گریم | عکس
  • شبکه سه پس از «هفت سر اژدها» به مخاطبانش «بدل» می‌زند